vineri, 13 mai 2016

Călin Hera. PA-uri şi mirări (episodul 2)

Cum s-a născut fenomenul Miercurea fără cuvinte

Carmen la Oktoberfest. Fotografia care a ilustrat postarea cu cei mai mulți bloggeri înscriși în celebrul tabel. Sursa: Întrevis și realitate
Carmen la Oktoberfest. Fotografia care a ilustrat postarea cu cei mai mulți bloggeri înscriși în celebrul tabel. Sursa: Între vis și realitate
Am început acest dialog cu Carmen, doamna Miercurii fără cuvinte, pentru că mi s-a părut important să dezvălui și altfel decât a făcut oricum ea, prin blogul ei și sutele, miile de fotografii și texte publicate, cine este cea care a plecat în urmă cu mulți ani din România, s-a stabilit la Augsburg, Germania, călătorește, observă, își notează, fotografiază și împărtășește, în limba română. Și a oferit blogosferei românești fenomenul Miercurea fără cuvinte. Care acum, după retragerea ei, continuă, dintr-o întâmplare, pe blogul meu.
În episodul de astăzi vorbim despre începuturile MfC. Mâine vom afla povețele lui Carmen către colegii ei, bloggerii.

♦ Îti amintești cum a venit ideea MfC? Emoția primului tabel?

- Avem un blog de câteva luni și participam din când în când la „Wordless Wednesday“, celebra rubrică Mr. Linky. Întâlneam bloggeri din toata lumea, erau fotografii de peste tot, pe teme deosebit de variate. Am observat că doar fotografiile personale sunt apreciate. Am mai observat că dacă nu vizitezi și nu comentezi pe niciun blog, n-ai vizite sau comentarii pe propriul blog.
Între cei peste 300 participanți, observasem doar 2-3 români, așa că m-am gândit să organizez o întâlnire virtuală pentru bloggerii români. Mi-am facut cont la Mr. Linky, am preluat tabelul și am deschis prima rubrică „Miercurea fără cuvinte“ din blogosfera româneasca. Era sfârșitul lunii ianuarie (2010). Timp de patru luni, am avut săptămânal în jur de 10 bloggeri – ceea ce m-a descurajat… Am abandonat ideea, dar după un timp mai mulți prieteni virtuali m-au întrebat de „jocul cu fotografii“?
Cana Miercurea fără cuvinte, cu ingredientele necesare. Sursa: Între vis și realitate
Cana Miercurea fără cuvinte, cu ingredientele necesare. Sursa: Între vis și realitate
Prin urmare, la începutul anului 2011 am redeschis „Miercurea fără cuvinte“ și nu m-am mai lăsat influențată de slaba participare. Am hotărât că merită să mă ocup de rubrică, atâta vreme cât există măcar cinci bloggeri cărora le face plăcere să ia parte la „joc”. Numărul participanților a început să crească și patru luni mai târziu rubrica înregistra peste 50 de înscrieri. În a doua jumătate a anului, la „Miercurea fără cuvinte“ s-au înscris săptămânal peste 100 de bloggeri (recordul de 131 participanți a fost înregistrat în28.09.2011)!
Rubrica a atras atenția blogosferei și a fost caracterizată ca „fenomen“. Pe lângă participanții entuziasmați au apărut și bloggeri care și-au exprimat negativ părerea în legătură cu „Miercurea fără cuvinte“. Dar nu am obligat niciodată pe nimeni să participe si nici nu am interzis nimănui publicarea linkurilor în ziua de miercuri. Singura regulă a fost ca articol înscris în tabel să conțină doar fotografii.

 ♦ A fost greu sa explici conceptul „fără cuvinte”?

Textul săptămânal de prezentare a MfC. Sursa: Între vis și realitate
Textul săptămânal de prezentare a MfC. Sursa: Între vis și realitate
- Mie de explicat nu mi-a fost greu. Într-un text scurt*, spuneam că în tabel se pot înscrie bloggerii care pregătesc un articol fără text, care să conțină doar una sau mai multe fotografii. Mie mi s-a părut clar, mai ales că titlul rubricii anunța din start ca nu este nevoie de cuvinte.
Am observat însă dese încercări de ignorare a conceptului „fără cuvinte“… Unii bloggeri, deși nu scriau nimic toată săptămâna, postau tocmai miercurea un articol lung căruia îi atașau o fotografie-două și veneau în tabelul MfC. Au fost și articole cu texte lungi si fără vreo fotografie! În aceste situații, am investit ceva timp si i-am explicat fiecărui participant în parte că „Miercurea fără cuvinte“ este un joc al imaginației, fiecărui blogger fiindu-i oferită ocazia de a se exprima prin fotografii-și-atât.
Oricine poate să scrie inclusiv în zilele de miercuri câte articole dorește, dar postarea înscrisă în tabelul „Miercurii fără cuvinte“ trebuie sa nu conțină texte scrise. Am sugerat ca eventualele explicații să fie oferite în comentarii sau într-un articol separat.
Atunci când lucrurile nu s-au schimbat nici după ce am făcut aceste recomandari, am fost nevoită să șterg din tabel înscrierile care nu respectau regula, fără să mă mai străduiesc să dau explicații suplimentare.

