duminică, 5 iulie 2015

Clubul Cinefililor (8) - Impresii de sfârsit de saptamâna

În Clubul Cinefililor este binevenit oricine are placerea de a scrie câteva rânduri despre un film sau serial recent vazut, indiferent de anul de aparitie a acelui film sau serial. Pentru ca toti cei interesati sa poata accesa pagina în care faceti recomandarea, înscrieti articolul în acest tabel. Tabelul va ramâne deschis întreaga saptamâna.
----------------------------------------------

----------------------------------------------
Gloomy-sunday (1999) - tradus "Duminică sumbră", este un film germano-maghiar, o ecranizare a romanului "A Song of Love and Death" semnat de Nick Barkow. Acțiunea filmului se petrece înainte de izbucnirea celui de-Al Doilea Razboi Mondial si prezinta atmosfera plina de sarm a restaurantul "Szabó" din Budapesta. Tema filmului are în centru dragostea a trei barbati - proprietarul localului, pianistul si un client, pentru tânara si fermecatoarea chelnarita. Filmul surprinde multe aspecte tipice anilor '30 - '40, îmbinând drame si iubiri, complicatii politice si sociale, bucurii şi tragedii într-o poveste impresionanta.
Laitmotivul filmului este melodia "Gloomy Sunday" compusa în anul 1933 de pianistul Rezső Seress, cunoscuta pe plan mondial ca fiind "melodia sinuciderii". Într-adevar, acesta melodie suava cu acorduri line, melancolice, a declansat o serie de sinucideri în anii '30! (aici, un link spre varianta melodiei, interpretata de Billie Holiday)
Cu toate ca filmul este o realizare exceptionala, cele mai importante premii pe care le-a primit sunt pe plan national - Deutscher Filmpreis 2000: Best Screenplay si Bavarian Film Awards 2000: Best Director, Best Cinematography.
Nota mea:10
Almanya – Willkommen in Deutschland (2011) - tradus "Almanya - Bun venit în Germania" (Almanya este numele Germaniei pe turceste) este un film german, o tragi-comedie realizata de o echipa de regizori, scenografi si actori germani de origine turca. Pelicula împleteste documente istorice si fictiuni în povestea reala a unui emigrant turc în Germania.
Sincera sa fiu, nu am avut interes sa vad acest film pentru ca locuind în Bavaria, cunosc situatia turcilor de aici, din realitatea de zi cu zi :) Dar pentru ca mi-a fost recomandat de Florina (ambele filme din acest articol mi-au fost recomandate de Florina) am onorat invitatia si mare mi-a fost surpriza! Filmul prezinta cu multa sensibilitate atitudini, gânduri, emotii si multe situatii tipice familiilor din estul Europei. Filmul este un deliciu cinematografic! Am râs si am lacrimat, miscata fiind de aventurile prin care trece numeroasa familie - oameni deosebit de simpli, cu gândire sanatoasa si atitudine pozitiva.
Nu stiu cum este receptionat filmul de spectatorii care traiesc în tara în care s-au nascut, eu însa am descoperit în film multe secvente asemanatoare unor situatii pe care le-am trait - atât în perioada de dupa stabilirea mea în Germania, cât si în concediile facute ulterior în România. Încântator a fost si sa descopar ca filmul are multe secvente filmate în Augsburg, orasul care m-a "adoptat".
În tarile în care se vorbeste germana, filmul se situeaza pe locurile fruntase în box-office. Deasemenea, filmul s-a bucurat de succes deosebit în Italia, Spania, Franța, Israel, Benelux, Grecia, Coreea de Sud și Taiwan. În palmares, filmul are Argint la Deutschen Filmpreis 2011, în categoria Best Film si Aur, la acelasi German Film Awards, în categoria Best Scrip.
Nota mea:10
----------------------------------------------
La rubrica "Clubul Cinefililor" de saptamâna trecuta s-au înscris: Stefan CiobanuCamaras de LuminaSpuseieuDianaPovestile mele, Spusei Eu si subsemnata.
Tuturor celor care ajung pe aceasta pagina de blog - o duminica tihnita! ☺

18 comentarii:

  1. N-am vazut nici macar unul dintre filmele mentionate de tine, dar multam de recomandari! Sunt binevenite :)! Iata ca saptamana asta am reusit sa ma inscriu si eu in Clubul Cinefililor cu cateva recenzii :)
    O duminica frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cele doua filme despre care am scris astazi sunt COLOSALE!
      te pup. O duminica minunata sa ai!

