luni, 16 mai 2016

Călin Hera. PA-uri şi mirări (episodul 3)

Bani din blog. Varianta Carmen

Pentru Carmen există bucuria de a împărtăși, pe care nu s-a gândit că ar putea-o cuantifica, n-a avut nevoie de asta. Sursa foto: Vis si realitate 2
Pentru Carmen există bucuria de a împărtăși, pe care nu s-a gândit că ar putea-o cuantifica, n-a avut nevoie de asta. Sursa foto: Vis si realitate 2
Am avut o discuție lungă cu Carmen, cea care a adus în România „fenomenul Miercurea fără Cuvinte”. În primele două episoade am vorbit despre Carmen ca bloggeriță și despre începuturile MfC. În partea a treia a discuției am încercat să aflu dacă ea a făcutbani din blog, fiindcă a face din blogging o sursă de venit este un vis secret al multor bloggeri. 
Prin urmare, întrucât bloggerii citesc cu nesaț sfaturi gen ‘cum să îmi fac blogul mai cunoscut, cum să faci bani din blog’ etc., chiar dacă nu recunosc asta și chiar dacă nu le urmează, am vrut să aflu de la Carmen care sunt sfaturile ei în domeniu și dacă a făcut bani din blog.

Carmen: „Nu m-am implicat niciodată în campanii de reclamă cu testare de produse”

„Eu nu am făcut bani din blog, nu am vrut să permit expunerea automată de reclame între articolele mele. Am văzut pe alte bloguri inserate între articole despre pictură și literatură invitații gen „dacă ești single, înscrie-te pe sit-ul XXX“. Nu știu cât se câștigă pentru asemenea reclame, însă consider asocierea de prost gust.”
„Am făcut deseori reclama unui produs, însă fără interes financiar, ci doar din propria mea convingere. Am fost contactată pe e-mail de câteva ori de către producătorul sau furnizorul pomenit în articol, pentru a mi se mulțumi și satisfacția a fost mare. Dar nu m-am implicat niciodată în campanii de reclamă cu testare de produse și nu m-am înscris niciodată la concursurile organizate de ZeList sau ZeBlog.”

„Nimic nu poate fi mai convingator decât descrierea unei experiente proprii”

”Am scris pe blogul meu doar despre ce am dorit și doar atunci când am avut dispoziția potrivită. Mi-am ales ca teme doar ceea ce m-a preocupat sau impresionat în acea perioadă si am abordat cele mai variate teme – de la arta pâna la fotbal, imprimind blogului stilul unui jurnal personal. Parerea mea este ca nimic nu poate fi mai convingator decât descrierea unei experiente proprii – de aceea articolele mele s-au axat pe activitatile mele si ale familiei.”
Mi s-a spus de multe ori ca blogul meu reprezintă un model de a trăi frumos viața și cred că succesul blogului îl datorez acestui fapt. Multe persoane mi-au scris că articolele mele transmit optimism și încredere în propriile puteri.
„Mi s-a spus de multe ori ca blogul meu reprezintă un model de a trăi frumos viața și cred că succesul blogului îl datorez acestui fapt. Multe persoane mi-au scris că articolele mele transmit optimism și încredere în propriile puteri. Asemenea comentarii nu au făcut decât să mă stimuleze, să-mi întărească sentimentul că ceea ce fac este apreciat și că merită să investesc în blog „ceva“ din timpul liber.”
„În aceeași idee, lipsa comentariilor am interpretat-o ca o „notă slabă“ dată articolului meu, dar cel mai tare m-au nemulțumit comentariile „paralele“ cu tema articolului sau cele cu iz de superficialitate. În virtual nu putem vedea zâmbetele false, dar putem simți gândurile false. Exact ca în viata reală, în locul prietenilor artificiali am preferat întotdeauna persoanele care și-au exprimat antipatia pe șleau. Blogosfera e mare! ☺
___________________________________________________
ACEST ARTICOL A FOST PRELUAT DE LA ADRESA: https://calinhera.wordpress.com/2016/05/16/bani-blog-carmen/

10 comentarii:

  1. Iar m-a pacalit blogroll-ul: nu s-a actualizat. :(
    Chiar daca ultimele postari nu sunt "compuse" de tine, tare ma bucur ca sunt aici si dau din tastatura. Maaama, ce mi-ar mai merge tastatura, dar pun frana, sa nu ajung sa scriu mai multe randuri decat are articolul. :)
    Pe scurt: ma bucur sa te revad pe aici. :) E frumos aici la tine. :)

    Ma bucura aceste articole scrise de Calin. E un gest foarte fain.
    Te imbratisez cu drag! <3 Pupici de la trio pentru duo! :-*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La începutul anului, Calin m-a întrebat daca sunt dispusa sa raspund unor intrebari - sa realizam impreuna un gen interviu. Am fost onorata si am raspuns imediat afirmativ. Pe când finalizam noi chestionarul, în viata profesionala a lui Calin s-au produs ceva schimbari (în bine! ☺) si nu a mai avut timp sa publice aticolul. Aproape ca si uitasem, cand într-una din zilee trecute m-a anunta ca este gata sa publice interviul. Propunea sa alegem impreuna cateva fotografii care sa insotesca articolele, însa... Era exact saptamâna când eu am avut criza de fiere si umblam pe la medici, deci nu am putut sa ma ocup de loc si l-am rugat sa aleaga singur de pe blogul meu, care fotografii crede ca se potrivesc mai bine. Iata, nu doar ca a ales cele mai simpatice fotografii, dar a si dat interviului o forma deosebita, subliniind anumite pasaje. Sunt cu adevarat onorata si îi multumesc!
      Si tie Diana draga iti multumesc pentru tot, pentru caldura si pentru buna dispozitie pe care le transmiti in tot ce scrii <3 Pupici de la duo pentru trio

      Ștergere
  2. Tu ai fost pentru mine,ca si pentru alti blogari un exemplu de urmat online.Ai farmec , cursivitate si bunatate in relatia cu cei din jurul tau.Esti unica si greu am acceptat renuntarea ta,dar ti-am respectat decizia.Noapte buna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Floarea draga! Cu siguranta ne asemanam in multe privinte... doar stii proverbul "Cine se aseamănă se adună şi cine se adună se aseamănă" :) Te pup

      Ștergere
  3. Am ajuns la concluzia ca imi lipsesc postarile tale! :)
    Imi aduceau un plus de bine si de senin. Dar iau partea buna a lucrurilor. Totusi drumurile noastre din spatiul virtual s-au intalnit. Si cu aceasta ocazie am intalnit si alti oameni si blogurile lor tare frumoase!
    Si asta e important si am realizat-o prin blogul tau.
    Iti spun un multumesc din suflet si spor in tot ceea ce iti propui!
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult Suzana draga! cuvintele tale sunt balsam pentru suflet. Te îmbratisez si iti transmit numai ganduri bune! :-*

      Ștergere
  4. Bucuroasa ca ne-am intersectat prin blogosfera, bucuroasa si acum, doamna faina! Ganduri bune!
    Nu intotdeauna feedback-ul reflecta calitatea articolului, implicarea bloggerului, cele mai multe share-uri, in afara de cele la concursuri, am primit la un articol tip leapsa scriind despre mine. Am fost uimita, nici acum nu inteleg de ce se intampla asa.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mihaela draga, stiu si imi este clar ca feedback-ul nu reflecta calitatea articolului, însa... vezi tu? priveste aspectul din pdv al vietii reale - te afli intr-o relatie de prietenie si oferi tot ce poti, fara sa stai pe gânduri. Oferi azi, oferi maine, poimâine si... dintr-o data remarci ca doar tu oferi, din partea cealalta nu vine nici macar un zâmbet, niciun multumesc...
      Eu consider ca a lasa un comentariu la un articol care-ti place, reprezinta o plata emotionala, un stimulent pentru un articol viitor... ☺ Poate ca sunt eu prea sensibila?! asta sunt, si nu ma pot schimba! :-) Dar imi este bine! xoxo

      Ștergere
    2. Poate de aceea si eu postez mai rar, asadar sa stii ca te inteleg, mai ales ca la tine traficul nu lipsea si existau discrepante mai mari.
      Toate cele bune!
      pupici

      Ștergere
    3. îmbratisari si numai gânduri bune ♥ xoxo

      Ștergere