♦ Ce crezi ca ii atrage in primul rand pe bloggerii MfC? Dar în al doilea rând?

- Cred că bloggeri sunt atrași la MfC de dorința de a comunica și de a cunoaște alți bloggeri. Implicit, dorința pe care fiecare blogger o are – de a-și face blogul cunoscut. MfC oferă ocazia de a descoperi bloggeri cu afinități asemănătoare.

♦ Câți bloggeri estimezi că au venit măcar o dată la MfC în 5 ani? Câți sunt cei familiari, care vin regulat?

- Cred că nu greșesc spunând că numarul bloggerilor ce au participat măcar o dată la MfC este de 300-400. Estimez că doar 15 bloggeri au participat în mod constant la aproape toate MfC din ultimii 5 ani.

♦ Ai răspuns de fiecare dată fiecărui comentariu? Ai făcut vizite de curtoazie, miercurea, acasă la fiecare oaspete?

- În general, am rezervat ziua de miercuri pentru rubrica MfC și am reușit de cele mai multe ori să vizitez fiecare blog înscris în tabel și, bineînțeles, să las un comentariu legat de fotografiile văzute. În funcție de cât „timp liber“ am avut, am răspuns și comentariilor de pe blogul meu.
În decursul anilor, am avut și zile când timpul rezervat pentru MfC a fost prea scurt. În acele zile am lăsat comentarii doar pe blogurile celor care și-au făcut timp să scrie câteva cuvinte pe blogul meu. De vizitat, însă, i-am vizitat pe toți cei înscriși.
Iar atunci când am descoperit un nou de blog înscris în tabel, am căutat să transmit, în comentariul pe care l-am lăsat, și un mesaj de bun venit în „grupul MfC“.

♦ Te supărai atunci când vreun blogger se mulțumea să lase doar linkul în tabel? Ți se părea că astfel ‘se strică jocul‘?

- Faptul că exista bloggeri care doar înscriu linkul în tabel și nu își fac timp să scrie două cuvinte legate de fotografiile văzute mi se pare ciudat, însa nu aș spune că mă supără această atitudine. E treaba fiecăruia.
Consider însă că aceia care participă la MfC doresc să comunice și se bucură să ia legătura cu alți bloggeri. De aceea mi se pare straniu să nu poți exprima câteva cuvinte legate de imaginile pe care le vezi. Bineînteles că nu în fiecare zi de miercuri este timp pentru vizite și comentarii – însă consider că acestea sunt scopurile MfC, iar dacă te-ai înscris în joc, trebuie să ai timp și să joci.

♦ A da link spre MfC face parte din joc?

- A pune linkul corect „face parte din joc“ și aici mă refer la linkul ambelor bloguri implicate – atât al articolului înscris cât și al articolului care contine tabelul de înscriere. În cei 6 ani câti am organizat „Miercurea fara cuvinte“, am constatat că doar patru până la zece participanți sunt leali…
Există doar două explicații: fie acel participant nu a citit cu atenție cele câteva reguli simple ale rubricii, fie nu vrea să le aplice! Linkul trebuie pus spre articol și nu spre blog – pentru că „legătura“ între blogul înscris și blogul care organizează este temporară. Durează o săptămână și se reînoiește la fiecare participare.
– va urma
___________________________________________________
ACEST ARTICOL A FOST PRELUAT DE LA ADRESA: https://calinhera.wordpress.com/2016/05/13/nastere-miercurea-fara-cuvinte/

8 comentarii:

