sâmbătă, 4 ianuarie 2014

Am vrut sa vad stele verzi...

....în farfurie! Asa ca, am taiat o carambola si ca sa fie mai șic, i-am asortat un cal maro (din praf de cacao)



Averrhoa carambola este un pom fructifer originar din Filipine /Asia de Sud-Est, dar este cultivat în toate zonele tropicale si subtropicale, în special Hawaii, Ecuador, Haiti si Brazilia.
Pomul poate ajunge la înaltimea de 10 metri - în cazuri excepționale chiar până la 25 de metri. Are ramuri puternice si frunze ovale, groase si pe ambele părți acoperite cu peri moi, catifelați, de culoare albă. Inflorescențele se dezvolta în lungul axei frunzelor, direct pe trunchi sau ramura. Sunt flori mici de culoare alb-violet. Fructele au o lungime de 8-13 cm si diametrul de 5-6 cm, au forma eliptica și sunt în mod clar împărțit longitudinal în cinci creste și văi . Carnea fructului este verde-gălbuie, transparenta și are gust ușor dulce-acrisor.
Carambola este cunoscuta si sub denumirea de Fruct stea, datorita faptului ca taind fructul transversal în felii , se obțin stele decorative, ce pot fi folosite cu succes în garnisirea deserturilor, salatelor și cocktailurilor.
Fructul conține 89-90% apă și valoarea calorica este de 150kJ/100g (35kcal/ 100g).
În medicina chineză, fructul zdrobit este considerat un bun agent de vindecare a rănilor și sucul potolește setea antipiretica.
Atentie: acest fruct nu este recomandat pacienților cu insuficiență renală (insuficiență renală cronică)!

7 comentarii:

  1. Super efect, căluţul..! Trebuie să-ncerc şi eu cu figurine :)

    ps.
    nici nu-mi pot imagina ce înseamnă hotel SPA
    cred că n-aş mai vrea să plec de acolo... :)
    pup, o seară minunată!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. SPA vrea sa însemne "SANUS PER AQUAM" (sanatate prin apa), si cu toate ca pe timpul romanilor nu existau asemenea complexe, termenul SPA a fost inventat, pentru a defini instituțiile medicale și wellness, stațiunile balneare sau hotelurile specializate în tratamente de relaxare, prin piscine, bazine de apă caldă și rece, saune, zone de fitness și servicii cosmetice si de masaj, Jacuzzi sau căzi cu hidromasaj.
      Adevarat, nimeni nu mai vrea sa plece din hotel SPA! :) pup si eu

      Ștergere
  2. de efect prezentarea, nu-mi ramane decat sa-mi imaginez gustul :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Vai ce m-ai speriat cu titlul asta! :))
    Am crezut ca ai cazut! :)
    Bun fructul dar nu ma dau in vant dupa el.
    pupici draga mea!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. hahaha :) nu am vrut sa sperii!
      mie imi place mult! dar eu am gusturi mai ciudate, îmi plac deasemenea lamânia si ghimbirul!
      pup si eu draga mea.

      Ștergere
  4. Cu asa un calut dragut decor, as manca orice din farfurie :)
    Multumesc pentru explicatii!

    RăspundețiȘtergere