joi, 1 ianuarie 2015

Croaziera - Daca e joi, e Napoli ☺

Nu stiu daca ati vazut filmul "Dacă e marţi, e Belgia!" însa situatia pe care am trait-o noi pe timpul concediului a fost asemenatoare ☺ În opt zile am traversat cinci tari si am vizitat sase din cele mai renumite orase ale Europei.
Dupa parasirea portului din Palma de Mallorca, vasul nostru a navigat 36 ore si a ancorat în portul Napoli, joi 13.11.2014 la ora 8 dimineata. Conform publicatiei "Diario di bordo" urma sa stationam aici doar sase ore, asa încât greu ne-a fost sa decidem ce anume sa vizitam în timp atât de scurt! Am fi dorit sa ne plimbam prin Napoli, sa vizitam Sorrento, Pompei si Herculaneum, însa a trebuit sa alegem un singur obiectiv. Am ales Pompei.
Autocarul ne-a luat direct de pe pasarela. Era cald, ca într-o zi de vara.
În provincia napoletana plouase de curând însa senzatia de "murdar" nu a putut fi spalata... pe marginea soselei zburau cartoane şi pungi de plastic.

Am ocolit în partea de sud Vezuviul si la jumatatea distantei dintre Napoli si Pompei, ne-am oprit în localitatea Torre del Greco sa vizitam o fabrica de camee cu vechime de peste 250 de ani. Traditie antica, artizanatul în coral si camee a devenit o îndeletnicire ce a atins nivel de arta, aici la malul Mediteranei. În anul 1750, Giovanni Apa, maestru gravor regal al Curții Bourbon, s-a remarcat pentru talentul său artistic. Cameele lucrate de el sunt recunoscute drept capodopere, rafinamentul si tehnica de prelucrarea au fost transmise si dezvoltate din generatie în generatie, astfel încât astazi, numele artistul a devent numele unui brand international. Fabrica Apa executa lucrari de arta începând cu mici bijuterii si bibelori, pâna la mari obiecte decorative, tablouri si statuete.
Incursiunea în lumea colorata si spectaculoasa a pietrelor semipretioase, a bazoreliefurilor fine, a sigiliilor, pandativelor si a broșelor a fost interesanta, vizitarea muzeul a fost deosebit de placuta.

Am urcat din nou în autocar si în mai putin de jumatate de ora ne-am aflat la intrarea în situl arheologic "Pompei" la Porta Marina. (va urma)

26 de comentarii:

1. Napoli înseamnă în primul rând cultură și apoi mafie. :)

1. Toata lumea stie despre clanul Camorra care-si are radacinile în Napoli, însa activitatea lor se întinde în întreaga Uniune Europeană. Mafia Camorra face trafic de droguri, trafic de arme, falsifica bunuri de lux, organizeaza eliminarea deșeurilor toxice și extorcare de fonduri. Bazându-se pe corupție si spalarea de bani, mafia napoletana s-a infiltrat în toate marile orașe europene... mafie exista peste tot!
      Vasul nostru de croaziera a ancorat doar 6 ore în Napoli... nicaieri nu am fost asa "pe fuga" :))

2. :) Perfect. Pompei aş fi ales şi eu! Abia aştept să văd fotografiile :)
    Nu sunt impresionată de acest gen de artă, însă respect munca celor care o practică.
    Vai, candelabrul este superb!

Îmi pari un pic cam tristă, dar cred că de fapt erai obosită, nu?
    pupici mulţi, să-ţi treacă :)

1. adevarul este ca nu mi-a fost dat sa vad pâna aici o camee veritabila :) în viata mea am vazut doar imitatii din plastic. Când privesti aceste obiecte însa, nu ai cum sa nu fii impresionat!
      Nu am fost nici trista si nici obosita, probabil par asa sub impresie puternică a exponatelor din muzeu - si a preturilor :))) te pup si eu

2. preţurile au întotdeauna acest efect :)

3. Asa-i, inapoi la croaziera...Uraaa, mai avem inca drum de parcurs! Iar am aflat lucruri inedite, despre camee de data aceasta. Multumesc si tin aproape pentru Pompei!!!

1. peste 16 ianuarie se împlinesc doua luni de când ne-am întors din concediul acesta si eu înca nu am reusit sa închei povestea croazierei :) Multumesc ca esti aici. Te pup si te îmbratisez.

