duminică, 10 aprilie 2011

S-a deschis sezonul

Pentru ca biotopul nostru (cu pretentii de mini-iaz) nu are adâncime corespunzatoare, pestii si plantele trebuie sa ierneze în acvarii. În regim natural, functioneaza doar din aprilie pâna în noiembrie.
Ieri am declarat sezonul deschis, carasii au luat primul mijloc de transport si s-au lansat în piscina în aer liber :)
Ce golas este înca totul! Însa în câteva saptamâni aici va fi o mini-jungla! În jurul filtrului sunt trei ferigi, care înca nu au nici macar o pata verde! Artarul pitic a reusit sa-si deschida frunzulitele. Bambusu negru - vesnic verde, asigura umbara mini-iazului. Cei doi nuferi de abia au capatat frunze, lastarii papurei tocmai au reusit sa treaca peste nivelul apei, stânjeneii se grabesc sa-i urmeze, juncusul se onduleaza zilic, îndesindu-se din ce în ce. Singura care a înflorit deja, este floarea galbena care nu stiu cum se numeste pe româneste. Poate cineva sa ma ajute? Pe germana o cheama: Sumpfdotterblume.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ping-celor care mi-au lasat zilele acestea mesaje: Pandhora, Sailor, Vania, Teo, Mirela, Gina, Danielle, Sophie, Angi13, AngiGhita, Gabriela I, Ionut, Rares, Gabi123, Lucian, Vera, Lumi, Irina, Alicee, Mosu, Acuarele, Iulisa, Cella, Lukluk.

44 de comentarii:

  1. :)) Superfrumos, sa-mi zici cand se deschide sezonul de pescuit in pond-ul tau.. sa imi pregatesc lansetele :))

    RăspundețiȘtergere
  2. frumooos... nu este foarte mare gradina voastra dar aveti de toate acolo! imi plac gradinile mari, pline de verdeata si de plante...
    acuma carasei frumusei am inteles ca aveti, da pisici istete nu traiesc pe acolo?! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte frumos peticul de gradină , o oază de linişte şi relaxare .Ce mult aduce o picătură de linişte intr-o lume tumultoasă .

    Despre floricică sunt aproape sigur că este vorba de galbenele de mlaştină ,nu ştiu denumirea ştiinţifică ,la noi nu este prea des întâlnită .

    RăspundețiȘtergere
  4. adorabil coltisor de verdeata...imi plac mult dalele de piatra...si cele doua capete din piatra sunt interesante...o el si o ea?
    pestii rosii,floricica galbena si restul de un verde proaspat...toate aceste amanunte dau un echlibru minunat coltisorului vostru de gradina...la multe momente placute langa micutul vostru iaz vara asta!! :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Ninu,
    :) sezonul de pescuit se deschide din noiembrie si tine pâna în martie :))

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu pot sa cred ca la tine e atata verdeata si la noi a nins azi si e frig ca iarna. la noi nici macar nu au inmugurit copacii.

    RăspundețiȘtergere
  7. Aveti o gradina foarte frumoasa si super ordonata.

    p.s:sumpf=mlastina
    dotter=fiica
    blume=floare

    sumpfdotterblume= habar n-am :-?

    RăspundețiȘtergere
  8. Mosu,
    nu e mare, ca noi nu facem agricultura. Sunt vreo 300 m², gazon, flori si ceva verdeturi pentru supe si sosuri (marar, patrunjel, busuioc, cimbru, rosmarin, salbai, leustean, tarhon,arpagic) si pentru cocktaluri(menta, melisa, capsuni)
    Pisici nu avem în cartier, dar acum doi ani, o egreta cenusie, a servit micul dejun atâta vreme, pâna a golit iezisorul :) Am surprins-o în flagrant, altfel disparitia pestilor ar fi ramas un mister. De atunci am învatat, ca atâta vreme cât vegetatia nu ofera camuflaj, seara punem deasupra o plasa pe cadru metalic

