miercuri, 9 decembrie 2015

Miercurea fara cuvinte (50) - Augsburg de Advent




Dorești să participi la MIERCUREA FARA CUVINTE? Este simplu si amuzant! Nu trebuie decât să afisezi pe blogul tău o fotografie sau o serie de fotografii care "să vorbeasca fără cuvinte" și apoi sa introduci linkul în tabelul de mai jos.
Este WORDLESS WEDNESDAY... mai stai mult pe gânduri? Înscrie-te! :-)

55 de comentarii:

  1. Super,încă un pas mai aproape de sărbători !
    Ce atmosferă sărbătorească este acolo !
    Happy WW

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, asa este, sarbatorile au început din 29 noiembrie, in Prima Duminica de Advent si vor culmina cu Craciunul. Cu fiecare zi creste bucuria :)
      Happy WW!

      Ștergere
  2. Ce frumos targ pe la voi. Cred ca e tare greu sa decizi ce cumperi pentru cadouri!
    Happy WW!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. totul este frumos în târg :) intr-adevar ai dori sa iei totul acasa :)
      Happy wW!

      Ștergere
  3. Bună dimineaţa !
    Astăzi vă arăt nişte miţicloni.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce atmosferă de sărbătoare! Ce veselie! Numai privind pozele și îmi închipui ce fain este acolo. Parcă se și aud zurgălăii.
    Happy WW, dragă Carmen și zile minunate de sărbătoare! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru perioada de Advent, clopotele din turnul Perlach din Piata Primariei (aici unde este amenajat târgul central), sunt programate sa bata melodii traditionale de Advent... atmosfera este magica!
      Happy WW, Alex draga!

      Ștergere
  5. Ce placut e acolo ... Un adevarat targ de Craciun!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Târgul de Advent din Augsburg este unul din cele mai vechi in Germania si are o traditie de peste 500 de ani! :)

      Ștergere
  6. Pur si simplu nu stiu la ce sa ma uit mai intai!! Cel mai mult imi place ca este .. aerisit. Sau mai bine zis civilizat. <3!! Si frumos si civilizat!
    Ce m-as mai plimba printre casutele acelea ;))))
    Multumim mult pentru poze :*!!
    Happy WW :D
    Cu drag
    rux

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pacat ca nu avem zapada... :) dar asta e! vremea nu poate fi comandata :)
      Pupici. O zi faina, Rux draga!

      Ștergere
  7. Atmosfera de sarbatoare acolo la tine! :) Foarte frumos! O zi minunata iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  8. Ce frumos este la tine,m-aș pierde pentru câteva ore printre căsuțe!
    Superbe fotografii!
    O zi de miercuri cât mai frumoasă îți doresc,CARMEN!
    Îmbrățișez cu mare drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu nu ma pot abtine si dau o tura prin târdul de Advent, de cate ori sunt in centrul orasului, chiar si daca nu cumpar nimic, ma bucur de atmosfera :)
      O zi minunata si tie, Elena draga!

      Ștergere
  9. Aseară am văzut o declarație a lui Merkel, din care rezulta că germanii nu prea au habar de Biblie.
    La prima vedere pare o ironie gratuită, însă când văd că în viziunea germanilor un înger are sex și este și îmbrăcat în femeie, îi dau dreptate lui Merkel.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma cutremur sa citesc rândurile tale si îmi pare sincer rau pentru tine... Te asigur ca ai inteles/interpretat TOTAL gresit!
      In legatura cu Merkel, nu stiu despre ce "declaratie" pomenesti aici, deci nu pot sa argumentez concret, dar stiu ca asa ceva nu exista!
      În legatura cu "îngerul cu sex îmbracat in femeie" pot sa iti spun ca este vorba despre una din traditiile târgului de Advent din Augsburg si anume sceneta "Engelsspiel" (pentru vizualizare: DAS AUGSBURGER ENGELESSPIEL) Sceneta este inspirata dintr-o pictura a unuia din cei mai reprezentativi artiști germani din perioada Renașterii - Hans Holbein.
      Repet: îmi pare rau pentru tine...

      Ștergere
    2. Citat din Merkel: "Germanii nu sunt așa de buni cunoscători ai Bibliei precum cred uneori". - și totuși, așa ceva există! :)
      Îngerii nu au sex, doamnă.
      Însă nu are rost să ne mai raportăm la Biblie...

      Ștergere
    3. ma abin - certurile nu imi plac!