4. citind ce ai scris exact la asta ma gandeam, ca nu am vazut niciodata o camee adevarata...
    impresionant muzeul, o arta straveche de o desavarsita delicatete...ai putut achizitiona ceva?
    te imbratisez draga mea draga, iata ca am ajuns deja in a doua zi a acestui an :)

1. :) piesele lucrate în cameele sunt extraordinare! Bazorelieful tine cont de nunatele straturilor, figurile sculptate sunt deosebit de greu de executat... As compara cu pictura pe pânza si pictua pe sticla... ulterior nu poti adauga sau corecta lucrarea.
      Sa cumpar ceva?! neeee... preturile aveau multe multe zerouri... :))
      pup si eu draga mea draga si iti doresc un start bun în primul weekend al acestui an!

5. Un oras zgomotos in care pietonii nu au prioritate nici macar atunci cand sunt pe trecerea de pietoni. ;)

1. umblând în grup însotit de ghid local, cresc sansele sa reusesti :))

6. Îți vând un pont și ghidul va deveni inutil: înainte de a traversa întinzi mâna înainte cu pumnul strâns și ai să vezi că se vor opri toți nedumeriți. :)

1. :))) am sa tin minte daca voi mai ajunge vreodata în Napoli, multumesc ☺

7. Frumoasa prezentarea ta !
    TE IMBRATISEZ CU DRAG IN NOUL AN SI ITI DORESC TOT BINELE DIN LUME !!!!PUPICI!!!

1. multumesc mult, Iulisa draga! An nou cu sanatate si bucurii! pup :-*

8. toata lumea zice ca Napoli e un oras murdar! in filme e atat de frumos! pacat, mare pacat!
    frumoase imagini din muzeu! arta intradevar!
    ce ti-ai achizitionat ?!:))
    puup!

1. practic, nu am intrat în oras, nu am vazut nimic din Napoli... Am iesit pe sosea, din port spre Pompei. Provincia Napoli, atât cât am vazut eu trecând prin localitatile de pe malul Mediteranei mi-au aparut nu doar neîngrijite ci... murdare. Pacat într-adevar! Bani au, pentru ca turismul functioneaza perfect, dar probabil ca s-au obisnuit asa si nu mai vad diferenta...
      Nu am cumparat nimic! preturile in magazinul fabricii sunt pentru milionari sau mafioti :)))) pupici

9. Gand la gand... zilele trecute am cumparat biletele spre Napoli !...sa vedem cum programam si vizita la Fabrica Apa... esti o comoara , nu stiu daca aflam de acest obiectiv...noi am facut traseul in linii mari, acum il luam la "puricat "- tu stii cum procedam noi ! :))) te pup de 1000000 de ori... :)

1. :))) ma bucur pnetru voi, curajoaselor! Chiar ce coincidenta! De la Napoli, spre Pompeii, va opriti mai întâi la Herculaneum apoi la Torre del Greco si Fabrica Apa. Sper sa aveti vreme placuta, in general la inceput de an este frig si aerul umed. La mijlocul lui noiembrie a fost o vreme excelenta, am umblat în bluzita de batist. Va pup si eu si va îmbratisez de 1000000² ;)

10. frumoase poze! da, am vazut filmul, amuzant!!!

1. mi-a fost greu sa vad filmul chiar si pe ecran normal, nu cred ca as fi rezistat sa-l urmaresc 3D! wow... impresionant totul!

11. Napoli! :) Mie-mi place orasul :) Nu e neaparat murdar, dar sigur e violent - pentru cei care sunt nevoiti sa locuiasca acolo - si somajul nu face decat sa inmulteasca actele de violenta. :( E si un oras frumos - ca arhitectura dar, evident, are si multe "nasoale".
    Avem si noi o camee - a primit-o surioara mea; n-as zice ca ma dau in vant dupa stil (mai ales dupa cele care figureaza capete) :) dar e fina bijuteria.
    No. acum merg mai departe, pe fir, sa ajung la zi cu info. :)
    Imbratisari si pupici cu drag, de la trio! :)

1. bine ai revenit în blogosfera, draga mea :)
      Napoli este altfel... simti clar ca ai intrat într-o altfel de lume :)
      Daca este veritaliba, cameea este foarte valoroasa, deci sunteti bogate - este o investitie buna pentru "ziele negre" :)