      Ștergere
  2. Acum, după ce salariul minim pe oră a ajuns la 8,5 Eur, cu siguranță că numărul turcilor va crește. ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) nu trebuie uitat ca 8,5 euro/ora este neto! In Germania impozitele si retinerile pe salariu sunt enorme! La salariul meu sunt ~48% (si nu ma situez in categoria de impozitare cea mai defavorizata!)
      În plus, "valul" de turci din anii '60 este o poveste ce putin probabil sa se mai repete. Acum exista atâtea legi si decrete care îngradesc stabilirea lor în Germania.
      Dupa razboi a fost nevoie de mâna de munca în general pentru refacerea soselelor si pentru muncile "de jos" si granitele au fost deschise - atunci au venit la fel de multi turci ca si italieni.
      In film, turcul emigrant dupa ce lucreaza o perioada la drumuri si sosele, devine membru al unei echipe de gunoieri. Pâna si astazi, 98% din cei angajati la salubritate sunt cetateni de origine turca.

      Ștergere
    2. In Elvetia a ajuns la minim 20 Eur net/ora...

      Ștergere
    3. trebuie luate în calcul si costurile de întretinere! Elvetia este una din cele mai scupe tari din lume, atât din pdv al închirierii e locuinte si taxe lunare, cât si al produselor alimente si de bun consum.
      In România probabil se gaseste gazda pentru 50-100 euro pe luna, în Germania nu gasesti sub 400 euro nici macar în suburbii. In München sau Berlin trebuie sa iei în calcul ca o camera cu acces la bucatarie si wc poate costa între 800 si 1500 euro pe luna!

      Ștergere
  3. Interesante recomandarile tale din aceasta saptamana - filme europene, din punctul meu de vedere mult mai reale decat „capodoperele" americane!
    Chiar o sa ma uit dupa aceste doua filme.
    Ioana

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. astea doua filme nu sunt rele deloc - ba chiar sunt încântatoare - exact asa cum am scris în articol. Daca erau proaste sau medii, nu le recomandam .

      Ștergere
  4. Wow!Ce frumos ai descris!Minunat!Ma bucur enorm ca ti-au placut. In descrierea ta am aflat informatii noi ce nu le stiam. Chiar ma intrebam cine e sau ce e Almanya?! :)) Ich wünsch eine schön Sonntag!Te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc înca o data, Florina draga, pentru aceste doua recomandari!
      Vielen Dank! ☺ Ich wünsche dir einen geruhsamen und erholsamen Sonntag und eine besonders schöne und sonnige Woche. Bussi :-*

      Ștergere
  5. Azi am văzut și eu filme...;))
    Am văzut Fast and furious 7. Mi -a plăcut. ..;)
    Dupa părerea mea a fost cel mai bun...
    Sì am mai văzut Focus. Un film cu Will Smith în rol de hot profesionist cu o întreagă echipa în spate. Se îndrăgostește de o blondina superba pe care o invata trucuri...și de aici se intampla lucruri serioase dar și amuzante. ..;)
    Un film pe care ti-e recomand! ;)
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. "Focus" am vazut si eu si m-a amuzat tare. "Fast and furious" am vazut doar primul din aceasta serie si... mi-a ajuns. Nu zic ca filmul nu e bun, zic doar ca mie nu imi plac bancurile în care schimbi doar numele eroilor principali; în loc de Itic si Strul, spre exemplu - Vasile si Marin, sau în loc de Maria si Ion, Ana si Gheorhe... Râzi cu pofta când auzi bancul prima data, râzi si când auzi a doua oara, dar la a treia oara sau a patra doar zâmbesti... Dar la a saptea?! ☺ Mi s-a întâmplat cu Rambo, cu seria "A Good Day to Die Hard", cu "The Terminator", etc, etc! Bineînteles ca daca nu ai vazut niciuna din seriile anterioare, filmul poate fi interesant :)
      Pup draga mea. Noapte buna!

