miercuri, 29 octombrie 2014

Miercurea fara cuvinte (44) - Catedrala Maicii Domnului din Augsburg

(19 octombrie 2014) Dom Unserer Lieben Frau in Augsburg/ Cathédrale Notre-Dame d'Augsbourg/ The Cathedral of Augsburg/ Cattedrale di Augusta





Dorești să participi la MIERCUREA FARA CUVINTE? Este simplu si amuzant! Nu trebuie decât să afisezi pe blogul tău o fotografie sau o serie de fotografiicare "să vorbeasca fără cuvinte" și apoi sa introduci linkul în tabelul de mai jos.
Este WORDLESS WEDNESDAY... mai stai mult pe gânduri? Înscrie-te! :)

89 de comentarii:

  1. Impresionanta constructie. Aproape... Divin! Salutari si Happy WW!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Catedrala este una din cladirile cu care se mândreste orasul meu.
      Happy WW! Cât ma bucur sa te vad din nou, primul înscris! :))

      Ștergere
  2. Maiestuasa!!
    vitraliile, arcadele, superbe, de o eleganta si de o sobrietate deosebite!
    pup draga mea draga, happy ww! :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. precum toate edificiile ridicate în timp de mai bine de o suta de ani, catedrala din Augsburg reuneste o mare varietate de stiluri arhitectonice - din fiecare ce a fost mai frumos :)
      te pup draga mea draga, noapte buna!
      happy WW!

      Ștergere
  3. Impresionanta! Oare aici ne-ati dus la concert prima oara cand v-am vizitat? Sper sa nu gresesc; m-a impresionat acel concert cu muzica de Bach... Pupici zgribuliti din Bucuresti!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu mai stiu exact Alinus draga ☺ Ori aici am fost la concertul de Bach, ori la biserica "Heilig-Kreuz-Kirche"... Acestea doua biserici gazduiesc deseori concerte de muzica clasica.
      Si pe la noi e frig - dar nu ninge ;)) Tja... de aceea mi-e tare greu sa împachetez în geamantan haine de vara! pupici

      Ștergere
    2. Pai ar trebui sa fie vesel si optimist sa impachetezi haine lejere de vara :) Vasul poate naviga dupa soare :)))

      Ștergere
    3. :) pe la noi e toamna, cu temperaturi intre 5 si 13 grade, intre Austria si Italia, pe granita din Alpi va fi zapada, in Genova este toamna blanda si incepand cu Barcelona, pana in Palma si Neaples e vara. In Pisa si Florenta banuiesc ca e cald deasemenea...Apoi vom intram incet incet in anotimpul autumnal. Mi-e greu sa ma concentrez asupra garderobei, ce impachetez si ce sa las acasa - practic am nevoie de tot dulapul :-)) Trecem prin 4 anotimpuri! Despre bucurie... ooooo, abia mi-o stapanesc! Sunt atat de emotionata :-) ca inaintea primului bal. Te pup :-*

      Ștergere
  4. Minunată biserică! O construcţie impresionantă, aşa cum nemţii ştiu să facă. Ceea ce îmi place cel mai mult este că reflectă o atmosferă călduroasă, vie, de biserică unde oamenii vin cu bucurie şi nu doar un monument rece. Sunt sigur că ne vei povesti mai multe despre această superbă catedrală.
    Happy WW, dragă Carmen! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asa este, Alex draga. Eu îmi însotesc toti musafirii în vizita aici, pentru ca aceasta catedrala este într-adevar o capodopera monumentala. Am mai povestit dar precis voi mai povesti :)
      Noapte buna! ☺ Happy WW!

      Ștergere
  5. Impresionant lăcaș !
    Sunt minunate fotografiile tale !
    Happy WW !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pentru ca remarca vine din partea unui artist-fotograf, multumesc mult!
      happy WW!

      Ștergere
  6. Bună dimineața !
    Îmi place arhitectura și vitraliile ctedralei.
    Să ai parte de o miercure tăută faină și liniștită pe care să o petreci în pace și cu spor la tot ce faci !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sara buna! :)
      multumim si uram la rândul nostru, o saptamâna placuta în continuare!

      Ștergere
  7. Răspunsuri
    1. temelia acestei catedrale a fost pusa în secolul 8... bisercica s-a darâmat la cutremure si razboaie, s-a reconstruit, folosindu-se tot ce a ramas în picioare. Forma pe care o are astazi a dobândit-o în anul 1630, si a durat aproximativ 300 de ani (a început în 1343) (http://www.bistum-augsburg.de/index.php/bistum/Pfarreien/Zum-Hlgst.-Herzen-Jesu-_Augsburg-Dom/Der-Dom)
      Din aceasta cauza, Domul contine elemente arhitecturale în stil preromanic, romanic, gotic, neogotic si baroc.

