duminică, 14 iunie 2015

Clubul Cinefililor (5) - Impresii de sfârsit de saptamâna

În Clubul Cinefililor este binevenit oricine are placerea de a scrie câteva rânduri despre un film sau serial recent vazut, indiferent de anul de aparitie a acelui film sau serial. Pentru ca toti cei interesati sa poata accesa pagina în care faceti recomandarea, înscrieti articolul în acest tabel. Tabelul va ramâne deschis întreaga saptamâna.
----------------------------------------------

----------------------------------------------
Pentru ca saptamâna trecuta am fost plecata în concediu si nici saptamâna aceasta nu am avut timp pentru filme, recomandarile mele se vor referi la filme mai vechi:
A promise (2013) - un film drama-romance, regizat de Patrice Leconte. Scenariul scris de Patrice Leconte si Jérôme Tonnerre are la baza romanul "Journey into the Past" - Stefan Zweig (1976). Este o tulburatoare poveste de dragoste, o poveste despre onoare, respect, fidelitate, o poveste cu frumusete si multa gingasie. În rolurile principale: Rebecca Hall (Charlotte Hoffmeister), Alan Rickman (Karl Hoffmeister), Richard Madden (Friedrich Zeitz). Nota mea: 9
Mammoth (2009)- o coproductie suedezo-germano-daneza în regia lui Lukas Moodysson, cel care a semnat si scenariul. În rolurile principale sunt: Gael García Bernal (Leo), Michelle Williams (Ellen), Thomas McCarthy (Bob). Este un film care aduna situatii impresionante într-o poveste emotionanta despre familie si rolul membrilor familiei în societate. Este un film care da mult de gândit, aducând în prim-plan întrebarea "ce este mai important: familia sau cariera?!"  Este un film ce împleteste temperamente si destine, oferind o excelenta lectie de viata. Este o poveste dramatica, cu bogate exemple de sacrificii si de depasire a limitelor, este un film despre ignoranta si buna-crestere, despre durere si bucurie, despre esecuri si victorii, este un film superb! Nota mea: 10
Babel (2006) - o coproductie franco-americano-mexicana în regia lui Alejandro González Iñárritu si scenariul lui Guillermo Arriaga, avandu-i în rolurile principale pe Brad Pitt (Richard) si Cate Blanchett (Susan). Este un film care a fost premiat cu Oscar (2007) pentru coloana muzicala si cu Golden Globe (2007) pentru cel mai bun film, categoria drama. Este un film deosebit!
Compus din patru mici episoade aparent independente unul fata de celalalt, filmul prezinta patru povesti care se întrepatrund si se completeaza, creând suspans prin multiplele rasturnari de situatii. Este o poveste coplesitare, o poveste despre interacţiune umana dar si despre efectele lipsei de comunicare, despre decizii pripite si remuscări. Filmul este o capodopera! Nota mea: 10
Helium (2014) - un scurt metraj premiat cu Oscar (2014), este un film danez, în regia lui Anders Walter. Scenariul este semnat de Anders Walter si Christian Gamst Miller-Harris. Este un film emotionant, un film care prezinta o situatie despre care majoritatea dintre noi habar nu avem! Acest film te învata sa privesti întreaga lume cu alti ochi, acest film atinge cele mai sensibile puncte ale sufletului, acest film este o definitie a bunatatii, a gingasiei, a emotiei sublime. Nota mea: 10
----------------------------------------------
La rubrica "Clubul cinefililor" de saptamâna trecuta, s-au înscris: IulisaSpunsieuCAMARAS DE LUMINI, Diana, Povestile mele, Cinefil si subsemnata.
Tuturor celor care ajung pe aceasta pagina de blog - un sfârsit de saptamâna tihnit! ☺

18 comentarii:

  1. In sfarsit, reusesc sa ajung prima! Cred ca la Babel ma uit mai intai, nu din cauza Oscarului, dar imi plac cei doi actori.

    RăspundețiȘtergere
  2. Astept sa se stranga macar cateva filme si apoi o sa scriu si eu o recenzie. Am vazut The Age of Adaline si Testament of Youth saptamana trecuta. Simpatice amandoua.
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. despre "The Age of Adaline" am scris în postarea 3 a Clubului Cinefililor, mi-a placut mult. Testament of Youth nu am vazut - buna idee :)
      pup. O seara cu tihna iti doresc!