      Ștergere
  6. Despre Gloomy Sunday am vazut la un moment dat ceva la tv. Dar am impresua ca era mai degraba despre cantec si nu despre film. Oricum cred ca este interesant de vazut:D.
    Zilele trecute ma gandeam ca a trecut tare mult timp de cand nu am mai scris despre filme si am facut putina ordine pe blog, strangand articolele in "tema" pe o pagina speciala. :)
    Iar pe viitor ... sper sa revin cat mai curand cu articole noi :D. Pana atunci urmaresc cu interes aceasta rubrica :D!
    Cu drag,
    rux

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ma bucur mult ca ti-am trezit interesul cu aceasta rubrica si te asteptam cu drag, oricând ai tmp sa ne împartasesti din impresiile tale despre filme sau seriale.
      pup. O saptamâna cât mai placuta sa ai, Rux draga!

      Ștergere
  7. N-am vazut aceste filme - desi al doilea mi se pare cunoscut (poate am vazut secvente sau ceva asemanator).
    Almaya mi-ar placea sa il vad insa, deocamdata, nu prea mai reusesc sa stau pe langa PC... Saptamana asta iar s-au precipitat evenimentele si ne-au dat peste cap planurile :( Nu-i de rau, nu nu... :) doar ca n-am reusit ceea ce voiam... De aceea, filmele au cam ramas pe ultimul loc - am mai vazut cate un episod din unele seriale pe care le urmaresc, dar mai mult le ascult decat le vad. :) Pentru Club am destule - ma hotarasc destul de greu pe care sa il aleg! :)
    Saptamana superba va dorim! Imbratisari si pupici cu mult drag, de la noi pentru voi. <3

    P.S. Am primit vederea! Foarte faina! Surioara mea a "confiscat-o" pentru colectia tematica personala. :) Azi mai rezolvam o chestiune, pentru ca a devenit musai. :) Multumim.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asa este, mai ales vara gasesc si eu foarte putin timp liber pe care sa-l dedic vizionarii de filme sau seriale. In ultimul timp am rarit si eu simtitor :) Daca în zilele de iarna vedeam zilnic cel putin un film (la weekend chiar doua sau trei!), acum când vremea este superba si zilele sunt atât de lungi, petrecem timpul liber mai mult în mijlocul naturii. Serile pe terasa sunt superbe... intram în curte dupa ora 22 si timp pentru film nu mai este deloc!
      O saptamâna cât mai placuta va dorim si noi <3 Pupici si îmbratisari :-*
      PS: nu inteleg la ce vedere te referi? daca e cea din Roma, atunci spun Doamne mult'am ca a ajuns, chiar daca i-a trebuit 30 de zile ☺☺☺ pupici

      Ștergere
  8. Neaparat trebuie sa dau o cautare pentru a vedea unde le pot gasi, neaparat! Mea culpa fiindca, din nou, am intarziat cu postarea, (dar se pare ca pentru un timp voi scrie tot rar pana cand voi gasi inspiratia necesara)... Multumesc mult, mult de tot pentru adaugarea facuta la lista si trimit salutari cu tot dragul! (vroiam sa adaug si un serial la care ma uit acum...)
    Imbratisari si un iulie plin de bucurii, AA *_*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga Alexa, nu este nicio problema, nu ai întârziat de loc, acest articol ramâne "actual" o saptamâna :) Eu am vazut articolul tau si pentru ca am citit recomandarea, te-am înscris aici :) Multumim!
      Toti avem câteodata perioade aglomerate, când timpul liber este inexistent si nici macar timpul de somn nu ne mai ajunge, asa ca întelege oricine.
      pupici si îmbratisari. O saptamâna cat se poate de placuta sa ai! :-*

      Ștergere