    RăspundețiȘtergere
  9. aha, deci egretele tin loc de pisici :)
    p.s. nu ma pricep nici la flori nici la germana dar tata-google zice ca plantele alea s-ar numi "Calcea calului"

    RăspundețiȘtergere
  10. SoriN,
    ai perfecta dreptate! face atât de bine sa ai un colt verde, sa umbli descult pe iarba, sa faci un gratar când ai chef, sa bibilesti rasadurile de flori, sa descoperi micile vietuitoare - vrabii, mierle, paridae, arici, grauri, cotofane...
    La weekend petrecem ziua-nteaga afara, sevim cafeluta pe balansoar, sub liliac, si pâna seara când se lasa racoarea nu mai intram în casa. Suntem la iarba verde dar totusi acasa :))
    Da, e minunat. Eu sunt nascuta la bloc, crescuta la bloc, si doar de 7 ani locuiesc aici, de aceea savurez fiecare clipa!

    RăspundețiȘtergere
  11. Pandhora,
    multumesc, asa este... am facut totul dupa gustul nostru si tare bine ne pica weekendurile petrecute în curte!
    :) cele doua ghivece-cap de bolovan, au nume: Willma si Fred (Flintstone) haiosi, nu? Pupici

    RăspundețiȘtergere
  12. Minodora,
    wow! nu pot sa cred! ce spui?! la noi de doua saptamâni avem soare, dimineti cu 4°C dar amiezi cu 24°C! Natura a explodat, si dupa ploaia de luni, am vazut cu ochii cum a înverzit totul!
    Ce rau îmi pare pentru voi! Zau asa... mai e o saptamâna si sunt Floriile! jumatatea lui aprilie! wow!

    RăspundețiȘtergere
  13. Ionut,
    :)multumesc... si pentru compliment si pentru încercarea de traducere :D

    RăspundețiȘtergere
  14. Mosu,
    ju-huuuuu! asa este! ai perfecta dreptate! Deci Calcea calului o cheama pe sora cea mica a Soarelui :) Multumesc mult!
    O seara faina!

    RăspundețiȘtergere
  15. hm, carasii, probabil, sunt foarte bucurosi de deschiderea sezonului :)
    foarte frumos, si e deja atata verdeata in jur!

    RăspundețiȘtergere
  16. Fred s Willma...cu a lor epoca de piatra :))
    nici ca se putea o alegere mai buna :))

    un inceput de sapatamana cat mai usor si o seara placuta in continuare iti doresc...pup :)

    RăspundețiȘtergere
  17. Bucura-te de coltul verde si de vremea care iti permite, la mine deja nu se mai poate sta afara, e cald si foarte umed. De gradinarit nici nu imi mai arde!

    RăspundețiȘtergere
  18. Ce drăguuuţ! mini-iazul are formă de inimioară! primeşte în căldura sa micile vietăţi, odată cu sosirea recunoscută-n grade a primăverii...
    Aştept să ţi-l văd în ... "evoluţie prin anotimpuri"!
    O săptămână frumoasă!

    RăspundețiȘtergere
  19. ... si dulce.

    Tu ma provoci sa imi fac un concediu in Germania. Imi inchipui cum va arata gradina dupa ce vor fi inflorit toate plantele, cate miresme, cate arome. Iar iazul acela, este minunat. eu as sta langa el si as urmarii pestii cum innoata, pana as adormi.

    RăspundețiȘtergere
  20. E foarte frumos iazul vostru miniatural care tocmai si-a primit locuitorii pentru sezonul de primavara-vara-toamna. Pana si floarea aceea galbena care la noi se cheama "piciorul cocosului" s-a deschis ca sa invesealsca atmosfera. Se veda ca acolo este mana unui iubitor de frumos si de natura.