      Ștergere
  10. Răspunsuri
    1. Einen schönen Adventstag heute für dich und deine Lieben!

      Ștergere
  11. Chiar e wow, imi place nespus de mult si mi-as fi dorit sa vad si in Roma. :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bavaria este renumita în lumea întreaga cu felul în care serbeaza perioada din-naintea nasterii Domnului, traditii ce au fost preluate în intreaga lume, din Bavaria. Aici s-a împodobit pentru prima data un brad, aici s-a inventat beteala, aici s-a inventat calendarul de Advent si coronita de Advent, Bavaria este minunata în luna decembrie! Iubesc perioada de Advent - pentru mine este cea mai frumoasa lna a anului :)

      Ștergere
  12. Incantator targ aveti voi!
    O zi de miercuri cat mai frumoasa!
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  13. Din nou, încântător. Există și în București mai multe târguri de Crăciun (Adventul e o noțiune mai puțin cunoscută), cel mai vestit fiind cel din centru, de la Universitate. Am adus câteva fotografii de acolo.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Perioada din-naintea zilei în care serbam naşterea lui Iisus Cristos se numeste Advent si denumirea vine din latina: adventus = sosirea, advenit = el soseste

      Ștergere
  14. Ce veselie, cata culoare si cate minunatii facute cu grija si cu drag1 Te inteleg perfect ca iti vine sa le iei acasa pe toate. Cand voi decora casa de sarbatori, am sa o fac cu aceste imagini si cu tine in gand! Atata doar ca la mine predomina rosu si auriu in mai tot ce pun prin casa, imi place inca aceasta combinatie, chiar daca o folosesc de ceva ani. Doar la Mihnea in camera am mai pus si alte culori, dar anul acesta am de gand sa nu mai fac brad si la el in camera, ca deja nu mai este loc si de bradut acolo. Te pup, draga mea!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. "moda" anului acesta la brad sunt nuantele de auriu-aramiu... asa ca, am hoarât si eu pentru Craciunul acesta, sa scoatem podoabele aurii si aramii din dulapuri :) Am cumparat si cate ceva nou si abia astept sa vina Seara de Ajun.
      Noi decoram casa in fiecare sezon si acum, pentru iarna, am inceput înca din primele zile de Advent. Coronita de Advent troneaza masa din sufragerie si in fiecare coltisor, exista ceva specific sarbatorilor de iarna :) câta bucurie ne aduce in suflete!
      Si eu am avut in camerele fetelor mereu cate un bradut - artificial miniatura (30-40 cm inaltime) si mini-globuri. Dateaza din vremea copilariei mele, le-am primit de la bunici. Cu trecerea deceniilor, nu a mai ramas decat un bradut- realizat din combinarea cele doua, pentru ca ramurelele nu au mai rezistat la atâtea asamblari si reîmpachetari... dar inca îl am si îl montez în fiecare an cu drag. Fetele sunt tare fericite când îl vad :)
      Bradul mare - natural, îl vom impodobi doar în seara de Ajun.
      Te pup si eu. O zi minunata sa aveti!

      Ștergere
  15. Ah, ce frumos este targul din Augsburg! Se simte atmosfera de sarbatoare si magia Craciunului. Abia asteptam sa vad poze la tine pe blog, germanii au o traditie in ceea ce priveste targurile de Avent. Mi-as dori sa ajung candva in aceasta perioada.
    O zi frumoasa iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. neaparat trebuie sa faceti un concediu în Bavaria în perioada de Advent. Este cea mai frumoasa perioada din an!
      O zi minunata sa ai!

      Ștergere
  16. Ce de bunatati! Imposibil sa nu fii pofticios la un astfel de targ :) Zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. hmmmm da! varza acra calita si "taietei facuti cu mana" (Schupfnudel) si o cana cu vin fiert!
      Happy WW!

      Ștergere
  17. Faina atmosfera! Acoperisul in forma de elice, sau ce-o fi, imi place tare mult. Happy WW! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Piramidele de Craciun sunt ornamente specifice pentru Crăciun, atât pentru încapri si spatii exterioare. Piramidele sunt creatii de arta populara, constructia tip-carusel contine teme creștine (îngeri si scene biblice - Nașterea Domnului) precum și desene sau modele seculare (motive inspirate din natura). Piramidele se rotesc în mod tradițional datorita căldurii degajate de lumânările care o decoreaza.
      Wikipedia ofera chiar un plan pentru construirea propriei piramide de Craciun - aici
      Happy WW ☺

      Ștergere
  18. Noi n-avem târg de Advent, dar ne bucurăm de cel de Crăciun încă din 20 noiembrie la Sibiu. :)
    Happy WW, Carmen!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :))) ciudat ca se numeste "târg de Craciun" si este deschis din noiembrie, când se lasa Postul Craciunului - adica de Advent! ☺
      Iubesc Sibiul cu tot ce are! Happy WW!

