sâmbătă, 3 octombrie 2015

Clubul Cinefililor (21) - Impresii de sfârsit de saptamâna

În Clubul Cinefililor este binevenit oricine are placerea de a scrie câteva rânduri despre un film sau serial recent vazut, indiferent de anul de aparitie a acelui film sau serial. Pentru ca toti cei interesati sa poata accesa pagina în care faceti recomandarea, înscrieti articolul în acest tabel. Tabelul va ramâne deschis întreaga saptamâna.
----------------------------------------------

----------------------------------------------
Blue Valentine (2010) - romantic/dragoste/ dramă, un film american cu Michelle Williams si Ryan Gosling în rolurile principale. Povestea interpretata de cei doi protagonisti este povestea unei casnicii ratate, povestea unei romante consumate, a unei iubiri mistuite de rutina si alienare. Este o poveste plina de sensibilitate, intercalarea în pelicula a secventelor din perioada în care cei doi s-au cunoscut accentuând starea emotionala.
Michelle Williams a reusit sa-si impresioneze fanii, dezvăluind o nouă fațetă a talentului ei pentru dramă, acest rol aducându-i pe buna dreptate nominalizarile la Oscar si Golden Globe Awards (2011). Admirabile sunt si rolurile pe care le interpreteaza în: Brokeback Mountain (2005), Mammoth (2009), My Week With Marilyn (2011) sau Suite française (2015) - recunosc, sunt fan Michelle.
Rolul interpretat de Ryan Gosling mi s-a parut similar cu cel pe care-l joaca în The Notebook (2004) si m-am întrebat, oare asa s-a vrut? Fascinante sunt si rolurile lui din Stay (2005) si Lost River (2014). Uite cum nu ma pot abtine si am recomandat înca sapte filme superbe ☺
Nu pot sa închei recomandarea fara sa mentionez soundtrackul. Ryan Gosling a scris special si a interpretat personal melodia la ukulele. Formatia Grizzly Bear este responsabila pentru celalalte melodii. Nota mea: 8
Revolutionary Road (2008) - dragoste/ dramă, un film britanico-american cu Kate Winslet si Leonardo DiCaprio în rolurile principale. Povestea interpretata de cei doi protagonisti este povestea unei casnicii mediocre, în care cei doi soti se concentreaza sa-si joace perfect doar rolurile impuse de societate. Efortul le consuma adevaratele emotii care se sting încet-încet... Golul din viata lor este umplut prin teameri si gelozii, împingându-i pe cei doi eroi sa comita fapte nesabuite. Scenariul se bazeaza pe romanul omonim, semnat de Richard Yates (1961).
Daca în Titanic (1997) rolul jucat de Kate Winslet a fost general apreciat mai bine decât cel jucat de Leonardo DiCaprio, în acest film DiCaprio îmi place mai mult. Din nou însa Kate Winslet este mai apreciata si câstiga un Golden Globe (2009) si din nou DiCaprio este doar nominalizat.
De mentionat sunt si rolurile interpretate în acest film de David Harbour, Michael Shannon, Kathy Bates, Kathryn Hahn si Zoe Kazan (sunt si fan Zoe). Nota mea: 9
---------------------------------------------
La rubrica "Clubul Cinefililor" de saptamâna trecuta s-au înscris: Diana, Ioana, Zina si subsemnata.
Tuturor celor care ajung pe aceasta pagina de blog - o duminica tihnita! ☺

25 de comentarii:

  1. Everest - 2015
    Un alpinist care a ajuns pe vârful Everest (8848 m) a bus bazele unei firme de turism cu motto-ul: Cu noi ajungi cu siguranță în vârf! Prețul: 60.000 USD / om. S-au înscris undeva la 10 doritori de ajuns pe Everest - printre care și o japoneză, care cucerise cele mai înalte 7 vârfuri din lume, mai puțin Everestul -
    Baiul a fost că singura fereastră de mers a fost primăvara, preț de 4-5 zile, când s-au înghesuit la tabăra de bază alti 30-40 de alpiniști.
    Afaceristul-alpinist a amânat plecarea cu o zi, ca să nu-și înghesuie grupul pe traseu cu ceilalți.
    O parte din grup a ajuns în vârf. Alții au fost mai leneși și au rămas de căruță. Grupul de pe Everest a coborât, condus de alpinistul șef, însă s-au întâlnit cu un membru al grupului care abia mai mergea și care nu a vrut să renunțe la visul de a ajunge în vârf, motivând că ar fi fost a doua tentativă eșuată și că a treia oară nu se mai încumetă. Alpinistul șef, deși a știut că se strică vremea, l-a însoțit pe clientul lent și obosit până în vârf, în baza principiului: Cu noi ajaungeți în siguranță!.
    Au încercat să coboare, însă vremea a devenit capricioasă: cerul a s-a acoperit de nori negri, iar vântul a început să bată ca nebunul. Tuburile de oxigen s-au terminat. Alpinistul obosit a căzut în gol după ce a început să delireye din lipsă de oxigen. Alpinistul șef și-a pierdut cunoștința și a murit, chircit și congelat, la baza unei stânci. Nici ceilalți membri ai grupului nu au avut noroc: au fost prinși de o avalanșă. Japoneza a murit. A scăpat un american, care a rezistat o noapte pe munte, însă când l-au recupreat cu elicopterul avea nasul și mâinile degerate, iar la spital i-au amputat ambele palme.
    Soția alpinistului șef a născut o fetiță, iar numele micuței - Sara - a fost pus după ultima dorință a tatalui, care a vorbit cu jumătatea sa prin satelit. Fetița are în prezent aproape 20 de ani...
    Real, tragic și pentru oameni cu inima puternică...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. absolut impresionat! neaparat voi cauta sa vad acest film.
      În numele cinefililor ce ajung pe aceasta pagina de blog, multumec pentru recomandarea filmului si pentru minunatul rezumat!

      Ștergere
    2. Ieri am fost la Kino si am ales sa vad Everest :)) 3D! Magnifice imagini!
      Filmul... absolut impresionant!... Multumesc pentru recomandare! ;)

      Ștergere
  2. Blue Valentine l-am vazut si eu acum cativa ani. Sincera sa fiu, nu prea mi-a placut... Revolutionary Road il am in lista de o groaza de timp, mai mult datorita cuplului Kate Winslet+Leonardo Di Caprio, dar nici pana in ziua de azi n-am ajus sa-l vad :)). Sper totusi sa o fac curand. Weekendul viitor, pentru ca asta n-am avut timp, vrem sa mergem sa vedem Everest in 3D la cinema, am inteles ca realizarea este foarte buna.
    Weekend fain in continuare iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ah, uite ca si Catalin mai sus tot despre Everst vorbeste. Da, deci trebuie sa-l vedem, clar!!! :))

      Ștergere
    2. sunt multe filme cu care intr-un anume moment si dintr-un motiv oarecare (ce nu tine neaparat de calitatea filmului sau de jocul acrotilor), nu rezonam... Mi s-a întâmplat si mie :)
      "Everest" am vazut ieri :)) 3D! Magnifice imagini! Filmul... absolut impresionant!...
      O duminica faina sa ai!

      Ștergere
  3. N-am vazut niciunul dintre cele 2, desi eram tentata la un moment dat sa vad Blue Valentine. Uau, cate filme am de vazut , asa ma chinuiam sa caut un film. Desigur se gasesc, dar pe nota de pe IMdb nu ma bazez :D, acum citesc cu placere si entuziasm recomandarile tale. Ce as vrea sa vad, dar acum este disponibil numai in cinematografe, este Internul(The intern 2015) cu Anne Hathaway si Rober De Niro. Am uitat la seriale sa iti recomand Mad Men(serial american, 2007-2015).O duminica linistita si frumoasa!:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. übrigens, ich habe sehe series eins von Selfridge gefertig :D

      Ștergere
    2. übrigens, ich habe schon die erste Staffel von Mr Selfridge gesehen :D
      ma bucur mult ca deja ai vazut primul sezon din Mr Selfridge, dar mai are ma bucur ca doresti sa exersezi germana. Este o idee grozava, doar comunicând, poti face progrese. Te pup

      Ștergere
    3. o, daaa, si eu doresc sa merg la Kino sa vad filmul cu De Niro, imi place actorul foarte mult.
      te pup. O duminica minunata sa ai!