      Ștergere
  3. Bună CARMEN!
    Interesante propunerile tale,din pacate nu le-am văzut!
    Un gând bun și o săptămână plină de reușite îți doresc,draga mea!
    Mii de pupicei.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ai timp oricând sa le vezi - merita!
      Un start bun în saptamâna! pup

      Ștergere
  4. cred ca am vazutBabel dar e posibil sa confund, actiunea se petrece parca in lumea araba...stiu ca acel film, daca despre acesta este vorba m-a impresionat mult...
    o sa caut trailerul...
    pup draga mea draga, faina sa-ti fie ziua si saptamana! la noi ploua si e tare placut dupa arsita care a fost! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da, cu siguranta acesta este filmul :)
      pentru sufletul tau sensbil, recoman "Helium" ♥
      pup draga mea draga. Si la noi astazi au inceput sa se scuture norii în reprize :) Verdele gradinii devine puternic si aerul pur!

      Ștergere
  5. O teapa ideala: Supravietuitoarea - 2015
    Actori cu nume, idee slab pusa in scena.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Frica de saracie, determina multi actori talentati - ale caror nume sunt consacrate în lumea clei de a 7-a arte - sa accepte roluri penibile, în filme sub mediocre! Trist dar tot mai des întâlnit acest mod de supravietuire... Deunazi am vazut "Any day" (2015) cu Sean Bean, Kate Walsh si Eva Longoria! Tja... îl trec deasemenea la categoria "teapa ideala" ☺☺☺

      Ștergere
  6. Am vazut, candva, "O promisiune" - e un film dragut, dar l-am vazut numai pentru ca asa a fost conjunctura la acel moment (n-am vrut sa fac "nota discordanta") :) Prea multe amanunte nu mai retin... dar stiu finalul si "linia generala". :)
    Am vazut si Babel - mi-a placut chiar mult, desi Brad Pitt nu se numara intre favoritii mei - norocul meu a fost ca e si C. Blanchett in distributie. :) E un film "tare" - cum zic unii. :)
    "Helium" imi face cu ochiul - sunt curioasa sa aflu despre ce situatie e vorba. ;) Sper sa reusesc cat mai curand sa-l vad, pentru ca lista cu "de vazut" se tot lungeste.

    Saptamana minunata sa iti fie!
    Imbratisari si pupici cu drag, de la trio pentru duo! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ma bucur ca ai ajuns pe aici saptamâna aceasta :)) imi piredusem speranta... imi chiar faceam probleme, oare ce este cu tine? oare este computerul care face iar fite sau este vreuna din voi bolnavioara în casa?! pfiu, bine ca ai aparut ☺
      Helium recomand tuturor sufletelor sensibile ♥
      te pup. Un start bun în noua saptamâna!
      imbratisari si gânduri bune de la duo pentru truo <3

      Ștergere
  7. Am vazut Babel acum cativa ani, mi-a placut mult. Il alesesem, sincer, pentru Brad Pitt... nu pentru ca ar fi frumusel :D, ci pentru ca stiu ca vine mai mereu cu lucruri interesante, are multe filme bune la activ, parerea mea: 7 years in Tibet, Sleepers, Fight Club, The Curious Case of Benjamin Button ar fi doar cateva dintre cele demne de mentionat.
    Prezentarea ta imi starneste curiozitatea pentru Helium.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. într-adevar, Pitt a jucat în general doar în filme de calitate - nu si-a vândut numele doar pentru poster, cum au inceput sa faca mai nou multe vedete.
      Helium este atât de putin cunoscut, cu toate ca este o capodopera! Tema filmului este atât de înduiosatoare... actorii joaca atât de emotionat ; nu sunt decât 2 sau trei actori... si culise speciale deasemenea nu exista - totul se petrece într-un spital... Merita sa vezi filmul!

      Ștergere
  8. primul nu l-am vazut, cred ca il recomand sotiei pentru ca pare asa de epoca :D
    restul le-am vizionat, de remarcat Babel :D regizorul Alejandro González Iñárritu e unul dintre cei mai buni regizori si iti recomand celelalte proiecte ale lui: Birdman (castigator de Oscar anul acesta), Biutiful

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da, le-am vazut pe amandoua... COLOSALE! despre Birdman am scris elogii înainte de a sti ca primeste Oscarul, chiar daca multi strâmbau pe atunci din nas - eu l-am gasit SuperExtraordinar!
      Iar Biutiful, wow - o capodopera! Am ajuns la acest film întâmplator, cautam Scent of a Woman cu Al Pacino si am nimerit la Biutiful cu Javier Bardem (gasesc ca cei doi actori seamana din multe pdv. ☺) Bineînteles ca am vazut filmul pana la capat, profund impresionanta...

      Ștergere