sâmbătă, 5 septembrie 2015

Clubul Cinefililor (17) - Impresii de sfârsit de saptamâna

În Clubul Cinefililor este binevenit oricine are placerea de a scrie câteva rânduri despre un film sau serial recent vazut, indiferent de anul de aparitie a acelui film sau serial. Pentru ca toti cei interesati sa poata accesa pagina în care faceti recomandarea, înscrieti articolul în acest tabel. Tabelul va ramâne deschis întreaga saptamâna.
----------------------------------------------

----------------------------------------------
Pentru ca tocmai m-am întors din vacanta petrecuta în România, astazi voi recomanda doua filme româniesti:
Medalia de onoare (2010) - un film realizat de regizorului Călin Peter Netzer, cu Victor Rebengiuc în rolul principal.
"Ion I. Ion (personajul interpretat de Victor Rebengiuc) este un pensionar de 75 de ani care își trăiește bătrânețea în anii de după Revoluție. Familia sa este dezbinată, nici prieteni sau rude nu are, iar întreaga sa viață este oglindirea pensionarului sărac și fără perspective de după 1989. Însă ceva îi schimbă, chiar și pentru puțin timp, viața. Primește din greșeală o medalie de onoare, cu care este decorat chiar de Președintele României, Ion Iliescu. Acesta este momentul în care se hotărăște să lupte pentru demnitatea sa, demult pierdută." (wikipediaNota mea: 10
Pozitia copilului (2013) - film deasemena regizat de Călin Peter Netzer, cu Luminița Gheorghiu, Bogdan Dumitrache, Natașa Raab si Florin Zamfirescu în rolurile principale.
"Într-o seară de primăvară deosebit de rece, Barbu (B.Dumitrache), la volanul mașinii sale, cutreieră pe străzi cu 50 km/h peste limita legală, și doboară un copil. Copilul moare puțin după accident. Barbu riscă între trei și cincisprezece ani de închisoare. Mama sa, Cornelia (L.Gheorghiu), o arhitectă din înalta societate, hotărăște să intervină și începe o campanie pentru salvarea fiului său letargic și lipsit de energie." (wikipediaNota mea: 9
----------------------------------------------
La rubrica "Clubul Cinefililor" de saptamâna trecuta s-au înscris: Diana, Paul G.Sandu, Flaviana, Stefan, Zina, Fata naiva, Povestile mele si subsemnata. Multumim deasemenea pentru recomandarea facuta de Catalin.
Tuturor celor care ajung pe aceasta pagina de blog - o duminica tihnita! ☺

18 comentarii:

  1. Medalia de Onoare...
    Imi amintesc filmul, l-am văzut la cinematograf când a fost premiera.
    Însă, acțiunea nu constă în faptul că Rebengiuc a fost medaliat în film de Iliescu - câtă ironie: criticul fostului președinte Iliescu a ajuns să fie medaliat într-un film de fostul președinte Iliescu, în rol de actor, interpretându-l pe președintele Iliescu! :) -.
    Gagul constă în faptul că Rebengiuc moare de frig, din cauză că la centrala bloculului unde locuia s-a stricat o piesă. Profitând de faptul că este medaliat de Iliescu, îi înmânează președintelui un memoriu despre...centrala care nu se poate repara. Și, surpriză: se repară centrala blocului. Morala: dacă merge ceva prost în ceea ce privește comunitatea în care trăiți, scrieți-i președintelui țării, că toate se vor rezolva. :)
    Însă, când faci un bine într-un sistem, crezi un dezechilibru în alt punct al sistemului: după ce s-a reparat centrala, Rebengiuc sta în casă ca într-o saună: centrala încălzea prea mult. :) Și parcă filmul se termină cu o secenă în care Rebengiuc se ceartă la telefon cu administrația blocului: Și mai faceți ceva la centrala aia, că murim de cald! :)
    Cred că filmul este de 10 + pentru ironia transmiă cu tâlc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu nu am vrut sa intru în amanunte si nici sa povestesc actiunea filmului, pentru ca cei interesati sa descopere singuri situatiile comice si dramatice... Cei are au trait situatii asemanatoare simt si înteleg profund fiecare din gesturi si fiecare replica.
      In general filmele românesti care se refera la situatiile din perioada comunista si imediat dupa schimbarea de regim, nu pot fi savurate decat de românii care au trait acele vremuri.

