sâmbătă, 23 mai 2015

Clubul cinefililor (2) - Impresii de sfârsit de saptamâna

Saptamâna trecuta am demarat o rubrica ce doreste sa adune recomandari si pareri ale bloggerilor legate de filme sau seriale. La prima editie s-au înscris: Ioana, Diana, Cămăraş de lumini, Gigi si subsemnata
În Clubul Cinefililor este binevenit oricine are placerea de a scrie câteva rânduri despre un film sau serial recent vazut, indiferent de anul de aparitie a acelui film sau serial. Pentru ca toti cei interesati sa poata accesa pagina în care faceti recomandarea, înscrieti articolul în acest tabel. Tabelul va ramâne deschis întreaga saptamâna.
----------------------------------------------

----------------------------------------------
Din filmele vazute de mine în săptămână calendaristică 21 (2015), recomand:
The Loft (2014), numit "Ispita" în varianta româneasca - este un film  american mystery - thriller - crime - drama, un remake al filmului belgian "Loft" (Mansarda) din 2008, în regia aceluiasi Erik Van Looy.
Cinci vechi prieteni, toti căsătoriţi, hotarasc sa împarta chiria unui apartament elegant în care sa-si poata aduce metresele, un asa numit "cuibusor de nebunii" adapost discret pentru relaţii extramaritale. Cei cinci actori din rolurile principale (Karl Urban, James Marsden, Wentworth Miller, Eric Stonestreet, Matthias Schoenaerts) au caractere fascinante, sunt etichetati ca realizati din punct de vedere familiar si aflati în culmea carierei profesionale. Toti cinci sunt frumosi, simpatici, șarmanți, admirați si invidiați, mereu în centrul atentiei "spumei" societatii. Aparenta armonie a grupului dispare în momentul în care în apartament este gasit cadavrul unei tinere necunoscute. Cert este că asasinul nu poate sa fie decât unul dintre ei... Ceea ce la început a parut a fi aventura vietii, devine în final coşmarul vietii! Casniciile încep sa se clatine, prieteniile sunt puse la încercare, frica si susceptibilitatea le cucereşte vieţile. Suspansul este maxim, deznodamântul e tulburator si uluitor. Nota mea: 9
White God - drama, film numit "Orasul câinilor" în variata româneasca, este un film maghiar premiat la Festivalul de Film Cannes 2014.
Filmul prezinta incredibila aventura a maidanezului botezat Hagen de catre o fetita, singura persoana care îl iubeste. Este o poveste înduiosatoare despre om, animal si fiara din om... Recomand filmul atât celor care iubesc animalele si sunt împotriva maltratarii câinilor, cât mai ales celor care nu au habar ce se poate întâmpla unui maidanez. Sunt sigura ca oricine va viziona pelicula, va privi cu ochi mai buni situatia câinilor vagabonzi. Nota mea: 8
Mommy (2014), drama, este un film canadian regizat de Xavier Dolan, avându-i în romurile principale pe Anne Dorval, Antoine-Olivier Pilon si Suzanne Clément. Filmul a câstigat Premiul juriului la Festivalu de Film Cannes 2014, Premiul Screen la editia 2015 Canadian Screen Awards si zece premii (inclusiv "Cel mai bun film") la Jutra Awards 2015.
Este povestea unei mame vaduve - Diane Després, copleșita de dificultatile pe care le întâmpina în creşterea si educarea propriului copil. Steve este un adolescent cu probleme psihice, un tânar dragalas, nevinovat în felul lui, un copil bolnav, cuprins uneori de accese de violenta. Destinul celor doi se împleteste pentru o perioada cu cel al unei vecine - Kyla, singura dispusa sa acorde Dianei sprijin în supravegherea lui Steve. Prietenia oarecum ciudata ce se stabileste între cei trei, schimbul simpatic de replici si jocul actoricesc natural, fac din aceasta pelicula un film placut, impresionant, fermecator. Nota mea: 8
Tuturor celor care ajung pe aceasta pagina de blog - un sfârsit de saptamâna tihnit! ☺
UPDATE / 25.05.2015 - Azi-noapte a avut loc festivitatea de premiere a Festivalului filmului Cannes 2015 si rezultatele sunt urmatoarele:
Palme d'Or: "Dheepan" regizor Jacques Audiard
Grand Prix: "Son of Saul" regizor Laszlo Nemes
Jury Prize: "The Lobster" regizor Yorgos Lanthimos
Best Actress: Rooney Mara - "Carol" si Emmanuelle Bercot - "Mon Roi" (Shared Prize)
Best Actor: Vincent Lindon - "The Measure of a Man"
Best Director: "The Assassin" regizor Hou Hsiao-Hsien
Best Screenplay: "Chronic" scenariul Michel Franco

17 comentarii:

  1. De săptămâna viitoare voi participa şi eu :)
    pup, duminică plăcută!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ne bucuram :)
      Multumesc, o duminica placuta si voua! :-*

      Ștergere
  2. Interesante recomandarile, multumim! Din pacate eu saptamana aceasta n-am vazut nici macar un film. Am inceput un serial mai vechi, Upstairs Downstairs, asemanator cu Downton Abbey. Pare interesant, n-am vazut decat 2 episoade...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pai daca abia te-ai intors din concediu, este si normal :) Pana îti reintri in rutina casnica, mai dureaza ceva :)
      Mi-a placut mult Downton Abbey, cu sigurata imi va placea si serialul despre care spui. Eu nu prea sunt pentru seriale, pentru ca un serial impune anumiti timpi lânga tv sau laptop - eu urmaresc filme doar cand am timp si stare generala potrivita :)

      Ștergere
    2. am urmarit aproape in intregime la TV Upstairs Downstairs, mi-a placut mult atmosfera serialui, de fapt am o usoara slabiciune pentru serialele englezesti, recunosc :))
      sunt sigura ca Larisa o sa fie prinsa de intriga care se tese incet si cu mult farmec...

      am trecut sa-ti spun noapte buna si o saptamana perecta draga mea draga!

      p.s
      acum mi-am dat seama ca (venind vorba de seriale) atunci cand am timp urmaresc, revad mai corect spus, The Paradis - Galeriile Paradis, un serial englezesc de epoca dupa romanul La Paradisul Femeilor de Emile Zola...cred ca data viitoare va voi povesti despre el :)

      Ștergere
    3. deci serialul a rulat în întregime la Televiziunea Româna? asta este semn bun, pentru ca inseamna ca as putea sa-l gasesc deja pe Netflix sau Watchever si sa nu fiu obligata sa astept un episod pe saptamâna :) (acesta este singurul motiv pentru care nu-mi place sa urmaresc seriale).
      Super, ne bucuram si-ti multumim anticipat! :)
      pup draga mea draga. Noapte buna!

      Ștergere
  3. Multumesc pt recomandari sper sa gasesc timp si pt a viziona macar un film !
    O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumim mult pentru recomandare - cu siguranta voi urmari filmul, pentru ca la noi azi si mâine se serbeaza Rusaliile.
      O duminica placuta în continuare!

      Ștergere
  4. chiar mi-e dor de filme! nu am timp, dar o sa retin ce-mi place!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu reusesc sa ma uit cam de trei ori pe saptamâna, seara, dupa ora 21 :) Si este suficient!

      Ștergere
  5. Aceste trei filme voi incerca sa le vad - daca le gasesc pe net. In ceea ce priveste "White dog" inca ma gandesc... :) Cred ca, deocamdata cel putin, n-as putea sa-l vad... :( "Ispita", in schimb... ma ispiteste - e primul pe lista. :)
    Acest weekend a fost unul... arhiplin si n-a fost rau deloc. :)
    Minunata saptamana sa iti fie, sa va fie! :)
    Imbratisari si pupici cu drag, de la trei pentru doi! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. filmul "White dog" este trist... incredibil de ce sunt in stare anumiti bipezi - ca oameni nu le poti spune, si numindi-i "animale" ar fi o jignire pentru regnul animal!...
      Te pup draga mea. O saptamâna cât se poate de frumoasa sa aveti! <3 îmbratisari de la duo pentru trio ☺

      Ștergere
    2. Tristetea mai poate astepta.... :) dar filmul tot il voi vedea, sa aflu daca exista ceva ce inca n-am vazut sau despre care n-am auzit... :(

      Altul e motivul pentru cate revin... Tocmai am trecut pe la Iulisa si am vazut ca a preluat logo... Mi-ar placea sa il postez si eu dar nu stiu cum sa fac pentru ca facand click pe desen sa se deschida blogul tau, la Club. :) Ma poti ajuta, te rog?
      Pupici cu drag!

      Ștergere
    3. Fixezi mous-ul pe imagine si dai click pe tasta dreapta a maus-ului; apare masca din care alegi: salveaza imaginea :)
      Daca nu functioneaza, o sa includ poza în articol... dar cred ca nu vor fi probleme

      Ștergere
    4. Am preluat fotografia - e partea simpla :) - dar facand click pe ea nu "ma duce" pe blogul tau, cum as fi dorit. Stiu ca trebuie o modificare in codul html (sau cum i-o zice), pe care nu stiu sa o fac. O las deocamdata "inactiva" si poate reusesc sa inteleg cum se face modificarea. Multumesc.
      Pupici!

      Ștergere
    5. Am reusit!! Acum, cand dau click pe poza sunt redirectionata spre Clubul cinefililor de pe blogul tau! Super! Ce mandra sunt de mine! :)) Am butonat si am modificat pana am reusit!
      Pupici! <3

      Ștergere