duminică, 16 decembrie 2012

Dimineata de Crăciun

Este "Luna Cadourilor" una din cele mai frumoase perioade ale anului si doar opt zile ne mai despart de Ajunul Crăciunului. Chiar dacă unii dintre cititorii mei mai vechi îsi vor aminti povestea din anul trecut, sunt sigură ca pentru multi va fi o descoperire emotionanta, potrivita pentru timpul de Adven.
Hârtia aurie pentru cadoul de Craciun
Într-o zi, tatăl tocmai sosit acasă, îsi găseste biroul răvăsit si descoperă că din rola de hârtie fina aurie, păstrată "pentru ocazii deosebite" a mai rămas doar un rest si acela ciopârtit. Nervos peste măsura, începe sa strige la fetita lui de 6 ani, o ceartă si apoi încheie amenintând-o: "În câteva zile este Crăciunul. Pentru tine nu o sa fie nimic sub brad!"
În seara de Ajun, când tatăl s-a întors de la serviciu, fetita l-a asteptat în hol, i-a întins o cutie împachetată în hârtia aurie si cu voce vinovată a spus: "Este pentru tine Tati. Crăciun fericit!" Tatăl înduiosat si cumva rusinat pentru felul în care a reactionat câteva seri înainte, o mângâie pe părul buclat, îsi dezbracă paltonul, îl agată în cuier si curios, desface repede pachetelul. Dar...spre surprinderea lui...cutia este goala! Si atunci simte din nou cum sângele îi clocoteste de mânie si strigă: "Ai risipit hârtia asta scumpă pentru a împacheta o cutie goala?!" Fetita, cu lacrimi în ochi, abia reuseste sa mai îngâne înainte de a izbucni în plâns: "Dar Tati, am pus atâtia pupici în ea, până am umplut-o!"
Câteva secunde, colericul tată nu-si revine din stupoare, apoi înduiosat peste masura, îngenunchează în fata fetitei si o mângâie, negăsind nici un cuvânt potrivit!
Câteva luni mai târziu, fetita este lovita de o masină si...devine îngeras.
Dupa înmormântarea fetitei, tatal a păstrat cutia aurie întreaga viata, lânga patul lui... În fiecare seară a deschis cutia si si-a luat un pupic, din pretiosul cadou pe care fetita lui dulce i l-a dăruit cu inima curată...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Este o poveste trista, pe care am preluat-o si tradus-o dintr-o revista locala - Der Lechhauser (Augsburg).
Când se întâmpla o tragedie, remuscarile tardive nu folosesc nimanui, deci, sa privim mai atenti în jurul nostru, sa ne luăm mai mult timp pentru a judeca lucrurile din mai multe puncte de vedere, mai ales atunci când decizia pe care o luam e importanta în viata unui om. Poate ca nu vom mai avea niciodata sansa de a schimba o hotarâre pripită.
Celor dragi noua sa le arătăm zilnic dragostea pe care le-o purtam, sa avem întelegere si rabdare cu cei mici sau foarte tineri, dar si cu cei vârstnici. Totodata sa apreciem la adevarata valoare fiecare gest de gingasie venit din partea copiilor nostri. Si sa ne bucuram de sanatate - este darul cel mai de pret pe lumea aceasta!
În perioada de Advent, se organizeaza peste tot actiuni de strângere de fonduri cu scopuri caritabile; este de asemenea un moment în care trebuie sa aratam ca nu suntem indiferenti fata de cei mai lipsiti de noroc. Fiti darnici... Sarbatorile de Craciun vor fi mai frumoase ca oricând!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Pentru ca înscriu acest articol la rubrica "Povesti parfumate" - initiata de Mirela, am sa recomand doua parfumuri speciale, potrivite sarbatorilor de Craciun:
Ambre Soie - creatie a parfumierului Christine Nagel, lansat de brandul Armani în anul 2004, este un parfum unisex. Flaconul elegant avâd capac sub forma unui chihlimbar slefuit, cuprinde miresme ale Orientului. Nuante de ghimbir, piper, cuișoare, chihlimbar, patchouli, lemn de cedru și anason, se împletesc deosebit de armonios întro formula ce aminteste de mirodeniile folosite în bunatatile pregatite pentru Craciun.
Casa Hermés a lansat tot în anul 2004 - Ambre Narguilé, un parfum ce ofera la flacon un "esantion de Craciun veritabil". Combinatia de miresme specifice Țării Sfinte - fructele uscate, fumul de nargilea, laptele și mierea, sunt combinate perfect cu arome de ghimbir, caramel, cumarina, mosc, rom, susan, boabe de tonka, vanilie, tămâie, orhidee albe si scortisoara. Acest amestec fermecător de condimente, poarta semnatura parfumierului Jean-Claude Ellena. Este un parfum cu puternic accent oriental, creat atât pentru femei cât si pentru barbati. 

