sâmbătă, 11 ianuarie 2014

Showbusiness


În decembrie spuneam ca sunt nerabdatoare si un pic emotionata pentru ca voi participa pentru prima data la megaspectacolul televizat "Pariati ca..?" (original "Wetten dass..?").
În articolul "Vineri 13.12.13" povesteam despre acest "cel mai de succes show european" transmis în direct. Ceea ce nu am povestit înca, este felul în care o persoana reuseste sa cumpere un bilet la acest spectacol. Pentru aceasta "dezvaluire" trebuie sa explic mai întâi câteva lucruri despre cum functioneaza acest spectacol.
Nu stiu care este cauza dar în Germania, a merge la un teatru sau concert este considerat un lux si pretul unui bilet la un spectacol obisnuit, un concert dat de o vedeta (sau o formatie/orchestra) de interes national, este de 60-160 euro. La spectacolele sustinute de personalități de renume internațional din domeniul showbiz, pretul unui bilet depaseste 250 euro! În plus, trebuie sa-ti procuri din timp biletul pentru ca altfel risti sa descoperi casele închise în saptamâna concertului!
Spectacolul "Wetten dass..?" functioneaza înca din anul 1981 dupa reguli ceva mai aparte. Având în vedere faptul ca într-un an se desfasoara aproximativ 10 spectacole, închipuiti-va ca urmatoarele 33 sunt deja programate! De fiecare data, spectacolul se transmite dintr-un alt oras si acesta este ales prin tragere la sorți (ultimul spectacol - cel la care am fost eu,  a avut numarul 209).
Studiourile din care se transmit show-urile "Wetten dass..?" nu sunt mari - în general ofera 2.500 locuri, însa dorinta de a fi martor al acestui eveniment este foarte mare, existând de fiecare data aproximativ 20.000 de cereri!
Cu opt luni înainte de spectacol, cei interesati sa participe se înscriu pe o lista de asteptare deschisa în internet, dupa care are loc o tragere la sorți. Fericitii câstigatori de locuri la spectacol sunt anuntati printr-o scrisoare (exista deci o evidenta clara a persoanelor care vor intra în sala de spectacol). Biletele sunt emise pe trei categorii (categoria 1- 50 €, categoria 2 - 25 € si categoria 3 - 15 €) si se pot ridica doar cu câteva ore înainte de începerea spectacolului. În acest mod cumparatorii de bilete sunt protejati,  preturile sunt mentinute la valori accesibile si totodata este împiedicata licitarea biletelor pe eBay sau alte site-uri specializate cu vânzari online.
Regulile sunt clare si nu se supara nimeni - ai sau nu bilet, este doar chestiune de noroc. Pe lista de asteptare s-au înscris si fetele mele (Adela si Raluca) si eu - fiecare cu câte doua locuri. De câstigat, a câstigat doar Raluca. Eu am fost la spectacol invitata de ea. (va urma)

9 comentarii:

  1. Nici nu m-as fi gandit ca asa se procedeaza!
    Inseamna ca voi chiar sunteti norocoase....:)
    Intradevar un lux concertele la voi!
    Zi faina!:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am avut într-adevar noroc! ;) si ... chiar daca suna egois din partea mea, data viitoare sper sa am din nou noroc! :))
      pup. O duminica minunata si tie!

      Ștergere
  2. Chiar eram curioasă cum a fost, salvasem articolul initial la "de urmărit" :)

    RăspundețiȘtergere
  3. chiar ca totul este bine, foarte bine gandit si Raluca a fost cu adevarat norocoasa si tu odata cu ea :)
    de abia astept urmarea, stiu ca ne-ai povestit in mare cam ce se intampla acolo dar asteptam amanunte :)
    pup draga mea draga, un w-end perfect iti doresc! :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da, noroc mare a avut Ralucuta mea. Initial, fetele s-au gândit ca oricare din ele câstiga, ne ofera biletele mie si lui Helmut. Dar Helmut a cedat în favoarea Ralucai... Pacat ca nu am avut 4 bilete!
      O duminica perfecta iti doresc draga mea draga! :-*

      Ștergere
  4. Carmen esti superba in acea poza cu fata ta banuiesc, parca ati fi surori! Ti se citeste linistea din suflet. Astept si eu amanunte despre aceasta emisiune, pare a fi interesanta din moment ce oamenii asteapta cu nerabdare sa fie selectati sa participe!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc draga mea, ma magulesti! :) Vârsta isi spune cuvantul si timpul isi pune amprenta peste tot ce atinge, nu exista cale sa-l opresti! Fiica mea da! Amândoua sunt proaspete si frumoase, ca bobocii de trandafir! (care mama ar putea spune altceva?! ;))

      Ștergere
  5. Chiar dacă fiecare mamă ar spune acelaşi lucru, nu toţi din afara casei spun la fel. Dar eu mă alătur comentariului precedent ca să laud fata frumoasă. Le-am admirat eu pe amândouă şi la mesele de sărbători, mămică fericită!
    Aşadar, uite că am aflat unul din puţinele motive pentru care viaţa în românia ar fi mai uşoară decât în Germania. La noi nu costă niciun bilet 250 euro, Doamne fereşte! Aş spune că nemţii sunt popor mare iubitor de cultură, la astfel de preţuri. Acum fug să văd celelalte postări despre show

    RăspundețiȘtergere