sâmbătă, 27 iunie 2015

Clubul Cinefililor (7) - Impresii de sfârsit de saptamâna

În Clubul Cinefililor este binevenit oricine are placerea de a scrie câteva rânduri despre un film sau serial recent vazut, indiferent de anul de aparitie a acelui film sau serial. Pentru ca toti cei interesati sa poata accesa pagina în care faceti recomandarea, înscrieti articolul în acest tabel. Tabelul va ramâne deschis întreaga saptamâna.
----------------------------------------------

----------------------------------------------
Testament Of Youth (2014) - tradus "Testamentul tineretii" este un film  recomandat de Larisa, l-am vazut saptamâna trecuta si mi-a placut foarte mult! Este productie britanica si are la baza romanul omonim autobiografic, semnat de Vera Brittain. Povestea se refera la una din cele mai întunecate perioade din istoria Europei - Primului Război Mondial si descrie etapele de maturizare prin care a trecut Vera (Alicia Vikander), dupa ce a abandonat studiile la Oxford pentru a se înscrie voluntar ca sora medicala pe front.
Sunt gândurile, sentimentele si emotiile primei iubiri, legamintele, speranta si curajul dar si riscurile asumate, temerile, durerile si pierderile irecuperabile provocate de razboi...  Toate aceste momente întunecate, trecute prin prisma unui suflet pur, fac ca în final sa licareasca lumina.
Sfârsitul razboiului a însemnat pentru Vera Brittain începutul vietii de scriitoare, startul în activitatea de feminista si pacifista convinsa. Povestea din film se încheie când Vera îl întâlneste pe tânarul filozof si politician George Catlin. Ceea ce nu se stie din film, deci pentru linistirea simpatizantilor Verei - cei doi s-au casatorit în anul 1925 si au avut doi copii. Vera Brittain a încetat din viata în anul 1970, la vârsta de 76 de ani.
Nota mea: 10
Awakenings (1990) - tradus "Revenire la viață" este un film american, adaptare a cărţii de memorii omonime din anul 1973 a autorului Oliver Sacks - neurolog britanic. Oliver Sacks, portretizat sub numele de Malcolm Sayer și interpretat de Robin Williams, a descoperit în anul 1969 efectele benefice ale drogului Levodopa asupra unor pacienti catatonici* ce au supraviețuit epidemiei de encefalită letargică din 1917-1928. Din grupul celor "readuși la viață" face parte si pacientul Leonard Lowe - interpretat de Robert De Niro. Este o poveste incredibila si totusi adevarata, este o poveste tulburatoare si emotionanta. Filmul a fost nominalizat la trei premii Oscar.
Nota mea: 10
*Catatoniea este numele dat sindromului psihomotor al schizofreniei, caracterizat printr-o stare de fixare a corpului în anumite poziții, conduită stereotipă și stupoare mintală.
The six sense (1999) - tradus "Al șaselea simț" este un film american încadrat la genul thriller psihologic, deoarece tensiunea și groaza nu sunt produse de monstri insetati de sânge sau de violență excesivă, ci este indusa printr-un scenariu cu amenințari subtile și o psihologie care provoaca teama. Este povestea unui baitel care este capabil să vadă și să vorbească cu morții, motiv pentru care se afla în tratament psihologic. Baietelul Cole Sear (Haley Joel Osment) nu are prieteni, are o copilarie izolata si petrece mult timp în compania psihologului pediatru Malcolm Crowe (Bruce Willis) care încearcă să-l ajute, punând sarcinile profesionale mai presus decât viata sa privata. Suspansul este mentinut pe întreaga durata a filmului iar finalul este o surpriza totala!
Filmul a fost nominalizat la sase premii Oscar si doua premii Golden Globes. În anul 2013, Asociatia autorilor de scenarii de filme americane "Writers Guild of America" a clasat scenariului "The six sense" scris de M. Night Shyamalan, pe locul 50 în lista celor mai bune scenarii din toate timpurile.
Nota mea: 10
----------------------------------------------
La rubrica "Clubul Cinefililor" de saptamâna trecuta s-au înscris: Gigi Tepus, Stefan Ciobanu, Iulisa, Alexa T, Spuseieu, Povestile mele,  Diana, Camaras de Lumina, Diana Solomon si subsemnata.
Tuturor celor care ajung pe aceasta pagina de blog - un sfârsit de saptamâna tihnit! ☺

22 de comentarii:

  1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. hahaha, tocmai ma pregateam sa raspund si pana sa încep sa scriu, tac! a disparut comentariul ☺☺☺

      Ștergere
  2. am notat primele doua filme. ultimul l-am vazut. cred ca cel de-al doilea imi va fi pe plac.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. primul film cu siguranta ii va placea sotiei tale - are mult romantism, pe lânga scenele gri din timpul razboiului. Vizionare faina va doresc! :)

      Ștergere
    2. Poate viitorei sotii pe care inca nu o cunosc. hi hi

      Ștergere
  3. Multumesc!Abia astept sa le vad :). Imi place mult Robin Williams... Eu de curand am vazut Soul Kitchen(2009) si Almanya willkommen in deutschland(2011), mi-au placut ambele foarte mult.
    O seara frumoasa, draga Carmen!Te pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. SOUL KITCHEN am vazut si eu, m-am amuzat bine :))) Almanya - Willkommen in Deutschland nu am vazut, dar voi cauta , traillerul mi-a placut :) Vielen Dank für die Empfehlung! ;)
      pup si eu. O seara cât mai placuta, Florina draga!

      Ștergere
    2. ;))) Eu ma tot gandesc si razgandesc si astfel s-a intamplat incidentul comentariului :D. Ma bucur ca ti-a placut traillerul, sper sa iti placa si filmul ^_^ . Mit Vergnügen, liebe Carmen!Schön abend!Pup

      Ștergere
    3. ;) asa sunt fetele tinere ☺
      Te pup. Noapte buna!

      Ștergere
  4. Și dacă ar exista o singură notă de 10? ;)

    RăspundețiȘtergere
  5. Ma bucur ca ti-a placut Testament of Youth! Restul filmelor recomandate de tine nu le-am vazut, dar multumesc, o sa le pun in lista.
    Am vazut saptamana asta Woman in Gold (mi-a placut foarte mult, cu Helen Mirren o actrita pe care o indragesc foarte tare) si The Second Best Exotic Marigold Hotel care m-a dezamagit putin, prima parte mi s-a parut mai captivanta.
    Vizionari placute in continuare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) multumesc! Eu astazi am vazut Amiche da morire, o comedie italiana 2013 ☺☺☺
      Multumesc la fel, Larisa draga!

      Ștergere
  6. Mai am de vazut Testament of youth, celelalte doua mi-au placut enorm, The sixth sense l-as vedea oricand, Bruce Willis a avut un rol ca o lovitura de teatru.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. M-am îndragostit de Bruce Willis urmarind serialul "Moonlighting" din 1985-1989 si îl iubesc pâna în ziua de astazi ;))
      Este un artist complex, un mare actor si muzician. Din pacate nu a primit înca niciodata Oscar pentru superbele roluri jucate...

      Ștergere
  7. Revenire la viata si Al saselea simt mi-au placut foarte mult. Pe primul nu l-am vazut. Multumesc de recomandare - filmele "bazate" pe realitate ma atrag. :)
    Saptamana minunata sa iti fie!
    Pupici cu drag! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si pentru mine filmele biografice au un farmec aparte. Vizionare placuta<3
      O saptamâna cât mai placuta sa aveti! pupici e la duo pentru trio ♥

      Ștergere
  8. Am vazut filmul Awakenings. Cum spuneam, deosebit. Emotiile renascute ale acelor bolnavi le-am recunoscut cumva. Am empatizat cu ei. Astept viitoarele recomandari.
    P.s Am scris un mail

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ma bucur ca ti-a placut Awakenings ☺
      In casuta email nu am primit nimic - verifica, nu cumva sa fie ceva gresit la adresa.

      Ștergere
  9. Testament of Youth îl am pe listă de câteva săptămâni, Awakenings e cutremurător - l-a văzut acum ceva timp, iar Al şaselea simţ trebuie neapărat să îl revăd, pentru toate subtilităţile.
    Deocamdată, filmele au trecut în plan secund - sunt „cantonată" pe sezoanele noi din Nurse Jackie şi Orange Is the New Black. Urmează Masters of Sex :)
    Ioana

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) da cunosc :)) Si eu am fost o vreme "cantonata" pe seriale.
      Mie mi-au placut si "The Bletchley Circle", "Mr. Selfridge""Bloodline" "Fargo" dar... am început sa urmaresc si seria de concerte ale unor super vedete :) Colosal însa... timpul zboara...

      Ștergere