sâmbătă, 13 septembrie 2014

Program de Vacanta


De o saptamâna în casa la noi este totul altfel, nepoteii aflati în vacanta ne-au scos total in ritm, programul lor obisnuit s-a contopit cu programul nostru obisnuit si prin "sudura" a rezultat un nou plan zilnic, interesant atât pentru noi cât mai ales pentru cei mici.
Cel târziu la ora 21 copiii sunt în pat si fiecare citeste câteva pagini dintr-un roman. Noi dereticam prin casa si reusim în sfârsit sa vedem primele stiri ale zilei la ora 22! Daca mai avem energie, vizionam filmul ce urmeaza iar eu, cu laptopul pe genunchi, fac în paralel câteva vizite pe bloguri.
La miezul noptii mergem si noi la culcare. Pare ca tocmai am închis ochii si... este deja ora 7 dimineata - în usa dormitorului nostru apare Marlene, care îmi aduce cafeluta la pat :) Este placerea ei deosebita sa butoneze aparatul esspresor si sarcina pe care si-a asumat-o, o face sa se simta deosebit de importanta - asa cum de fapt si este! Îmi spune ca vrea sa ma rasfete un pic, pentru ca si eu le fac lor toate pofetele ☺
Caprioara Marlene sare în pat sub plapuma mea si la scurt timp apare si iepurasul Felix, care face zdup sub plapuma lui Helmut. Pe timpul în care eu îmi sorb cafeaua, povestim despre una, despre alta, despre scoala (Marlene va începe clasa a 4-a, Felix a 5-a), despre muzica (Marlene exerseaza flaut transversal, Felix chitara clasica), despre sport (Felix joaca fotbal si învata Taiwan Do, Marlene tenis de câmp si înot), despre parinti, bunici, verisori si prieteni...

La ora 7:30 sar eu din pat si merg la baie; copiii ramân cu Helmut, se gâdila si se bat cu pernele, pâna când unul din copii începe sa se zmiorcaie - asa se întâmpla în fiecare zi, stim dar nu putem schimba nimic!☺
La ora 8, Helmut ma duce rapid cu masina la serviciu, apoi cei trei de acasa, servesc micul dejun. Mai departe Helmut îsi vede de treburile lui prin casa sau prin curte (uda florile, tunde iarba sau gardul viu, taie trandafirii ofiliti). Copiii stau în casa si scriu câte ceva. Spre exemplu daca deunazi au avut voie sa vada un film (Shaun the Sheep, Asterix in America), este obligatoriu sa scrie o recenzie sau sa deseneze o scena din film. Sau scriu scrisori adresate bunicilor, parintilor si matusii la care au petrecut saptamâna precedenta. I-am învatat cum sa faca singuri un plic pentru scrisoare si acum sunt foarte încântati ca measjul le poarta în totalitate amprenta personala.

Dupa ora 10 copiii ies în curte si se zbenguie. Se joaca de-a prinselea, sar coarda, joaca badminton. Imediat dupa ora 12 servesc masa de prânz, apoi fiecare sta linistit si citeste sau se joaca pe Nintendo - treisfert de ora maximum pe zi!
Înainte sa vina sa ma ia cu masina de la serviciu, cei trei merg la cumparaturi - pâine, iaurt si fructe proaspete.
Apoi de la ora 16:30  începe joaca, ca eu sunt tocmai "cu forte proaspete" si copiii de abia ma asteapta! Alergam pe deal sa vedem daca se observa Alpii, mergem în Parcul simturilor sau în Gradina botanica, ne dam pe leagane, ne cataram în copaci, adunam castane pentru decoratiuni de toamna, facem "tee time", mergem la expozitii, Planetarium sau la piscina.


Cel târziu la ora 19:30 trebuie sa fim acasa, pentru ca începe pe KiKa emisiunea preferata a copiilor "A sti provoaca A-ha!". O jumatate de ora mai târziu servim cina apoi copiii îsi fac toaleta de seara si cel târziu la ora 21 sunt în pat.

Daca ati obosit doar citind, atunci va puteti închipui cum ne merge noua, când nepoteii sunt la noi în vacanta! ☺ Sunt însa de parere ca atunci când nu mai comunici cu generatiile ce-ti succed sau nu mai gasesti subiecte comune, atunci esti batrân, indiferent ce vârsta ai!

