sâmbătă, 15 august 2015

Clubul Cinefililor (14) - Impresii de sfârsit de saptamâna

În Clubul Cinefililor este binevenit oricine are placerea de a scrie câteva rânduri despre un film sau serial recent vazut, indiferent de anul de aparitie a acelui film sau serial. Pentru ca toti cei interesati sa poata accesa pagina în care faceti recomandarea, înscrieti articolul în acest tabel. Tabelul va ramâne deschis întreaga saptamâna.
----------------------------------------------

----------------------------------------------
Din partea mea astazi, din nou despre seriale britanice ☺
Mr. Selfridge (2013 -2015) - este un serial din care doua sezoane au fost deja difuzate, al treilea sezon tocmai a aparut si al patrulea este în lucru. Filmul se bazeaza pe romanul biografic "Shopping, Seduction and Mr Selfridge" scris de Lindy Woodhead despre viata marelui om de afaceri american Harry Gordon Selfridge (1858 - 1947) si renumitul sau magazin din Londra, pe Oxford Street - cel mai cunoscut bulevard cu magazine din Londra.
Povestea m-a cucerit înca de la primul episod :) Nu doar Mr. Selfridge si familia lui sunt personaje șarmante si elegante, ci fiecare din eroii filmului prezinta caractere deosebite si simpatice. Actiunea filmului începe în 1908 când Mr. Selfridge cumpara un teren în "dead end" (când pe Oxford Street nu stalucea înca niciun magazin) si decide să construiască cel mai mare și cel mai bun magazin din lume. Mai departe, povestea împleteste întâmplari din viata familiei Selfridge, activitatea de la magazin, evenimente din viata angajatilor  - în contextul istoric general.
Nota mea: 10
North & South (2004) - este o mini-serie bazata pe romanul omonim semnat de Elizabeth Gaskell. Actiunea filmului se desfasoara în Anglia victoriană (1850) pe timpul revoluției industriale. În timp ce în sudul însorit al tarii proprietarii de mosii îsi pierd drepturile de arenda, în nordul tarii unde industria se dezvolta, apare o noua patura sociala, cea a industriasilor bogati.
Pe lânga povestea de iubire dintre Margaret Hale (Daniela Denby-Ashe) si John Thorthon (Richard Armitage), filmul face referiri la fabricile de textile din acea epoca si la pionieratul sindicatului. Un amalgam de gânduri si sentimente, prietenie, onoar si respect, framântari sociale, antagonism de clasă, conflicte si reconcilieri.
Nota mea: 10
----------------------------------------------
La rubrica "Clubul Cinefililor" de saptamâna trecuta s-au înscris: IulisaZina, Stefan Ciobanu, Spusei Eu, Diana, Povestile mele si subsemnata.
Tuturor celor care ajung pe aceasta pagina de blog - o duminica tihnita! ☺

8 comentarii:

  1. Interesante, dar păcat că eu n-am răbdare să urmăresc seriale...
    Încă nu pot să mă înscriu, dar, uite, te invit la o leapșă! http://www.lecturirecenzate.ro/2015/08/leapsa-pe-blog-bloguri-noi-2/

    RăspundețiȘtergere
  2. Oho! Îmi mai dai nişte idei de trecut pe lista de vizionat!
    În curând, o să scriu un roman... numai cu „de făcut", de „văzut", „de citit" etc.
    Ioana

    RăspundețiȘtergere
  3. Aloha si Little Boy am vazut saptamana asta. Primul n-a fost cine stie ce, dar a mers pentru o seara calduroasa de vara cand oricum nu puteam sta pe afara. Al doilea mi-a placut mai mult.
    Weekend fain iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  4. Primul imi suna foarte cunoscut, din descriere - ori am vazut cateva episoade, ori a fost facut un film, candva, despre acest magazin pentru ca-mi amintesc despre angajati, despre familia care detinea magazinele si imi amintesc si ceva intrigi, fapte etc. Oricum, ideea serialului imi place.
    Al doilea l-am vazut si mi-a placut, chiar daca n-am vizionat chiar fiecare episod, pentru ca era pe vremea cand urmaream serialele la TV. :)
    Un minunat sfarsit de saptamana sa aveti!
    Imbratisari si pupici, cu drag! <3

    RăspundețiȘtergere
  5. Neaparat trebuie sa le vad. Imi place accentul britanicilor!O seara placuta si racoroasa, draga Carmen!

    RăspundețiȘtergere
  6. Englezii se pricep la seriale de epoca, iar mie imi plac foarte mult.

    RăspundețiȘtergere
  7. Phii, ce avem noi aici!
    N-am văzut serialele propuse de tine, dar sună foarte bine. Serialele britanice sunt făcute, în orice caz, pe gustul meu.

    În ceea ce mă privește, aduc în discuție un film care m-a impresionat la Oscarul din acest an: Boyhood. Mi-au plăcut deopotrivă ideea și realizarea. Și, bravo lor, m-au pus pe gânduri.

    RăspundețiȘtergere
  8. Tare mai sunt zăpăcită câteodată! Am uitat să pun linkul în tabel! Te rog să mă scuzi, Carmen!

    Săptămână cât mai ușoară! ☺

    RăspundețiȘtergere