duminică, 14 aprilie 2013

Plärrer - târgul de Pasti


Târgul Plärrer - Augsburg, este cel mai mare festival popular din Suabia bavareza si are o traditie de peste o mie de ani. Se organizeaza de două ori pe an, primăvara (începând cu Duminica Paștelui) și la sfârșitul verii (august / septembrie), durând de fiecare data aproximativ două săptămâni. Numele de Plärrer deriva de la cuvântul "geplärre" adica "urlet" pentru ca târgul, acum la fel ca si odinioara, ofera o multitudine de oportunitati de divertisment, începând cu felurite carusele clasice care te-nvâtrt sau turnuri metalice pe suporti rotativi, care te arunca spre cer si "te lasa fara aer" si încheind cu corturile uriase, pe scenele carora, cele mai en vogue trupe interpreteaza live, muzica traditional-bavareza, rock-n-roll, rock sau pop, de actualitate sau oldies. Participantii ( ~1,2 milioane pe an) sunt veseli si foarte galagiosi si singurul motiv pentru care se afla în târg este de a se distra si de a se simti cât mai bine.
Exista două corturi fixe si enorme - "Binswanger"(Hasen-Bräu) și "Schaller"(Thorbräu) si înca doua care se monteaza ocazional - "Hühnerbraterei Ebert + Miller"(Thorbräu) si "Sterndl`Alm" (Brauhaus Riegele), cu mese si sute de locuri pe banci de lemn, plus o multime de chioscuri de diverse marimi, care ofera mâncare, bautura si dulciuri "to go". În total 46 standuri de distractii si 34 standuri cu alimente si bauturi (calde sau reci, alcooloce sau nealcoolice).

Traditia este ca adultii sa bea o bere si sa manânce o pulpa de purcel la cuptor sau un pui la rotisor ori, o scrumbie afumata la protap. Copiii prefera dulciurile: fructe în ciocolata, nugat, vata pe bat, migdale în caramel, floricele de porumb, turta dulce, jeleuri sau bomboane. Pe alei, fiecare stand are propria muzica si harmalaia este de nedescris!
În primavara aceasta, vremea a fost deosebit de rece si instabila, asa încât doar corturile au fost asaltate. Vineri, dupa orele de serviciu, împreuna cu sotul meu si înca doi colegi de birou, ne-"am îndeplinit sarcina cetatenesca" si am participat la Plärrer-ul de primavara - pentru ca, nu-i asa, daca nu participi, traditia moare!

A fost o seara minunata, am mâncat bine, am povestit si am ascultat o muzica deosebit de antrenanta - formatia Cagey Strings având nu doar un repertoriu foarte bogat format din piese rock de larga audienta (germane si internationale), ci si un joc de scena inedit, solo-urile de chitara fiind intrepretate cu instrumentul la ceafa sau cel de synthesiser, cu claviatura deasupra capului :)
Ne-am întors acasa un pic înainte de miezul noptii si... pe cine am întâlnit la iesirea din târg? una din ficele mele însotita de colege de facultate :)

12 comentarii:

  1. imi plac targurile si atmosfera pe care ne-o arati aici e grozava...toata lumea se distreaza,clar! :))
    pulpa de purcel imi face cu ochiul motiv pentru care ii inchid pe amandoi (ochii) dar ii deschid pentru niste fructe de ciocolata si nugat :))
    te pup draga mea draga,o saptamana usoara iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. M-am obisnuit perfect cu stilul de viata de aici :-) disciplina, punctualitate, munca plina deabnegatie, dar si distractii pe masura! :-D Si cand este vorba de distractii, nimic nu sta in cale!
      Te pup si-ti doresc un start bun in noua saptamana, draga mea draga!
      ☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆

      Ștergere
  2. Sunt cu totul alte traditii la voi! Asta este fara îndoiala. Nu cred ca vei gasi un targ atat de mare aici la noi, Poate sunt targuri dar nu si cu asa multe distractii.
    O seara faina, Carmen! Te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, asa este Minnie draga. Traditiile se pastreaza cu mandrie si aici in Bavaria, cu atat mai mult. Nu exista regiune mai ocosa in toata Germania :-D
      Orasul meu este unul din cele mai importante in regiune, asa ca stacheta e sus, foarte sus :-)
      Te pup, draga mea Minnie. Iti doresc sa ai o saptamana plina cu bucurii!

      Ștergere
  3. Ce bine arată pulpele acele! ...şi câtă culoare ...
    Un weekend pentru patrie! Câtă jertfă! :))
    Te pup, Carmen, o săptămână uşoară.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :-D exact asa a fost, Anastasua draga :-) ai inteles perfect ;-) ne-am sacrificat pentru bunul mers al traditiilor in Bavaria! ;-) La astfel de targuri, majoritatea se imbraca si in tracht - costum national. Eu am avut deasemenea un costum Landhausmode. Fiica mea si prietenele au purtat dirndl bavarez.
      Te pup si eu. O zi faina iti doresc.

      Ștergere
  4. Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm! Ce bine arată tot!

    RăspundețiȘtergere
  5. Din poze se vede un târg vesel şi plin de atmosferă, nu aţi avut cum să nu vă simţiţi bine.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai perfecta dreptate, Andreia draga! La Plärrer nu ai cum sa nu te simti bine!

      Ștergere
  6. Ma bucur pentru oricine a reusit sa plece de aici. Mersi de poze, pe vremea lui Ceausescu ma uitam in Neckermann, o zi cat mai buna sa ai!

    RăspundețiȘtergere
  7. Lumini vesele, culoare, multa voie buna....toate se observa din plin in fotografii. :)
    Cred ca a fost o seara foarte reusita :)

    RăspundețiȘtergere