    RăspundețiȘtergere
  21. Of ce mai visez si eu la o casuta cu gradina, sa mi-o amenajez asa cum vreu eu, cu pestisori, si cascade sa aud susurul apei toata ziua si ciripitul pasarelelor iar eu sa stau cu cartea in copac, e fantezia copilariei mele! Tu ai toate astea :)

    Sper sa le am si eu intr-o zi ....

    RăspundețiȘtergere
  22. Acum locul e tare populat.Pestisorii rosii creaza atmosfera!:)
    Floarea galbena se cheama ...adica asa ii spuneam eu in copilarie..:)goya virag...adica floarea berzei.:)Inflorea printre primele in locuri mai baltoase.

    RăspundețiȘtergere
  23. Ma uit cu mirare si indraznesc sa visez, Carmen.
    Sa ai o saptamana minunata.

    RăspundețiȘtergere
  24. eclpsademart,
    este mai mult spatiu, dar în moment, apa este mult mai rece decât în acvariu.
    E verde si se va mai face! :)
    Multumesc pentru vizita. Noapte buna!

    RăspundețiȘtergere
  25. Lumi,
    la noi nu sunt niciodata calduri încât sa nu se mai poata... sau nu au fost pâna acum :)
    La noi este vreme frumoasa sau... ploua. Important este sa alterneze si sa nu ramâna prea mult pe "ploua" :D
    Noapte buna Lumi!

    RăspundețiȘtergere
  26. Pandhora,
    avem multe kitsch-uri prin curte, si toate sunt botezate :) Sunt trei spiridusi (de ghips) în cires: Pic, Pac si Poc; avem doi cioroi de plastic, care stau pe gardul din spatele curtii si cica ar trebui sa sperie vrabiile care invadeaza gradina si manânca semintele de flori - sunt botezati Heckel and Jekel.
    Broscoiul cu vioara, ce sta pe lespedea iazului se numeste Amadeus. Vrabiuta de fier, de pe fântâna arteziana, este Riko, zâna din adapatoarea pasarilor este Lili-fee... Ah! si lista merge înca...
    Te pup, noapte buna!

    RăspundețiȘtergere
  27. Danielle,
    da, bazinul apare deseori în pozele mele, în diferite anotimpuri.
    Noapte buna si mâine, un start bun în noua saptamâna!

    RăspundețiȘtergere
  28. Costin,
    :) da, asa este. Vara, dar mai ales sfârsiturile de saptamâna, suntem de diminata pâna seara târziu pe terasa... Este într-adevar deosebit de placut!
    Daca ai rabdare si tii în apa o graunta de "mâncare de peste"caraselul albastru vine si ciuguleste din mâna :)) pe bune, nu glumesc!

    RăspundețiȘtergere
  29. Gabriela,
    asa este! va fi din zi în zi tot mai placut!
    Floarea aceea galbena, traieste în apa la noi, si piciorul cocosului (pe germana Kriechende Hahnenfuß) creste în zone umede, dar nu în apa. Cred ca Mosu are dreptate, se numeste CALCEA CALULUI.
    Te pup, noapte buna! :)

    RăspundețiȘtergere
  30. Alicee,
    sa nu abandonezi niciodata visele! eu m-am nascut la bloc... :)
    Tot ce doresti cu adevarat, se va îndeplini.

    RăspundețiȘtergere
  31. Angi,
    sunt singurele "animale de casa" pe care - în moment - ni le permitem. Visam la un labrador... dar deocamdata ar fi un chin pentru el, ca noi suntem mai mult plecati decat acasa :(
    Dar... vine ea vremea când ne vom îndeplini si acest vis :) Sanatosi sa fim!
    Floarea berzei... n-am auzit niciodata... înclin însa sa cred ca este CALCEA CALULUI.
    Te pup, noapte buna!

    RăspundețiȘtergere
  32. Dani,
    si eu îti doresc un start bun în saptamâna care începe. Noapte buna!

