sâmbătă, 30 mai 2015

Clubul cinefililor (3) - Impresii de sfârsit de saptamâna

Saptamâna trecuta în cadrul rubricii cu recomandari si pareri legate de filme sau seriale s-au înscris: Iulisa, Diana, Cămăraş de lumini si subsemnata
În Clubul Cinefililor este binevenit oricine are placerea de a scrie câteva rânduri despre un film sau serial recent vazut, indiferent de anul de aparitie a acelui film sau serial. Pentru ca toti cei interesati sa poata accesa pagina în care faceti recomandarea, înscrieti articolul în acest tabel. Tabelul va ramâne deschis întreaga saptamâna.
----------------------------------------------

------------------------------------------------
Din filmele vazute de mine în săptămână calendaristică 22 (2015), recomand:
"Un bonheur n’arrive jamais seul" (2012)  / "Fericirea nu vine niciodata de la sine" - o comedie frantuzeasca avându-i în rolurile principale pe Gad Elmaleh si Sophie Marceau, doi actori perfect potriviti pentru aceasta poveste romantica. Un film care prezinta numeroase situatii din viata de zi cu zi, un scenariu care aduna la un loc oameni ce dispun de multe mijloace materiale dar care nu au timp pentru familie, oameni care tânjesc la viata de familie fara sa fie constienti, oameni libertini, dezordonati, cu fire boema si oameni conventionali, artificiali, scorțosi. Este un film facil si poate tocmai pentru ca subiectul este usor previzibil, energia pozitiva pe care o transmite, te patrunde si te cucereste. În plus, filmul detine o coloana sonora speciala!
Nota mea: 8
"The Age of Adaline" (2015)/ "Vârsta Adalinei" - un film american epic - romance- fantasy, avândi-i în rolurile principale pe Blake Lively, Michiel Huisman, Kathy Baker, Harrison Ford si Ellen Burstyn. Este povestea unei femei care traieste timp de opt decenii vârsta de 28 de ani.
Este ceea ce viseaza fiecare, nu-i asa? Sa fie tânar, frumos, sanatos dar sa detina întelepciunea bunicilor, sa aiba timp sa citesteasca mult, sa învete fara efort, sa calatoreasca în toata lumea si sa stapâneasca multe limbi straine... Ar putea fi acest vis, un cosmar?!
Filmul ofera un posibil raspuns si maniera în care se prezentata povestea este deosebit de placuta. Trecutul sau prezentul este pentru Adaline un timp în care numarul anilor nu are semnificatia pe care o cunoastem noi, ci se masoara prin clipe magice, povesti de iubire fara sfârsit, apropieri si despartiri... Un citat simpatic din "The Food of Love" - Anthony Capella este prezentat în film: "Anni, amori e bicchieri di vino, nun se contano mai" / "Years, lovers and glasses of wine; these things must not be counted"/ "Anii, iubitii si paharele cu vin, nu trebuie să fie numărate."
Nota mea: 9
"Hugo"(2011) - un film american 3D având la baza romanul "The Invention of Hugo Cabret" semnat de Brian Selznick, film premiat cu cinci Oscar în anul 2012. O distributie adorabila, cu Ben Kingsley si copiii Asa Butterfield si Chloë Grace Moretz în rolurile principale, cu Christopher Lee, Helen McCrory, Sacha Baron Cohen si multi alti actori de valoare.
Este o poveste emotionanta si încarcata cu gingasii, a carei decor principal este gara "Paris-Montparnasse" din anul 1840. Ca subiect secundar, filmul prezinta începutul cinematografiei, folosind materiale istorice si date din biografia celebrului Georges Méliès - iluzionistul francez, proprietar de teatru și pionier în regia de film. Méliès - poreclit Papa Georges, este considerat inventatorul "filmului narativ" și a tehnicii de filmare stop-motion (cel mai cunoscut film realizat de Georges Méliès este "Le voyage dans la lune" - "Voiajul în lună").
Un fragment dintr-o discutie între cei doi copii:
"- Îmi inaginez ca fiecare om are un scop... Totul are un scop, chiar si masinile. Ceasurile spun timpul, trenurile te duc in anumite locuri, adica fac ceea ce trebuie sa faca. La fel este si cu oamenii. Daca îti pierzi scopul, este ca si atunci când te-ai strica.
- Ma gândesc, care este scopul meu?... Nu stiu înca...
- Aparatele nu vin pe lume cu piese de schimb. Întotdeauna au exact atâtea piese câte au nevoie. Asa ca m-am gândit ca daca lumea întreaga este un aparat urias, eu nu as putea fi o piesa de rezerva. Trebuie sa fiu aici dintr-un anumit motiv. Asta înseamna ca si tu trebuie sa fii aici dintr-un anumit motiv!"
Filmul "Hugo" este o adevarata bijuterie! Nota mea: 10
Tuturor celor care ajung pe aceasta pagina de blog - un sfârsit de saptamâna tihnit! ☺

17 comentarii:

  1. Un sfarsit de saptamana placut sa aveti si voi, draga mea!
    Nu am vazut niciunul din aceste filme, dar aseara am vazut Noe. Ma asteptam sa fie un pic altfel, parca au adaptat cam prea mult filmul, la timpurile moderne. Nu pot spune ca nu mi-a placut, i-as da un 8, sa zic.
    Iar saptamana trecuta am vazut Fury si Unbroken, adica chiar am avut ceva activitate, fata de timpurile trecute :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu am vazut "Noe" (am vazut alte transpuneri in film ale temei, in anii trecuti si am simtit sa imi ajunge...) si nici "Fury" si nici "Unbroken"... - trebuie sa caut informatii.
      Pup draga mea. Un weekend cu relaxare sa aveti!
      Sarbatori de Rusalii tihnite!

