duminică, 26 ianuarie 2014

Despre calatorii

Xaara si Rudolph întreaba, eu raspund:
1. Ce locuri noi vrei să vizitezi în 2014?
Anul acesta am trecut pe lista doua locuri pe care-mi propun de mult sa le vizitez:
Kunsthof în Dresden: este un mini-cartier, un complex reprezentat de cinci curti mici. Cladirile ce închid fiecare curte au un design propriu, îmbina arta si arhitectura într-un mod unic si respecta o anumita tema care confera de altfel numele curtii respective. Astfel exista "Curtea apei", aici cladirile sunt vopsite în albastru si zidurile sunt încarcate cu tevi si jgheaburi de diverse diametre, care în zilele ploioase transmit un fel de melodii. "Curtea luminii" are cladirile vopsite în galben si zidurile sunt ornate cu oglinzi si discuri care produc minunate jocuri de lumina si transmit reflexii de la o cladire la alta. În "Cutea animalelor" fatadele cladirilor sunt vopsite în verde si sunt acoperite cu picturi ce reprezinta animale din jungla, balcoanele sunt îmbracate în bambus si papura. Mai exista "curtea creaturilor mitologice" ale carei cladiri sunt pictate cu simboluri mitice si astre. Ultima este "curtea metamorfozelor" în care este pusa în evidenta influenta pe care o are aerul asupra metalului sau hârtiei. Pe masura ce citesc mai mult, pe atât ma fascineaza mai mult acest loc - de aceea l-am pus în capul listei :)
Velden am Wörther See: este o localitate austriaca pe malul lacului Worther, un loc ce ofera o priveliste unica asupra Alpilor, o localitate care stie sa puna în valoare frumusetile geografice si mostenirea istorica. Sunt castele de vizitat si se propun drumetii sau plimbari cu vaporul pe lacul cu apa de culoarea peruzelei. În orice anotimp are ceva special de oferit, dar exceleaza în perioada de Advent prin fantasticele decoruri si instalatii electrice.
2. Ce locuri în care ai mai fost ai pe lista de vacanță?
Anul acesta mi-am propus sa revin la Sibiu, Bucuresti si Mamaia, precum si la Lacul Garda în Italia. Luna viitoare vom petrece un sfârsit de saptamâna în localitatea Fürstenzell, într-un hotel SPA unde am fost si anul trecut, tot la mijlocul lunii februarie.
3. Dacă ar fi să recomanzi cuiva o destinație de vacanță externă și una internă, care ar fi acelea?
Sunt îndragostita de Barcelona si Costa Brava, mi-am petrecut sapte vacante în aceasta zona si mi-as mai petrece câteva :) O recomand cu caldura! Este locul în care poti îmbina zile superbe pe plajele de la Marea Mediterana, cu clipe unice în metropola încarcata de istorie, arta si religie.
As mai recomanda Insula Madeira, pentru vegetatia unica si relieful neasemuit de frumos, un adevarat Paradis pe Pamânt, un loc care ofera deasemenea posibilitatea de a face plaja si de a te scalda în Oceanul Atlantic, dar si posibilitatea de a face drumetii pe carari de munte cu trasee de exceptie!
În România, recomand Muntii Apuseni, o zona deosebit de pitoreasca, care poate oferi vacante de neuitat celor care iubesc drumetiile pe munte la altitudini moderate.

1. Muntii Apuseni sunt pe lista mea de destinatii romanesti. N-am fost niciodata pana acum. Chiar daca prefer muntii mai inalti in general si eu gasesc aceasta zona extrem de pitoreasca.
    Duminica faina Carmen!

1. acum câtiva ani am petrecut o vacanta de vis în Apuseni. Acum doi ani am facut doar un popas, de doua zile si-o excursie, dar poate ca pe viitor va fi mai mult timp. Mi-as dori :)
      Duminica minunata si tie, Larisa!

2. Am fost in Apuseni dar nu îndeajuns! Am vizitat Pestera Ursilor. Este o adevarata splendoare!
    dupa-amiaza placuta!
    pupici!