    RăspundețiȘtergere
  33. Urăsc să văd pescuiască în rezervoarele de sticlă. Ştiu că în natură dumneavoastră de vreme ce trebuie să o faci. Dar eu nu understnd de ce în ţările calde, de ce nu vor trebui să arate peşte cazul în camera de zi. Mă bucur că ai lăsat să plece înoate şi să se ascundă, dacă doresc, în vreme bună. Iubesc cu adevarat iaz si gradina ta.

    Da, Google Translate este de a face o treabă destul de români cu meu:)

    RăspundețiȘtergere
  34. Sailor,
    if you don't mind my saying, this time, Google's not done a very good job...But I hope I understand the meaning of your words :) Thank you so much! Good night!

    RăspundețiȘtergere
  35. I think I should dump Google then :)

    RăspundețiȘtergere
  36. e foarte frumos; la tine primavara s-a destrabalat; cu un labrador langa iaz ar fi fost....mult prea perfect

    RăspundețiȘtergere
  37. Ce blog frumos, felicitari ! Ii multumesc lui Costin Coma ca mi l-a descoperit ! Voi reveni, cu siguranta !

    RăspundețiȘtergere
  38. si eu mi-am primenit apa la pestisorii din iazul meu. Din 15 am ramas cu 8. Cred ca se dau pisoii din zona la ei. Frumoasa gradina ta. Eu cred ca astazi merg sa-mi cumpar rasaduri si petunii. Te pup blonda mea înteleapta si cuminte.

    RăspundețiȘtergere
  39. Sophie,
    ;) adevarat, primavara ne-a rasfatat extrem anul acesta! sper sa nu se-ntoarca roata!... anul trecut pe când toti pomii erau în floare, a început furuna, cu ploi si grindina ce nu s-a mai oprit decât dupa 4 saptamâni... Timpul florilor trecuse, fara albinute si deci... nu am avut fructe! Anul acesta speram sa avem mai mult noroc :)
    Labradorul? vine si timpul lui :)

    RăspundețiȘtergere
  40. Zina,
    multumesc pentru vizita si caldele cuvinte, am sa te vizitez si eu, imediat! Si eu multumesc lui Costin ;)

    RăspundețiȘtergere
  41. Giulia,
    :) saptamâna aceasta ne vom ocupa si noi de jardiniere. Sunt 12, în care intra ~65 rasaduri! petunii si muscate cazatoare punem si noi, combinate cu înca ceva, în functie de ce culori alegem. Munca multa, dar si satisfactii :) Te pup si eu blondino!

    RăspundețiȘtergere
  42. Superbă grădina!Nimeni n-a amintit munca pe care trebuie să o faci(cu deosebită plăcere desigur!!!)ca să rămână superbă!Spor la lucru.E tare frumos la tine.
    Referitor la planta galbenă:este foarte otrăvitoare(toate părțile plantei).Vezi asta
    http://blog.botanicatalog.com/ro/post/caltha-palustris/

    RăspundețiȘtergere
  43. Se-cret,
    ai dreptate, orice munca în gradina este în primul rând pura placere, apoi sanatate curata. Multumesc :)
    Floarea galbena este de doi ani pe malul bazinului, nu o atingem... si promit sa nu fac ceai din ea :))
    Cam toate florile frumoase sunt otravitoare, daca se consuma frunzele sau tulpina. Avem si Trompeta îngerilor... asta cica ar fi drog :)) Noi doar le privim si admiram.
    Cum îti merge? a trecut saptamâna aceea foarte încarcata? cu succes? :)
    Noapte buna!

    RăspundețiȘtergere
  44. La noi în curte este Oleandrul cel mai otrăvitor.Săptămâna asta este puțin mai legeră, dar voi fi mai ocupat după săptămâna asta.Aprilie va fi lună destul de „zăpăcită” până la capăt.Mulțam frumos de interesul manifestat,mulțumesc pentru urare.Vreau cât mai curând înapoi la blog!

    RăspundețiȘtergere