      Ștergere
    4. Multumesc, incerc. Intr-adevar comunicarea este esentiala, numai exersand ma pot corecta... doar citind nu ma ajuta foarte mult. Oscar Wilde, spunea ca viata e prea scurta pentru a invata germana :)))), eu tin sa-l contrazic, cred ca si tu :)). Mie imi place limba lui Goethe.;). M-ai facut curioasa cu filmul everest. O seara placuta!:*

      Ștergere
    5. asa este Florina draga. Citind, iti imbogatesti vocabularul, însa exersând exprimarea, utilizezi cuvintele pe care le-ai învatat.
      Sintagma propozitilor este diferita fata ce stim noi din româna, pentru ca in limba germana, verbul determinant apare mereu la sfârsit. De aceea traducerile mot à mot suna tare tare ciudat ☺ " ich habe schon die erste Staffel von Mr Selfridge gesehen" s-ar traduce "eu am deja primul sezon din Mr Selfridge vazut". Te pup Ich wünsche dir eine erfolgreiche Woche! ☺

      Ștergere
    6. intr-adevar, mot a mot suna ciudat :)). Multumesc inca o data :*

      Ștergere
  4. nu le-am vazut dar notez! am o lista luuungaaaaa...

    RăspundețiȘtergere
  5. Poate la iarna mai apuc si eu sa mai vad cate un film.Acum sunt impartita in prea multe locuri si "ma fura peisajul" adormind prea repede seara,iar ziua nu am TIMP.
    Ceva,ceva tot o sa vad si eu odata...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) eu de cand ma stiu, sunt "huhurez" - dimineata ma trezeam greu si seara adormeam târziu. Acum realizez ca pe masura ce inaintez in vârsta, seara adorm târziu si dimineata ma trezesc devreme... nu dorm mai mult de 6 ore si ma simt excelent! :)) Dupa ora 20, in general citesc sau ma uit la filme ceea ce înseamna ca indiferent de anotimp, vizionez cel putin 4 filme artistice pe saptamâna ☺

      Ștergere
  6. La fel ca săptămâna trecută, e un film pe care l-am văzut (Revolutionary Road) şi altul cu care nu am rezonat la un moment dat (Blue Valentine), dar pe care îmi doresc să îl reiau, cândva.
    Nu pot să spun că mi-a plut în mod deosebit Revolutionary Road - acţiunea a fost lentă şi nu am ţinut minte prea multe.
    Ioana

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. filmele sunt drame si într-adevar nu sunt usor de digerat... sunt triste, însa sunt povesti sensibile despre viata, despre psihologia umana, despre evoluite, transformare, adaptare ...

      Ștergere
  7. Pe Ryan Gosling l-am vazut in "Murders by Numbers", in distributie fiind si Sandra Bullock... Mi-a placut filmul.
    Leonardo DiCaprio a inceput sa imi placa de cand am vazut "Aviatorul" (2004), cred... :)
    Revolutionary Day il trec pe lista :) insa cine stie cand va veni si randul lui... :)
    Multumesc pentru recomandari!
    Va dorim o saptamana minunata!
    Imbratisari si pupici, cu drag! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Murder by Numbers nu am vazut, asa ca, MULTUMESC ☺ Nu stiu de ce, dar mie mi-e antipatica Sandra Bullock... precis si eu ii sunt ei ☺☺☺☺☺☺☺
      Pup draga mea, multumesc pentru urari. Transmite si feelor de lânga tine gândurile noastre bune! <3

      Ștergere
  8. Multumesc pentru recomandari. Catalin ti-a facut o recomandare buna si ma bucur ca l-ai vazut. Pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cu placere :))
      ei, vezi ce buna este întâlnirea saptamânala a cinefililor de aici? ;))
      pupici si... bine ai revenit din vacanta!

      Ștergere
  9. Mie mi-a placut ff mult filmul Blue Valentine. Cred ca ai dreptate ca nu merita probabil nota 10, insa eu i-as fi dat un 9 si lui daca era sa fie comparat cu Revolutionary Road ! (Comparatie sau mai bine zis alaturare/asociere la care eu nu m-as fi gandit, insa vazand-o la tine chiar am apreciat-o ca probabil chiar justa si care mie si asta mi-a placut asa daca e sa ma gandesc la cum am apreciat articolul tau !)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc mult pentru ca ne-ai impartasit viziunea ta asupra celor doua filme. Ma bucur mult ca iata este un cititor care a vazut si Blue Valentine si Revolutionary Road. Este clar ca parerile sunt subiecive si ma gândesc ca notele pe care eu le-am dat se datoreaza în mare parte faptului ca imi place de la film la film tot mai mult de Michelle Williams, în timp ce Kate Winslet ma surprinde tot mai putin cu rolurile pe care le pimeste. Sunt de parere ca a ararat tot ce a putut arata în: Sense and Sensibility (1995), Titanic, Iris (2001), Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004), Little Children (2006), The Reader (2009)...

      Ștergere