      Ștergere
  2. Am vazut si eu Hugo acum ceva vreme, foarte fain, mi-a placut la nebunie. In rest 0 filme si saptamana asta :))
    Weekenf frumos iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) atata emotie mi-au transmis si filmele "Mizerabilii", "Marile sperante", "Tom Sawyer", "Oliver Twist" sau "David Copperfield"... Ecranizari ale unor capodopere literare.
      Multumesc, un weekend minunat si tie!

      Ștergere
  3. Din păcate, timpul meu liber s-a diminuat și nu reușesc să mă mai ocup de online așa cum aș dori. Oricum, un week-end fain îți doresc și eu! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. o da, îmi închipui :)) spressul tânarului pensionar!
      un weekend minunat sa ai!

      Ștergere
  4. Ce idee faina asta cu filmele! De obicei bajbai peste tot sa gasesc unele deosebite, asa intru aici si ma inspir.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumim si bine ai venit în club!
      Cu ajutorul prietenilor cinefili, nicio seara nu va mai fi plictisitoare ;))

      Ștergere
  5. foarte interesant ce ai povestit de spre "Hugo", si-a meritat Oscarurile....trebuie sa vad acest film :)
    pup draga mea draga, seara faina iti doresc! :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. "Hugo" este o capodopera! Atata candoare, atâta frumusete... nu sunt multe filme de acest gen!
      Cei doi copii sunt adorabili! Baietelul a jucat excelent si in " The Boy in the Striped Pyjamas"(2008) dupa romanul omonim scris de John Boyne. Pe Chloë o iubesc de-a dreptul! joaca in filme horror sau in filme pline de delicatete cu un talent fantastic! mi-a placut in (500) Days of Summer(2009), Carrie (2013), (If I Stay(2014), chiar si în Kick-Ass :)))
      pup draga mea draga. O seara placuta! :-*

      Ștergere
  6. Am văzut și eu recent ”The Age of Adaline” și mi-a rămas undeva în suflet. :)
    Weekend-ul s-a dus deja, o săptămână rodnică vă doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. un film frumos :) O poveste de dragoste emotionanta...
      Multumesc pentru recoamndarea facuta de tine - am completat si eu lista ☺ la tine pe blog.
      Un start bun in luna iunie! Gânduri bune si filme faine ;)

      Ștergere
  7. Hop si eu! :)
    Lista cu filme "de vazut" se va tot lungi, pentru ca multe ma tenteaza, din "descrieri". :) Cand le-oi vedea, nu stiu, dar sunt cateva pe care chiar vreau sa le vad. Dintre acestea 3 cred ca ma voi orienta intai spre "Hugo" - macar sa reusesc sa-l vad.:)
    Sa ai o saptamana minunata iti doresc, cu drag!
    Pupici si imbratisari de la noi! <3

    P.S. Azi (ieri si azi) :) "gugal" a clacat de l-a luat ameteala si pe mine dorul de box! :) Revin sa citesc si ce n-am reusit din postarile celorlalti membri ai clubului dar si ceea ce ai mai scris...

    RăspundețiȘtergere
  8. Of, of! tie iti trebuie un calculator nou, iti inteleg frustrarea... pe mine ma deranjeaza si doar atunci cand viteza volumului de date internet nu corespunde (up and download) cu contractul si atunic, sun imediat la companie si reclam. Macar eu am la cine sa reclam :)) Si adevarul este ca se si rezolva imediat, de aceea, nu inteleg de ce incearca mereu si mereu sa ne traga in piep?t!... Am impresia ca ne vând ceva ce nu sunt in stare sa asigure... Dar in cazul tau, of, boxul nu doar ca nu ajuta, ba mai mult strica! ;)
    Te pup draga mea. Salutari si gânduri bune fetelor de langa tine <3 Noapte buna :-*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oh, dar e alt PC! Nu stiu ce are! Functioneaza bine, in general - desi e instalat un sistem de operare mai vechi pentru ca numai pentru el am avut licenta. Doar ca are zile cand face pe nebunul si atunci ma gandesc la box :) Sau la aruncarea greutatii. :)) Cand am avut probleme la conexiune sau la mufa de net (sa zic asa) am sunat si a venit imediat cineva - din 2008 pana azi am reclamat doar de doua ori. Asta cu "blocatul" browserului e ceva nou! :)) Dar se rezolva, imi zicea cineva, cu ceva plug-in-uri (ce-or mai fi si astea). :)
      Cu yahoo.mail, in schimb, indiferent de unde accesez am probleme - se incarca foarte-foarte greu sau nu se incarca deloc. Pentru asta nimeni nu stie ce sa faca... Mi-au zis sa fac o alta adresa de mail. :)

      Ștergere
  9. Categoric trebuie sa acord ceva timp pentru a viziona aceste filme, atat de incitante!! Sper sa le gasesc si sa ma lase si internetul ori Pc-ul, dupa caz... Cu multumiri pentru recomandari si pentru acest loc al cinefililor!

    RăspundețiȘtergere
  10. primul pot spune ca nu l-am vazut, o sa arunc o privire...al doilea stiu ca a fost recent lansat, trailerul promitea ceva iar Hugo e un film excelent, am apucat sa-l vizionez chiar in preajma lansarii si m-a surprins prin claritatea imaginii si felul de-a filma :D

    RăspundețiȘtergere