19 comentarii:

  1. Deși este obositor, sunt niște zile care oferă clipe de neuitat! Prima activitate cu adevărat importantă a fiecărei zile este, cu adevărat, prima cafeluță, așa că știe fetița ce știe! Remarc cu plăcere activitățile diverse pe care le au copiii și nu pot să mă gândesc la diferențele dintre noi, dintre societățile în care trăim, dintre țările ale căror cetățeni suntem, europeni cu toții, firește! Nota 10 plus pentru tee time și cătăratul în cpopaci! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. este intr-adevar asa cum spui, obositor dar cu multe satisfactii ;) Mie imi place mult sa ma joc cu copilasii, am suferit mult când mi-au crescut fetele si nu au mai avut nevoie de partener de joaca :)) De altfel fetele mele spun ca îsi doresc sa nu-mi consum intreaga energie si imaginatie cu alti copii, sa mai pastrez ceva si pentru atunci cand vor deveni ele mame :))) Numai sanatate sa fie, ca restul vine de la sine! :)) Multumim mult pentru gândurile frumoase!

      Ștergere
  2. Copiii aceştia sigur sunt înnebuniţi după voi! Marlene este o dulce cu sarcina pe care şi-a luat-o, trebuie s[ fie tare plăcut să vezi că un copilaş realizează că este bien să ofere şi el un mic răsfăţ. Da, ştiu de anul trecut ce program minunat le faceţi mereu şi iarăşi nu pot să mă abţin să vă spun că sunteţi nişte oameni extraordinari. Eu vă iubesc doar din citite, îmi dau seama ce pot simţi nepoţeii. Şi sunt în totalitate de acord cu ce a scris Gigi mai sus. Aş vrea să prind şi eu vremurile când diferenţele acestea se vor micşora. Am admirat librăria de care îmi scrisesei, mi-a trezit o mică nostalgie, iar cu pozele din copaci, m-ai dat pe spate!
    Pupici cu cel mai mare drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si pe mine m-a emotionat râvna cu care si-a dus sarcina la indeplinit :)) Marlene este o dulcica.
      Cam in fiecare vacanta ii luam la noi, daca nu o saptamana macar un weekend prelungit, dar asta de cel putin doua ori pe an, de cand sunt scolari. Parintii lucreaza amandoi si stiu ce rau este cand nu stii ce sa faci cu copiii in vacanta. Pe Felix l-am luat la noi de când avea 3 ani, si pe Marlene deasemenea, de cand a implinit trei ani. Niciodata nu am avut probleme cu ei, nici bolnavi nu au fost niciodata. De fiecare data ne-am ocupat sa facem excursii si activitati care sa-i antreneze, sa le faca placere si sa nu simta lipsa parintilor.
      Libraria da, Thalia se numeste si este cea mai mare in Augsburg. Parter, etaj si subsol... carti cat vezi cu ochii! Raionul de la etaj este exclusiv pentru copii - rafturile sunt impartite pe categorii de vasta, din loc in loc sunt fotolii sau canapele pe care sa te asezi si sa citesti cateva randuri, sa vezi daca te intereseaza subiectul cartii. Deasemenea sunt amenajate si locuri pentru audierea unor carti-audio sau a CD cu muzica. Libraria este enorma! La parter, zona in care sunt casele de taxare, este despartita cu pereti formati din acvarii cu pesti exotici. O mica lume de basm :) Iubesc atmosfera din aceasta librarie.
      :)) sincera sa iti spun, ma dau pe tobogan si pe leagane alaturi de ei si ma catar in copaci, fara sa fiu constienta de varsta pe care o am, insa a doua zi simt! :)) nu stu cand si cum, insa cred ca mi-am sucit un ligament la umarul stând ca... ma cam doare de cateva zile :))) Dar c'est la vie!
      te pup si eu, draga mea :-*