(am puns link sa vezi cum merge cuptorul acela, daca vrei desigur! ) :))

1. si noi am vazut-o, am si scris muuuuult aici pe blog :) Dar ai dreptate, zonele frumoase te atrag permanent si niciodata nu ai vazut suficient!
      Duminica faina si tie. pup

3. raspusnurile tale sunt perfect argumentate si categoric, convingatoare :)
    astept vara si pe tine la Bucuresti! :)
    te pupacesc!

1. si eu sper sa functioneze planul pe care l-am facut. Daca totul va fi asa, ne vom putea vedea vineri, sambata, duminica, pe 15-17 august. pupici draga mea draga

2. Să nu cumva să te răzgândeşti, că am trecut zilele în agendă. La mine ca la mine, dar cred că tu ar trebui să deschizi o rubrică de programări acolo. Te rog de pe-acuma să mă treci, să nu pierd cumva locul! Pup!
      Foarte interesantă locaţia aceea din Dresda, nu auzisem de ea. Ar trebui să o pun şi pe aceasta în agendă, la o rubrică nouă de locuri de vizitat. Şi uite aşa fac numai liste şi listuţe, că am antrenament :)))

4. Ff interesamte si mai ales frumos prezentate raspunsurile astea...insa eu aveam si o intrebare suplimentara ! Si anume Ce locuri noi veti fi obligat (sa va veti simti obligat) sa vizitati in 2014 ?! (marog,a nu se intelege ceva horror gen trafic de persoane, doar asa ca mi-aminchipuit ca uneori ne deplasam in locuri noi chiar si din obligatie, de ex ca ar trebui sa oferim o oportunitate turistic educativa pt un membru al familiei, sau sa luam in consideratie dorintele altcuiva decat doar ale noastre, de ex un sef sau un contract care ne trimite intr-o delegatie, unde e desigur si interes de serviciu dar se poate imagina si un obiectiv turistic, la care poate ca nu ne-am fi gandit din prima asa daca era pe banii nostri in vacanta, dar daca tot o propune seful,zau, hai sa o punem si pe asta pe lista.

1. pentru ca nu am inteles acea întrebare, am omis-o :) Acum am inteles sensul ei, dar tot nu am ce sa raspund, pentru ca eu nu plec niciodata în delegatii si nici nu ma obliga nimeni sa petrec concediul undeva - copiii mi-s mari, nepoti inca nu am, asa ca... stabilesc locul de concediu doar împreuna cu sotul meu.
      o duminica faina! ;)

5. Cladirile din Kunsthof sunt exceptionale! Le stiam de pe alte site-uri insa nu aflasem locatia. Chiar le spuneau cladirile cantatoare :)) sper sa faci multe poze acolo! foarte inedite si e un loc care cu siguranta merita vizitat.
    Am cautat pe net poze din toate locatiile recomandate de tine (mai putin cele cu care ai pus tu poze deja sau video-uri)
    Velden am Wörther e de asemenea superb!
    Imi place Portugalia si Madeira. Iti recomand poeziile lui Miguel Torga, poate iti vor aminti putin de Portugalia, chiar daca poetul are si o latura mai pesimista. Pastreaza oarecum simplitatea aceea caracteristica omului de valoare.
    Abia astept sa vad poze din toate locurile care ti le-ai propus sa le vezi! Si sa te relaxezi frumos la acel SPA. Multi pupici!

6. Multe minunatii ai vazut si ai descoperit pentru a vizita! :)
    Din nou, ai facut o minunata reclama zonelor! :)
    Citind despre calatorii se mai trezeste - pentru moment - dorul calatoriilor, apoi... ma cuprinde... comoditatea. :) Cred ca ultima calatorie mai lunga am facut-o acum vreo 10 ani! O pauza cam prea mare. Banuiesc ca ar trebui sa remediez problema, sa ma scutur de comoditate (sa nu-i zic lene)! :)
    Imbratisari cu drag!

7. Am văzut acum. Deci, și tu iubești Barcelona. Mi-ai stârnit interesul pentru Kunsthof din Dresda, am o pasiune pentru zonele cu arhitectură și fațade artistice. Cine știe, însă, dacă și când vom ajunge în Germania.

Să ai zile frumoase, Carmen !

8. Pestera Ursilor, este intodeauna o destinatie de vis. Vedeti site-ul pesterii in 5 limbi. O zi excelenta!