      Ștergere
  8. Un edificiu religios superb!!!
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si din partea mea - o seara frumoasa si o saptamâna cât mai placuta, draga Steliana!

      Ștergere
  9. Răspunsuri
    1. Augsburgul este oras fondat de Imparatul Augustus si atestat înca din 15 î.Chr. Augsburg este al treilea oras vechi al Germaniei.

      Ștergere
  10. O splendoare arhitectonică, bucurie pentru ochi și mare mulțumire pentru suflet. Să tot mergi să te rogi într-un asemenea lăcaș.

    Happy WW, Carmen !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. este un adevarat loc pentru reculegere si pentru ruga.
      Happy WW, Zina!

      Ștergere
  11. Impresionantă clădire,superbe fotografii!
    O zi minunată îți doresc,CARMEN!
    Cu mare drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc, Elena draga!
      happy WW si o saptamâna placuta în continuare! :)

      Ștergere
  12. Este superba iar tu i-ai facut niste poze minunate in decorul autumnal!
    Numai bine, Carmen!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. parca frunzele de toamna dau un farmec aparte, indiferent ce fotografiem, nu-i asa? ;)
      pupici. Happy WW!

      Ștergere
  13. am colectia de poze de toamna. imi pare rau ca nu mai am aparatul, sper sa reiau sedintele foto.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am admirat fotografiile pe care le-ai prezentat. Ce s-a întâmplat cu aparatul foto? L-ai împrumutat cuiva?

      Ștergere
  14. P.S. Foarte frumoasa poza de la nivelul solului, cu frunze

    RăspundețiȘtergere
  15. Vitraliile ma lasa mereu fara cuvinte...
    O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  16. wow, de 3 ori wow. Minunata biserica, reusite poze! Cred ca as avea crunte dureri de gat, dupa cate as privi pe sus. :))
    Zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) multumesc! ma bucur mult ca iti plac fotografiile mele.
      happy WW!

      Ștergere
  17. Impresionant! Iar fotografiile tale sunt atât de luminoase! :)
    Happy WW!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am avut noroc de o zi cu soare în ziua în care am fotografiat :) Happy WW!

      Ștergere
  18. Minunată această biserică! Luminoasă, colorată! Happy WW!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. este sobra, doar cele câteva vitralii si buchetele de flori aduc aici pete de culoare. Catolicii nu au biserici pictate. Peretii interiori sunt simpli, la fel ca si cei exteriori.
      Happy WW!

      Ștergere
  19. Impresionanta constructie! O zi minunata!

    RăspundețiȘtergere
  20. CE IMPRESIONANTA E! Are un farmec aparte si o constructie care te lasa fara cuvinte! Sa ai o zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. este într-adevar o cladire care impresioneaza atât prin dimensiune, cât si prin arhitectura!
      o seara faina! happy WW!

      Ștergere
  21. Îmi place liniştea pe care o aud în această biserică. Îţi vine să spui o rugăciune şi eşti sigur că ruga ta are şanse să fie ascultată. Aşa mi se pare.
    La mine, în Miercurea de azi, e un alt fel de linişte.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ai exprimat perfect senzatia care te cuprinde pasind în aceasta catedrala: ai impresia ca auzi linistea!
      Happy WW! O saptamâna cât mai placuta în continuare!

      Ștergere
  22. Bine te-am regasit! Si ce noroc sa te regasesc in astfel de decor.
    Am sentimente amestecate in fata unor astfel de cladiri. E frumoasa fara indoiala si frumosi sunt si oamenii care au inchipuit-o, ridicat-o si pastrat-o. Dar ma tot intreb ce ne impiedica pe noi, romanii, in tara asta a noastra sa inaltam astfel de frumuseti. Pana si mult discutata catedrala ce tocmai se ridica acum are mai degraba o componenta orizontala decat una verticala, ca o ruga ce nu reuseste sa se ridice si se intinde deasupra solului.
    Dar m-am lungit, zi minunata sa ai si spor la ales vestimentatia!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bine ai revenit, Maria draga!
      bisericile sunt concepute din cele mai vechi vremuri sa uimeasca, sa copleseasca prin maretie si frumusete. Ba chiar au existat legi când nu era permisa ridicarea unor constructii mai înalte decât turnul bisericii din localitate!
      O seara placuta, draga mea! happy WW!

      Ștergere
  23. Impresionanta catedrala si fotografiile sunt superbe!
    O zi frumoasa iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc mult! si tie o seara frumoasa si o saptamâna cât mai pacuta în continuare!

      Ștergere
  24. Sunt deosebite pozele si cladirea e impresionanta ,vitraliile superbe!
    O zi asa cum iti doresti!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ma bucur mult ca îti plac fotografiile mele. Si eu am fost surprinsa de calitatea lor - pentru ca le-am facut cu telefonul mobil.
      O seara faina! happy WW!