  1. Am avut 83 de postari in MFC, iar eticheta cu articolele exista si acum pe blogul meu. A fost si este inca un joc frumos in care ai ocazia, nu numai sa cunosti alte bloguri, dar si sa vezi imagini foarte frumoase. Da, mi-a fost tare greu sa nu "zic" nimic pe langa fotografii, am incalcat regula de multe ori, punand un paragraf, doua...Ba, de vreo doua ori am scris articole separat, ca debordau cuvintele si nu stiam ce sa fac cu ele. Ai avut o idee minunata, Carmen, ai innodat multe ite virtuale in acest fel si asta e mare, mare lucru!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asa este, prin MfC am legat multe prietenii si intâlnirile de miercuri devenisera ca o reuniune de familie :-) Au fost ani frumosi si ma bucur mult ca rubrica a avut o asemenea rezonanta în blogosfera, dar cel mai mult ma bucur ca MfC continua. Calin a preluat stafeta si grupul MfC nu s-a pierdut.
      Ganduri bune, draga mea. MUltumesc pentru frumosul tau comentariu :-*

      Ștergere
  2. Oh! Am participat numai la 142 de editii, daca ma iau dupa eticheta MFC... Cam putin, as zice acum, dar cand imi amintesc cate s-au pus de-a curmezisul cand nu puteam posta... Acum ma amuz. :)
    Din fire sunt cam... nu timida, dar pe acolo si tare greu mi-a fost sa scriu pentru prima data pe blogurile altora si am renuntat repede sa scriu pe blogurile celor care nu scriau si ei pe blogul meu (la MFC, dupa ce "treceam") pe la ei dar nu pentru ca ma gandeam la reciprocitate (nu prea ma intereseaza asta dar tare-tare ma bucur cand se "intoarce vizita") dar ma gandesc ca, probabil, nu le facea placere sa trec pe acolo... Acum stiu ca e si o chestiune de timp, de dispozitie etc., dar tot asa fac. :)
    Desi inca nu ma simt in largul meu cu schimbarea sper ca saptamana viitoare sa reusesc sa ma inscriu in tabelul postat de Calin. :)
    Pun frana la tastatura. :)
    Iti doresc, cu drag, un minunat sfarsit de saptamana.
    Imbratisari si pupici cu drag de la trio pentru duo. :-* <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) ce haios suna "numai la 143 de editii" ☺ Nu am stat sa le numar pe toate dar este drept ca anul are 54 de saptamâni, deci tot atâtea miercuri si... MfC nu a ratat niciodata aparitia :)
      Draga Diana, problema cu comentariile care nu vin la articolele publicate este într-adevar descurajatoare. Pentru mine acesta a fost motivul principal pentru care am renuntat la blog. Am scis cu pasiune si faptul ca aparitia comentariilor era atât de greoaie, nu m-a mai motivat sa continui :-( Evaluând numarul comenatriilor, nu mi s-a mai parut ca ceea ce fac valoreaza timpul si emotiile pe care le investesc...
      Ma bucur mult sa vad ca totusi nu am fost uitata, chiar daca am abandonat blogul de 4 luni... Ideea lui Calin m-a magulit, interviul a fost o adevarata onoare pentru mine, ca bloggerita :) Faptul ca a preluat rubrica Miercurea fara cuvinte imi aduce satisfactia ca munca mea nu a fost în zadar :) Stafeta a fost preluata si MfC este pe mâni bune.
      Am convingerea ca pe blogul lui Calin, MfC va avea un succes mai mare. Neaparat sa te înscrii de cate ori ai timp sa pregatesti articolul. Deasemenea sunt sigura ca cei care citesc "interviul" in legatura cu MfC si vor remarca micile greseli pe care le-au facut (fara intentie) pâna acum, le vor repara pe viitor.
      Te pup si iti doresc deasemenea un weekend minunat! (la noi chiar si luni va fi zi libera, in Germania duminica si luni se serbeaza Rusalile) <3

      Ștergere
  3. Am citit undeva că astăzi este Ziua Internațională a Dorului...
    trecând pe aici aderez la această sărbătoare :) !
    Sărut mâna și numai bine

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ... sunt ONORATA!
      iti multumesc pentru acest mesaj minunat!
      si eu iti transmit numai ganduri si urari de bine!

      Ștergere
  4. Imi pare bine ca am descoperit jocul tau, cred ca-i pot spune asa! E adevarat foarte tarziu, dar e atat de bine sa poti impartasi lucrurile noi, fie si intr-o zi de miercuri! :)
    Sper ca ti-e bine cu ceea ce faci acum, pentru ca asta e lucrul cel mai important.
    Sa ai parte de multa bucurie si senin in suflet si cand si cand poate ne mai "reauzim"! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc mult Suzana! ma bucur mult ca ne-am cunoscut în lumea virtuala a blogosferei, am citit cu placere articolelel publicate de tine. Sper ca vei participa in continuare la MfC la Calin pe blog.
      Mie imi merge în general foarte bine - iti multumesc pentru intrebare.
      Numai bine! Zile cu soare in priviri sa ai!

      Ștergere