duminică, 8 noiembrie 2015

Clubul Cinefililor (26) - Impresii de sfârsit de saptamâna

În Clubul Cinefililor este binevenit oricine are placerea de a scrie câteva rânduri despre un film sau serial recent vazut, indiferent de anul de aparitie a acelui film sau serial. Pentru ca toti cei interesati sa poata accesa pagina în care faceti recomandarea, înscrieti articolul în acest tabel. Tabelul va ramâne deschis întreaga saptamâna.
----------------------------------------------

----------------------------------------------
Rectify - este un serial american, lansat în anul 2013 de canalul de televiziune SundanceTV. Scenariul si regia sunt semnate de Ray McKinnon si pâna acum au fost prezentate 22 de episoade, eșaloante în trei sezoane. SundanceTV a anuntat oficial ca echipa lucreaza la sezonul patru. Eu personal, abia astept sa vad continuarea!
Este un film cu puternic impact emotional, un film care cu toate ca prezinta drama unei familii, zugraveste drama societatii în care traim. Printr-o dramaturgie complexa, filmul lanseaza nenumarate întrebari despre ce înseamna integritate, iubire, credinta, sacrificiu sau vinovatie, despre ce înseamna caracter, familie, prieteni, anturaj, opinie sau curaj. Este un film care atrage atentia asupra superficialitatii oamenilor, asupra usurintei cu care se poate obtine efectul de turma, este un film emotionant despre fragilitatea sufletelor, despre ingenuitate si ipocrizie.
Este imposibil sa nu te emotioneze povestea tânarului de 18 ani, condamnat la moarte pe baza unor dovezi neconcludente, un tânar pentru care familia a luptat neobosit sa-i dovedeasca nevinovatia si care, dupa 19 ani petrecuti pe "culoarul mortii", este eliberat. Ce înseamna "normal" si daca cineva mai poate avea o viata normala dupa ce trece prin astfel de experiente, puteti afla urmarind acest serial. Eliberarea tânarului barbat provoaca efecte complexe în societatea din care a provenit si în care încearca sa se reintegreze, filmul accentuând aspectele psihologice. Fiecare serial dezvaluie întâmplari tulburatoare, înfatisând atât problemele de discernământ, de control al impulsurilor şi de păstrare a amintirilor cu care se confrunta personajului principal, cât si reactiile rau-voitoare ale oamenilor din mica localitate, orbiti de prejudecati si de prudente filistine.
Filmul întareste ideea ca oricând, oricui i se poate întâmpla orice, ca norocul sau ghinionul ne pândeste în orice clipa, ca fiecare om este unic în felul lui si ca nicaieri nu se pot aplica metode sablon. Este un film foarte trist tocmai datorita realitatilor pe care le evidentiaza. Nota mea: 10
---------------------------------------------
La rubrica "Clubul Cinefililor" de saptamâna trecuta au semnat: Carmen, Ioana, SpuseiEu, Diana, Piratul si subsemnata. Multumim si lui Catalin pentru recomandari.
Tuturor celor care ajung pe aceasta pagina de blog - o duminica tihnita! ☺

9 comentarii:

  1. Interesant acest serial din descrierea ta. Am vazut si trailer-ul, mi-a placut :). O saptamana frumoasa si linistita. Noapte buna :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cu siguranta iti va placea acest serial - eu tare am mai lacrimat!
      O saptamâna minunata sa ai draga mea!

      Ștergere
  2. asa de multe filme am pe listaaaa :)
    te pup!

    RăspundețiȘtergere
  3. Mi-au mai trecut pe la ureche până acum cuvinte de laudă la adresa acestui serial. Faptul că pune accent pe aspectele psihologice şi e realist chiar mă face să îl caut - deşi sufăr de criză acută de timp. O să fac încă nişte nopţi albe (în afara de cele rezervate blogului) şi se rezolvă :)
    Ioana

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. draga de tine, te cred... Mereu lucrurile se precipita spre sfârsitul de an, dar... vacanta de Craciun va aduce pace si lniste. Si iarna va fi luuuunga :))
      Nopti albe cât mai placute sa ai! te pup

      Ștergere
  4. Am vazut numai primul episod… Serialul e pe “lista” de ceva timp, dar tot n-am reusit sa mai vad vreun episod…
    *
    Ipocrizia celor mai multi e ilustrata si in spusele de genul: “Daca un juriu/judecator l-a gasit vinovat inseamna ca e vinovat” iar cand un juriu/judecator afirma despre acelasi individ: “nu e vinovat, am gresit”, masa de indivizi sustine ca s-ar putea sa fie, totusi, vinovat, dar au fost ceva aranjamente… pe principiul "nu iese fum fara foc".

    Prejudecatile sunt ilustrate chiar si in banalele atitudini de genul: n-a urlat cand a auzit de moartea cutaruia ucis, nu si-a smuls parul… ca si cum toti trebuie sa ne manifestam durerea in acelasi mod. Marile dureri nu au lacrimi si nu au cuvinte…

    Subscriu observatiilor tale.
    *
    Imbratisari si pupici cu drag, de la trio pentru duo! :-* <3

    P.S. Am vazut un film zilele trecute, doar ca nu am reusit, inca, sa ii dau forma in cuvant. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ai gasit exact pasajele! si sunt înca o mie care sustin adevarul ca oamenii seamana între ei, dar fiecare este unic in felul lui si ca nicaieri nu se poate aplica un sablon! Serialul este atâ de trist... ce urâti suntem, când suntem superficiali!
      te pup draga mea :-* O saptamâna cât mai placuta sa ai!
      Imbratisari si gânduri bune de la dup pentru trio 3

      Ștergere
    2. "Ce urâti suntem cand suntem superficiali"... Oh, da! :)
      Am vazut unele filme cu teme ca cea a serialului si de fiecare data m-am intrebat cum as reactiona de-ar fi sa am in apropiere un om ca eroul serialului "Rectify"... As fi neincrezatoare, probabil, dar nu cred ca l-as marginaliza... Dar ce-as face, oare, daca victima (in ideea serialului) ar fi o persoana draga mie? As ierta? As fi de o politete rece? As pune presiune pe politistii sa descopere faptuitorul? N-am idee si nici nu vreau sa aflu...
      *
      Desi nu sunt deloc multumita de cum am prezentat filmul la care m-am referit in mesajul precedent am inscris textul in tabel... :)
      Urarea ta a fost de bun augur. :) Cu o singura exceptie (deloc notabila) a fost o saptamana frumoasa. Multumesc.
      Un minunat sfarsit de saptamana iti doresc, Carmen draga!
      Trio zice-n cor: sa aveti un weekend super! :) Imbratisari cu drag, de la noi pentru voi! <3

      Ștergere