joi, 11 decembrie 2014

Croaziera - Plimbare în Palma de Mallorca

(continuare) Am coborât din vârful colinei lasând în urma Castell de Bellver si am traversat orasul în partea opusa, ajungând la "Plaça de toros de Palma".
Numita si "Colisseu Balear", arena ocupa 11.000 de metri patrati, are un diametru de 44,5 metri, ofera 11620 de locuri si are patru loje principale. Arena a început sa fie construita în anul 1915 sub conducerea arhitectului Gaspar Bennazar si în anul 1928 aici a avut loc prima lupta cu tauri (Corrida). În decursul ultimelor decenii, interesul spectatorilor pentru coride a scazut simtitor si luptele cu tauri au devenit din ce în ce mai rare. În prezent amfiteatrul gazduieste evenimente sportive si culturale. Aici au concertat Joe Cocker, Scorpions, Mike Oldfield, Simply Red, Julio Iglesias, B. B. King, Dire Straits, Sting, Mecano, Abba, si lista ar putea continua... Deasemenea, începând cu vara anului 1999, televiziunea germana transmite de aici editiile estivale ale spectacolului "Wetten, dass ..?".
De mentionat ar mai fi si faptul ca "Plaça de toros de Palma" este singura arena din lume care a gazduit turnee de tenis (ATP în 1999 si 2002 si sferturile de finala ale Cupei Davis din anul 2004).


Direct în spatele zidurilor arenei, se înaltă cartiere de blocuri si vizavi... este o manufactura traditionala de bijuterii din perle, pe care am vizitat-o. Expozitia cu vânzare "Antonio - Perlas de Mallorca" - a fost o adevarata încântare mai ales pentru femeie ;)
Având design exclusiv, bijuteriile sunt create din perle de cultura în apa sarata (Marea Mediterana), în combinatie cu argint, aur sau platina. Aceste perle naturale sunt obtinute prin introducerea unui mix de esenta naturala în scoica. În timp, miezul este acoperit cu straturi sidefii repetate. Unele tipuri de perle vor atinge dimensiunea ø4 mm în douazeci de ani, altele ajung sa aiba ø10 mm în doi pâna la sase ani. Rezultatul final este o piatra aproximativ sferică, cu luciu si irizari într-o mare varietate de nuante. Paleta tonurilor trece de la alb-luminos, la roz, galben albastru, gri si poate ajunge la cel mai întunecat antracit.
Perlele sunt nemuritoare, nu vor iesi niciodata din moda. Sunt si vor fi accesorii potrivit oricarei tinute, indiferent de momentul zilei. În functie de marimea lor, perlele pot fi purtate la tinuta buisness, casual sau la vestimentatia de ocazie.
Incursiunea în lumea perlelor a fost deosebit de interesanta. La urcarea în autocar, pe chipul multor persoane de sex feminin am observat un zâmbet aparte, semn ca vizita în manufactura "Antonio" s-a lasat cu suvenir ;) Si eu radiam de bucurie, pentru ca mi-am completat setul de perle cu o bratara si un pandativ (cercelusii, am si uitat de când îi am, inelul mi-a fost daruit la logodna si odata, de ziua mea când am împlinit o vârsta rotunda, am primit cerceii si colierul☺).

(va urma)

26 de comentarii:

  1. Pare o oază de frumuseţe şi permanentă relaxare. Perfect pentru o mini-vacanţă :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu stiu daca totdeauna în noiembrie este vreme atât de frumoasa în Palma de Mallorca, însa noi am avut noroc în cele câteva ore petrecute la tarm.
      pup draga mea. O zi placuta sa ai!

      Ștergere
  2. Ce constructie grandioasa e arena. Oare cati spectatori la corida gazduia?
    M-ai dat gata cu perlele, le consider cele mai fine bijuterii. Sa le porti sanatoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am vazut fotografii de la coride si tribunele erau arhipline!
      Sunt perle de cultura, dar sunt tare frumusele :) Inelul îl port permanent si acum, de când am batara, nu am mai dat-o jos. Pandativul l-am agatat lânga cruciulita pe care o am de la bunica mea - schimb lantisorul foarte rar. Multumesc draga mea :-*

      Ștergere
  3. Răspunsuri
    1. Marilyn Monroe a sustinut ca " diamonds are a girl's best friend" , Prince a întrebat "if I gave you diamonds and pearls, would you be a happy"?... Eu zic ca multe altele imediat dupa sanatate si iubire sunt mai importante în viata, bijuteriile o înfrumuseteaza un pic ;))

      Ștergere
  4. speram ca ti-ai achizitionat ceva, stiu cat de mult iti plac perlelel :)
    albastrul cerului tau e minunat...ce vreme, ce luminos si viu este totul...ma uit acum pe fereastra biroului (avem un perete doar din geamuri) si vad copacii din parculetul de vis-a-vis golasi si tristi si un cer gris...asa ca ma intorc la monitor si la cerul din Mallorca...e mult mai bine! :)
    pup draga mea draga, senina sa-ti fie ziua! :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. îmi plac turcoazele si perlele :)) asa este.
      Cerul a fost azuriu întreaga dimineata. Am avut noroc de vreme minunata pe timpul excursiei :)
      La noi acum e soare... 4 grade plus, dar soare :)) Am sa iti trimit o fotografie pe whatsapp :-*
      pup draga mea draga, sa ai o zi de munca placuta!