      Ștergere
  2. Pozitia copilului mi-a placut tare mult, reflecta atat de mult realitatea zilelor noastre. Filmul "Medalia de onoare" nu l-am vazut. Uite cu ajutorul blogului tau, mai vad si filme romanesti, nu am vazut foarte multe. 2 filme romanesti ce mi-au placut: Asfalt tango si Filantropica cu Mircea Diaconu. Ce as fi vrut sa vad, dar nu l-am gasit online este "Aferim". L-ai vazut?Imi place sa vad filme din diferite parti ale lumii, asa descopar un popor si nu numai.O seara frumoasa!pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aferim...
      S-a bătut mult toba pentru nimic.
      Măcar de s-ar fi respectat adevărul istoric...
      În Aferim, Rebengiuc are un rol secundar și este dat cu capul de tocul ușii... ;)

      Ștergere
    2. si eu am privit cele doua flme ca fiind foarte aproape de realitatea adevarata, cu bune si rele... "Aferim" este de mult pe lista mea "de vazut" si înca nu am reusit sa îl gasesc. Eu intru destul de greu in posesia filmelor românesti, doardaca vreo cunostinta îl are înregistrat si imi trimite dvd-ul... As fi vrut deasemenea sa vad "de ce eu?"
      Un weekend minunat sa ai, Florina draga! :-*

      Ștergere
    3. intersant ceea ce ne dezvalui :)) acum sunt si mai curioasa sa vad Aferim ☺

      Ștergere
  3. Despre primul film acum aflu. Al doilea am incercat sa-l vad dar nu am avut rabdare... Mi s-a tot spus ca-i bun, dar... Din putinul vazut si unele povestite am inteles ca-i vorba, intre altele, despre o mama care isi controleaza odrasla, desi aceasta a atins pragul maturitatii cu multi ani in urma. :)
    Sa aveti un minunat sfarsit de saptamana!
    Imbratisari si pupici, cu drag! <3 De la trio. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. poate ca gresesc, însa mie mi se pare ca "Pozitia copilului" este oglinda societatii românesti contemporane... si ca mama Cornelia nu este o exceptie. Filmul este foarte trist!
      Diana draga, ma bucur ca ai încheiat "pauza de cafea" si ca ai revenit pe blog :) Pupam si noi si transmitem gânduri bune si îmbratisari brasovencelor noua dragi :-*

      Ștergere
  4. Am văzut Poziţia copilului în aer liber, la o proiecţie în Parcul Tineretului din Bucureşti. Ce sistem şi cât înseamnă banii...!
    Cât priveşte medalia de onoare, nu l-am văzut... dar îmi place posterul :)
    Ioana

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. problema este ca sistemul functioneaza întretinut de cei cu bani si este acceptat de cei fara bani...

      Ștergere
    2. Nu este acceptat, Carmen, oamenii nu au încotro, sunt striviți și resemnați. A accepta presupune că tu alegi...

      Ștergere
    3. în realitate, exista nenumarate forme de protest atunci când nu esti de acord cu ceva ce ti se impune...

      Ștergere
  5. nu am vazut nici-unul...poate sa am mai mult timp liber de acum!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. oricine are timp pentru a face ceva atunci când isi doreste ;)

      Ștergere
  6. am remarcat prezenta magistrala a lui rebengiu in medalia de onoare, i-am trait umilinta si infrangerea, imi transmitea o stare incredibila, reala si mie,
    pozitia copilului ar fi fost un film bun daca nu s-ar fi complacuut in stereotip si s-ar fi axat pe drama accidentului si pe catastrofala relatie mama fiu.

    RăspundețiȘtergere
  7. Daaa, Pozitia copilului chiar as vrea sa-l vad, in sfarsit, acum realizez ca mi-am propus asta acum 2 ani si....am uitat, shame on me!
    Nu am auzit pana acum de celalalt film, probabil ca-l voi cauta. Oricum, multumesc pentru recomandare.

    RăspundețiȘtergere
  8. Cele doua recomandari mi-au reamintit clipe minunate petrecute impreuna...

    RăspundețiȘtergere