      Ștergere
  19. Târagul din Nürnberg este unul din cele mai frumoase Târguri de Advent din lume, nu doar din Germania :)
    Happy WW. Luiza draga!

    RăspundețiȘtergere
  20. Veselie si multa culoare! Imi pare rau ca nu am putut pune in pozele mele si mirosul de la bunataturile din targul nost' de Craciun (stiu, la voi e de Advent:) ). Azi am fost pe-acolo intr-o fuga si mi-as fi luat din toate cate putin :) Te pup cu drag! Happy WW!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) asa sunt si eu, din toate as vrea sa am acasa :)) toate ornamentele stralucesc si arata atât de frumos, tentatia e mare - acesta este si interesul comerciantilor :))
      Te pup si eu. Happy WW! ☺

      Ștergere
  21. Ma bucur de bucuria ta,pe toata durata Adventului si,mai ales,pentru Sarbatorile de Craciun !
    Si in Bucuresti s-au amenajat in centru dar si in alte puncte istorice,casute,corturi,sau alte nazdravanii...Oamenii alearga dupa cadouri,dulciuri si altele;sunt mai zambitori ca deobicei si noi pe langa ei !Cu drag,Sarbatori Fericite !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Natalia draga, comentariile tale sunt mereu o incântare pentru mine. Multumesc pentru urari si eu iti transmit ganduri bune si urari de fericire si sanatate, cu drag. >:D<

      Ștergere
  22. Imagini care ma incarca pozitiv.Chiar se apropie Craciunul!
    Pupici si seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mai sunt doar doua saptamâni pâna în seara de Ajun când vom impodobi bradul si ne vom aduna cu cei dragi, sa cantam colinde, sa ne bucuram si sa ne ospatam.
      Pupici si îmbratisari spre Șuștiu :-*

      Ștergere
  23. Bucurii pentru copii mai mari si mai mici!
    Sarbatorile, in general, imi amintesc turta dulce pe care o mancam - frumos decorata, gustoasa, facuta dupa retete sasesti. Acum, cele care faceau acele minuni din turta dulce ori nu mai sunt, ori nu mai fac...
    O frumusete de targ! O minunata sarbatoare! :)
    Sa fiti sanatosi si mereu voiosi!
    Imbratisari si pupici cu drag, de la trio pentru duo. <3
    Happy WW!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) in fiecare an este la fel, insa ador atmosfera targurilor si le vizitez de cateva ori. Anul acesta ne-am prpus sa le vizitam si pe cele din Ulm, München si Rothenburg ob der tauber. Speram sa vina si ceva zapada in Bavaria... atât de frumos începuse sa ninga la începutul Adventului si... a durat doar o zi. Apoi s-a încalzit ca au inflorit banutii pe gazon!
      Sanatosi sa fim, asa este, nu este nimic mai importnat!
      pupici si îmbratisari <3 de la duo pentru trio
      Happy WW!

      Ștergere
  24. Uite cum am reusit sa ajung la targ!! Sper sa-mi fac timp pentru targul deschis (si aici)la Universitate! Acolo la voi este superb! Multa frenezie, agitatie colorata... "schönste weihnachtsmärkte"!
    Salutari calde si sarbatori pline!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ce bine îmi pare ca iti place la târg! Frumusetea si agitatia lor ne atrage ca un magnet, acum la sfârsit de an :) Savureaza din plin zilele de sarbatoare! pupici si îmbratisari <3
      Happy WW! ☺

      Ștergere
  25. am fost si eu in vizita la fecior si nu am putut rata un tur prin targul de Craciun din Piata Universitatii, anul acesta mult mai spectaculos decorat, cu mai multa animatie, familii tinere cu pruncii in carucioare, concerte de colinde interpretate cu multa sensibilitate...vremea buna, fetele fericite ale admiratorilor, bucate traditionale din abundenta, la concurenta, totul a creionat fundalul superb in asteptarea sfantei sarbatori.
    Ganduri frumoase si imbratisari calde!

    RăspundețiȘtergere