      Ștergere
  5. Foarte frumos, multumim pentru plimbare Carmen. Palmieri, soare, culori calde... Cum sa nu ma binedispuna pozele tale pe vremea asta rece si mohorata care este la mine :)?! :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. la noi în oras tocmai zaresc razele soarelui. E frig, dar lumina soarelui e dulce ;) Gasesc însa caraghioase decoratiunile de iarna fara pic de zapada... Eu vreau zapada - macar de Craciun :))

      Ștergere
  6. Ce vreme frumoasa ati avut acolo! Parca nici nu se observa ca era toamna.
    Sunt superbe perlele, inteleg incantarea tuturor doamnelor din autocar. :) Perlele vor fi mereu bijuterii aparte, simple, dar rafinate si pline de farmec.
    Salutari cu drag din Bucuresti, unde astazi este in sfarsit mai senin dupa doua saptamani pline de nori! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 11 noiembrie în Palma a fost ca... sfârsitul lui august în Bavaria! :))
      Adevarul este ca perlele cumparate la prima mâna îti confera o placere in plus prin sentimentul ca ai încheiat o afacere avantajoasa, beneficiind de cel mai bun preţ al zilei.
      Pup Raluca draga. Sa petreci o zi cât mai agreabila! :-*

      Ștergere
  7. Asteptam povestile tale documentate si in fotografii (foarte reusite-devii experta ! ), deoarece copiii au fost acolo in concediu. Vroiam sa-mi completez informatiile!
    Sa porti sanatoasa perlele !
    Te imbratisez!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. în patru ore nu am putut sa vedem prea multe,însa fiind o excursie organizata, am reusit sa cunoastem tot ce a fost mai interesant :)
      Multumesc mult. Pupici :-*

      Ștergere
    2. Copiii nu mi-au povestit cu atata acuratete ce au vizitat. Au comentat din alte puncte de vedere vacanta acolo ! :)
      P.S. Am primit si eu un colier din perle de care sunt foarte mandra ! :)

      Ștergere
    3. cred ca daca stai pe insula macar o saptamâna, iti formezi propriile pareri... noi am dat doar "o fuga" si am cascat ochii si urechile la ce ne-a spus si aratat un ghid local. Cred ca pentru un concediu în care sa împletesti plaja si scaldat în mare cu excursii culturale, Palma este un loc tare fain!
      Si tu sa porti perlele sanatoasa si sa-ti accentueze șarmul pe care-l detii. Pup draga mea :-*

      Ștergere
  8. croaziera si cadouri? hmmm, super!!! vreau si eu macar 3 zile la munte :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ei, tu ai primit cel mai mare cadou - pe nepotica ta dulce! :)

      Ștergere
  9. vremea se potriveste de minune cu perlutele:)))
    asa ca nu se putea altfel decat cu achizitie....:P
    te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. tare bine amplasata manufactura ;))) Am îmbinat placutul cu... superplacutul ;))
      pup si eu :-*

      Ștergere
  10. Tare frumos si senin in fotografiile tale, tocmai bune pentru zilele cand tanjesc dupa vara.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. astazi la noi a iesit scurt soarele, apoi a batut un vânt cumplit - dar a fost senin ;))

      Ștergere
  11. De o super croaziera ati avut parte si ai mai adaugat multe momente frumoase in "albumul sufletului"! La cat mai multe!
    Ma bucur ca sunt din ce in ce mai rare coridele. ;)
    Sa porti sanatoasa perlele! Sunt frumoase!
    Imbratisari! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. poate ca este vorba despre "norocul începatorului" :)) a fost prima croaziera si totul a fost la superlativ :) Sper sa mai avem ocazia aceasta cât mai curând si experientele sa fie în continuare excelente.
      Coridele - nu am fost in viata mea la un asemenea spectacol si nici nu cunosc asemenea showuri decât din filmele artistice... Coridele fac parte din traditiile spaniole, asa cum poate este baseballul pentru americani, asa cum este producerea berii pentru germani... Nu cred ca va pieri de tot.
      te pup si eu. Transmite gânduri bune fetelor de lânga tine :-*

      Ștergere
  12. Era sa pierd tocmai acest pasaj cu perlele,care sunt o incantare pentru orice femeie.Cand citeam ma gandeam ca poate ti-ai luat si tu ceva si gandul s-a adeverit.Ma bucur ,parca sunt ale mele.Acum pe mai departe !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) nu mai las bratara de la mâna, gata - este bijuteria mea cea mai draga acum!
      Multumesc mult, Floarea draga! pup

      Ștergere