16 comentarii:

  1. Foarte foarte emotionanta povestea, doamna Carmen. Mi s-a pus un nod imens in gat si-am lacrimat!
    Sunt absolut de acord cu dumneavoastra. Trebuie sa ne facem timp sa ne cantarim cuvintele inainte de-a le rosti atunci cand ne adresam oricui, sa nu aruncam cu vorbe, ele ranesc suflete, lasand rani adanci si pot durea mai tare decat o lovitura cu piatra.In fiecare clipa sa ne comportam cu ceilalti din jurul nostru, asa cum noi am dori ca ei sa se comporte cu noi, pentru ca intotdeauna vom culege numai ceea ce-am semanat!
    O duminica binecuvantata va doresc, doamna Carmen, cu mult drag! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Tristă poveste,dar minunată !
    Mulțumesc frumos pentru ea.

    RăspundețiȘtergere
  3. O frumoasa si impresionanta poveste de iarna. Carmen, m-a emotionat pana la lacrimi.Gesturile celor din jur trebuie pretuite pentru sentimentele cu care ne sunt oferite si mesajele pe care le poarta nu pentru valoarea lor monetara. Asta inteleg eu prin cadou. Daca primesc un cadou marunt, ma bucura incarcatura lui emotionala si gandurile bune cu care imi e oferit. Nu astept ca altcineva sa imi faca cumparaturile nici sa ghiceasca ce imi lipseste ori ce as vrea. Gasesc frumusetea unui gest in caldura sufleteasca. Sa ai o zi frumoasa, Carmen!
    Am sa incerc primul parfum. Mi se pare interesant iar cand merg la magazin nu ma pot decide ce sa aleg. Dupa o vreme plec cu ceva, incarcata de mirosuri. :) Stiu doar ca imi plac parfumurile delicate, straverzii,discrete, cu nuante fresh.

    RăspundețiȘtergere
  4. Impresionantă povestioară! Tristă, dar plină de învăţăminte!
    Şi, cum bine zici, este luna cadourilor... şi... te-aşteaptă un cadou pe blogul meu :)
    Te pup, o duminică minunată!

    RăspundețiȘtergere
  5. Emoționantă povestea... și tristă. :(
    Și da, să fim mai atenți și la gesturile mărunte...
    Vă doresc să petreceți un Crăciun frumos alături de cei dragi!

    RăspundețiȘtergere
  6. Carmen, pentru mine "Fetita cu chibriturile" de Hans Christian Andersen era...cum să spun, culmea amărăciunii și a neputinței. Uneori mă gândesc că nici nu e bine să o citim copiilor. Să le dăm cartea când sunt un pic mai mărișori. Eu am suferit la propriu când mi-a fost citită la școală pentru prima dată, ca pildă...ca pildă pentru ce?! Eu nu aș fi putut să las o biată ființă fără o bucățică de pâine, fără un bănuț, mai ales că nu cerșea...Așa cum bine spui, ” Si sa ne bucuram de sanatate - este darul cel mai de pret pe lumea aceasta!”!
    Eu îți doresc din suflet sărbători fericite, sănătate și daruri multe! Chiar dacă mai vorbim până atunci, să ai un Crăciun luminos, vesel și frumos! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am uitat să povestesc un pic despre parfumurile recomandate de tine pentru Crăciun.
      Casa Hermers e una din preferatele mele, deci aleg amestecul de fructe uscate, fumul de nargilea, laptele și mierea, ”combinate perfect cu arome de ghimbir, caramel, cumarina, mosc, rom, susan, boabe de tonka, vanilie, tămâie, orhidee albe si scortisoara.” Sună prea bine, e grozav! Te felicit! Pupici! :)

      Ștergere
  7. povestea ta cu un final atat de neasteptat m-a facut sa plang...
    uitam atat de usor sa fim buni...
    te imbratisez draga mea draga,draga si buna >:D< >:D<

    RăspundețiȘtergere
  8. Povestea ta m-a intristat mai mult decat eram.Nu cred ca e nimic mai dureros decat pierderea unui copil. :(
    Nu ar strica sa fim mai atenti cu cei dragi, de multe ori regretelee vin cand e prea tarziu.
    Sa ai un Craciun fericit alaturi de familie, Carmen!

    RăspundețiȘtergere
  9. Există povești despre care nici nu ne putem imagina că se întâmplă cu adevărat.
    Zile senine!

    RăspundețiȘtergere
  10. Povestea e plina de invataminte. Pacat ca suntem gata sa aruncam cu o vorba care doare si chiar mai rau...in loc sa incercam sa intelegem anumite intamplari ale vietii, anumite actiuni ale celor din jurul nostru... Si sa-i iubim in fiecare zi la fel de mult.
    O poveste trista dar si frumoasa...
    Parfumurile cred ca sunt interesante. Asa par, dupa ingrediente.
    O noapte linistita, Carmen draga!

    RăspundețiȘtergere
  11. O poveste cu adevarat impresionanta, o lectie dura de viata, din care fiecare dintre noi ar trebui sa invete ceva. Nu pot spune mai mult, pentru ca intotdeauna ma infioara intamplarile reale sau imaginare de acest fel.

    RăspundețiȘtergere
  12. Trist dar atat de frumos! O seara minunata!

    RăspundețiȘtergere
  13. Mi-au dat lacrimile, dar povestea e foarte frumoasă!

    RăspundețiȘtergere