      Ștergere
  25. Ce arhitectura impresionanta! Pe mine ma fascineaza doua stiluri total opuse: catedralele de acest fel, mari si impunatoare, dar si bisericutele acelea mici ortodoxe, putin intunecoase, dar cu o atmosfera calda si primitoare. Ambele stiluri au cela aparte care ma atrage.
    Sa ai o zi frumoasa, draga Carmen!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ai dreptate :) Si pe mine ma atrag bisericutele din lemn... In Muzeul Satului din Sibiu mergeam deseori la o astfel de bisericuta.
      te pup draga mea. O saptamâna minunata sa ai!

      Ștergere
  26. Cat e de frumoasa arhitectura germana.. imi merge la suflet. ZI buna!

    RăspundețiȘtergere
  27. Impresionant. Parcă se și aud acordurile înălțătoare ale orgii... O zi excelentă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. oooo da! concertele de orga sunt un obicei lunar si acustica este perfecta! muzica îti patrunde prin toti porii, aici muzica te înalta cu adevarat!

      Ștergere
  28. Un edificiu splendid, impresionant. Îţi trezeşte dorul de călătorii, de splendorile lumii.
    Happy WW!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Augsburgul are numeroase edificii care impresioneaza prin frumusete si maretie.
      Happy WW!

      Ștergere
  29. Superbă catedrala! Deosebit de bogată ornamentaţia exterioară şi minunate vitraliile, pentru care eu am o slăbiciune!
    Am postat foarte târziu astăzi, am tot vizitat medici, de ieri dimineaţă începând. Pup, draga mea!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. draga mea, sper ca este doar un control de rutina si nimic serios! te pup si eu.
      Happy WW!

      Ștergere
  30. Superba cladire! Incet, incet voi cunoaste tot orasul tau de adoptie! Sa ai spor la impachetat, ma bucur asa mult pentru tine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asa este! :)) si când vei fi aici, te vei bucura sa descoperi totul live ;)
      Multumesc :))) deocamdata trebuie sa modific cateva toalete de gala, din care au cam muscat "caloriile - acele animalute mici, care manânca din haine, facându-le mai strâmte peste noapte" ☺ :))) Ori reusesc sa dau drumul la pense si cusaturi, ori trebuie sa stau în picioare la restaurant si sa nu manânc nimic - altfel risc sa plezneasca rochia pe mine! :))))

      Ștergere
  31. Superb! Pur si simplu chiar te lasa fara cuvinte

    RăspundețiȘtergere
  32. superba!
    vitraliile, arcadele, arhitectura...impresionante!
    si toamna e frumoasa acolo...:)
    te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. avem parte de o toamna superba aici în Bavaria, asa este!
      pup :P Happy WW!

      Ștergere
  33. Frumos copacul galben, extraordinare culori!

    RăspundețiȘtergere
  34. Superba arhitectura! Minunata postare! O miercuri seara linistita iti doresc !

    RăspundețiȘtergere
  35. Ce constructie minunata si ce atmosfera de pace in interior! Cred ca este relaxant si inaltator cu adevarat sa vizitezi catedrala.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. o liniste desavârsita domneste aici... Auzi doar pasii si rasuflarea proprie...

      Ștergere
  36. Nu stiu la ce sa ma uit mai intai.E o minune a lumii. Foarte frumos totul
    O seara buna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Doar vitraliile pe care le-am fotografiat eu au scapat bombardamentului celui de al II-lea Razboi Mondal. Toate cellalalte (zeci de ferestre!) au fost înlocuite cu sticla transparenta...
      Te pup. O seara faina!

      Ștergere
  37. Sunt superbe...imagini care spun cat de placut si linistitor poate sa fie o "vizita" in Casa Domnului, indiferent de cultul pe care il imbratisam...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asa este, ai perfecta dreptate - în Casa Domnului este binevenit oricine, indiferent de confesiunea religioasa sau de limba materna.

      Ștergere
  38. Superba catedrala; vitraliile sunt deosebite! Imi plac imaginile cu "semnele" toamnei ! Cea cu frunzele este minunata !
    Pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ;) eu imi amintesc de alta fotografie facuta aici, mult mai frumoasa, intitulata "3prietene" ;)) pup si eu

      Ștergere
  39. Foarte frumoasa. Aveti voie, deci, sa faceti fotografii.
    In multe edificii nu dau voie sa faci foto, in special la greci, au anumite camere de bruiaj, in care iti ies blurate fotografiile.
    Aici in Ro depinde in ce lacas te duci. In cele de patrimoniu... cred

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. este interzisa fotografierea cu bliz, în timpul slujbelor. Altfel... peste tot este permis sa fotografiezi.
      O seara placuta! happy WW!

      Ștergere
  40. Superbă lucrătura în piatră. Mereu mă lasă cu gura căscată astfel de clădiri...
    happy ww, Carmen!

    RăspundețiȘtergere