      Ștergere
  3. Bună CARMEN!
    Îmi închipui cât de frumos vă distrați după pozele expuse,sunteți adorabili,dulci,o familie
    de nota 10!
    Să aveți un weekend de poveste cu multe bucurii!
    Vă pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  4. Si eu la randu-mi va felicit pentru nepoti si programul pe care il oferiti in vacanta. Cu siguranta isi vor aduce aminte de aceasta.
    Imi place totodata ca exista un program riguros in ceea ce privesc jocurile virtuale, un lucru extraordinar, si mai ales faptul ca il respecta. Programul frumos imbinat cu lectura, aer liber si antren, extraordinar!
    Ai o conditie fizica nemaipomenita daca ai reusit sa te cateri alaturi de ei in copaci. :)
    Sunteti minunati!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. copiii citesc cu placere, de aceea eu le fac cadou intotdeauna cate o carte - ca si acum, când am fost impreuna la librarie si si-au ales singuri. Felix a câstigat etapa pe Land (http://ro.wikipedia.org/wiki/Landurile_Germaniei) la Concursul de citire-interpretare si... bineînteles ca nu întâmplator! ;)
      In copaci inca pot sa ma catar :)) si inca sunt partas la o serie de ghidusii, sper ca înca mult timp inainte :)) Multumim mult! pupici

      Ștergere
  5. Cu doi sportivi ca voi, nici nu as vedea un altfel de program. Sunt clipe foarte frumoase, si e foarte bine ca nu se joaca pe calculator, cum fac majoritatea copiilor din ziua de azi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Marlene si Felix sunt de acasa educati asa - la televizor urmaresc zilnic doar o jumatate de ora emisiunea de la 19:30. Din când în când se uita la un film de deseme animate. La computer au voie doar trei sfert de ora pe zi. Respecta cu strictete aceste reguli, chiar si cand nu sunt "vazuti" de parinti :)

      Ștergere
  6. Bine te-am regasit Carmen, dupa cateva saptamani de pauza. Abia ce m-am intors din vacanta ieri si azi am inceput "vizitele" pe la blogurile preferate :). Faine activitati cu nepoteii, interesante si educative, iar ei sunt niste dragalasi. Duminica frumoasa iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. bine ai revenit Larisa draga! abia astept sa citesc pe unde si ce ati facut în vacanta.
      Te pup. O duminica seara cât mai placuta! :)

      Ștergere
  7. Bravo!! Activitati foarte placute pentru cei mici si care imbina atat de bine divertismentul cu educatia (prin miscare in aer liber, observand natura, sport, indeletniciri artistice si gospodaresti, chiar daca suna banal de informational) si ingeniozitatea, toate elemente atat de importante! iar bunicilor - trebuie spus - ca daca ar fi sa se acorde note - aveti clar 10 cu (virgula) coronita pentru entuziasm, energie si pozitivitate!! toate aprecierile!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) multumim pentru aprecieri, Alexa draga. Ba bucur sa vad ca si tu gândesti la fel ca noi, in legatura cu educatia celor mici.
      Eu nu sunt înca bunica, dar cumva ai dreptate - cam asa ceva sunt pentru cei doi copiluti :))
      Te pup si iti doresc o duminica seara cât mai agreabila! :-*

      Ștergere
  8. Cred ca se pregatesc si ei de scoala, nu?

    RăspundețiȘtergere
  9. Tot pe acolo, doar ca fara uniforme si stress.

    RăspundețiȘtergere
  10. Ce mult au crescut nepotii tai ! Eu stiu ce inseamna sa ai copii langa tine o saptamana.Nu mi-am revinit dupa inca una.Tu la serviciu,acasa cu toate si jaca la loc de cinste.Dar, e frumos si ramai ca un aliat al lor pe viata.O saptamana cat mai buna!

    RăspundețiȘtergere
  11. Inca pastrez amintirea postarilor tale cu ocazia ultimei vizite a nepotilor. Va admir atat de mult cat va ocupati de ei si sunt nostalgica dupa vremurile cand nepoteii mei, copii fratelui, erau asa ca Marlene si Felix. Atunci am descoperit si eu ca le trebuie atentie, ca sunt dornici sa se supuna oricarui program, doar sa petrecem timpul impreuna. Anul acesta, cand nepotul meu a implinit 27 ani, i-am daruit in copertile albastre cu vaporas, compunerea lui (scrisa cand avea 8 ani) despre matusica lui (adica eu) si excursiile pe care le faceam prin padure. A fost un moment emotionant pentru toti.

    RăspundețiȘtergere