sâmbătă, 4 ianuarie 2014

Sport

De peste zece ani, meseria pe care o am ma obliga sa stau nemiscata pe scaun mai mult de noua ore pe zi. În acest timp, singurii "muschi" pe care-i folosesc sunt cei ai creierului si ai degetelor, prin mutari si click de mouse. La fel de "bun" în afacerea asta este si faptul ca privind într-un punct fix pe ecranul calculatorului, suprasolicit (negativ) musculatura ochilor.
În general, dupa orele de serviciu, ma urc în masina si merg acasa, unde ma asez comod pe canapea si iau laptopul pe genunchi. De aici încolo practic "sportul" surfing - dar nuuuuu, nu pe valuri ci pe web!
Este adevarat ca una-doua ore pe zi (în medie, raportat la saptamâna) fac si ceva sport ( exercitii în studioul fitness, înot si mai nou / din nou patinaj), dar ce înseamna o ora la cele 16 pe care le sed?! Nici nu este de mirare ca în ciuda faptului ca ma retin de la dulciuri, grasimi sau mâncaruri sofisticate, am impresia ca si apa pe care o beau se depune! Ma lupt degeaba cu tentatiile culinare! Sedentarismul îsi spune cuvântul!
Concluzia este ca pe masura ce înaintez în vârsta, timpul liber este tot mai scurt si lenea tot mai mare! Si-atunci, ce e de facut - ca la teorie suntem buni toti?!?
Într-un colt, în clubul fitness pe care-l frecventez, îmi facea de mult cu ochiul un aparat interesant. Galileo fit îl cheama. Am cerut relatii si am aflat ca firma care l-a conceput are o experiență de peste 25 de ani în domeniile de tehnică imagistică si analiza a mușchilor și a oaselor. În timpul antrenamentului cu Galileo, prin mișcările rapide ale platformei la diverse frecvențe, sunt stimulati simultan si profund o gama variata de muschii. În plus, balansul antreneaza capacitatea corpului de a se mentine în echilibru si educa transferul de greutate.

Într-un antrenament normal, în functie de cheful pe care-l am, exercitiile pe care le fac pierd din viteza și eficiența necesară - nu si în cazul Galileo fit! Platforma te ajuta constant sa-ti maresti performanța si sa-ti îmbunătățesti coordonarea inter și intra-musculară. Flexibilitatea si întarirea musculaturii se obtine în mod eficient, prin miscari reflexe. Vibratiile si oscilatiile obliga sa lucreaze concomitent mai multe grupe de muschi, dezvolta abilitatea de anticipare a schimbarilor în miscare si solicita acea formatie nervoasa senzitiva, care depisteaza schimbarile pozitiei corpului. Este un antrenament preventiv al osteoporozei, contribuie la consolidarea vezicii urinare si a muschilor planseului pelvin, elimina tensiunile dureroase la nivelul coloanei vertebrale si îmbunatateste pozitia si forma corpului.
Am început acest antrenament-suplimentar acum doua saptamâni si entuziasmul este foarte mare (sper sa ma tina cât mai mult!). Dupa primele cinci sedinte nu pot sa spun prea multe, însa antrenorul îmi promite ca nu vor trece trei luni pâna când rezultatele vor fi evidente! Deocamdata am primit un plan de antrenament personalizat, îl urmez si sunt motivata pentru ca forma mea fizica s-a îmbunatatit si ma simt un picuț mai tânara ;) Am mare încredere în 7FIT- clubul meu fitness!

17 comentarii:

  1. bravo!
    iti doresc sa nu-ti pierzi entuziasmul...
    mie nu mi-a iesit treaba asta niciodata :)
    am adunat tot felul de aparate si aparatele si in scurt timp am uitat de ele....
    spor tinerico! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si eu am bicicleta fitnes în pivnita :)) Din când in când mi-o aduc in fata televizorului in speranta ca ma stimuleaza si dau mai cu chef din pedale, dar.... Iti spun eu ca daca nu esti obligat, pentru ca ai promis sa mergi la sport, nu mergi! Acum, daca am programare si antrenorul sta o ora lânga mine, nu am incotro, nu pot sa mai renunt! ;) Te pup

      Ștergere
  2. Te incurajez sa perseverezi! Sigur iti va face bine, la asa un program de lucru. Eu am un delusor in spatele casei, pe care vreau, nu vreu trebuie sa urc si sa cobor cu si dupa catelusa mea, asa ca am parte de toate, am un Galileo Fit la indemana. Noroc ca exista acel club de fitness!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ne tot gândim si noi, de la anul sa adoptam un catelus :) ar fi si asta o motivatie sa alergi si sa faci miscare in aer liber! Te pup. Weekend fain!

      Ștergere
  3. știi ce a zis Galileo despre Carmen?
    "Și totuși se mișcă"! :)

    RăspundețiȘtergere
  4. :) ..nu cred ca ai prea mare nevoie, dar daca spui tu... dupa cate te cunosc, nu o sa renunti asa usor!!! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nevoie are orice "soarece de birou"! Si în plus, daca am facut contract pentru un an, ma doare la punga daca nu ma mai duc! asta e un motiv in plus :))

      Ștergere
  5. Bravo, imi place atitudinea ta! Noi femeile niciodata nu suntem multumite de felul in care aratam asa ca e foarte bine ca ai inceput in forta din prima luna a anului!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bineînteles ca prin sport încerc sa mentin echilibrul între caloriile pe care le primesc prin mâncare si caloriile pe care le folosesc în activitatile zilnice, dar nu fac spor pentru ca sa slabesc - fac sport pentru a-mi mentine tonusul si pentru a-mi prelungi sanatatea.

      Un weekend minunat iti doresc, draga Fairytale !

      Ștergere
  6. Wow! Bravo, Carmen! Spor.
    Şi eu m-am gândit să-ncep din primăvară să merg la sală, că este timpul. Am acasă un stepper, dar nu mă prea urnesc singură... :(
    Deocamdată, fiind iarnă, fac masaje; de două luni deja, îmi detensionez profesionist muşchii, coloana... Chiar se simte, în tonusul general. Abia aştept să-ncep.
    Te pup, seară frumoasă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. wow! asta da "tratament"! acum cativa ani, aveam si noi abonament la masaj, dupa antrenamente si eram ca Pasarea Phoenix dupa sedinta de masaj! Cam de doua ori pe an, de obicei de Valentin's Day ne rasfatam si rezervam cateva zile într-un hotel SPA si atunci facem masaje si împachetari în uleiuri si cremuri, bai recomfortante... Ah bine ca mi-am amintit! trebuie sa ma ocup de rezervarea de anul acesta , mai este doar o luna jumatate! te pup

      Ștergere
  7. eu iti recomand in primavara sa pedalezi pe o bicicleta in natura o ora chiar doua, de 3-4 ori pe saptamana...face minuni si e fantastic....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ei vezi, asa ceva, eu nu pot face in mod regulat. Se intâmpla poate o data pe saptamâna , dar nu mai mult! si asta numai vara! Mersul pe bicicleta in natura este placut si este relaxant dar nu se compara cu sportúl controlat, facut intr-un studio. Sunt cu totul si cu totul alte perspective.
      Eu petrec fiecare sfarsit de saptamana in natura, facand excursii în imprejurimile orasului, sau pe munte. Indiferent de anotip. Dar asta nu o numesc sport. Dupa un antrenament fitnes - 1-2 ore, tricoul meu este ud de transpiratie!

      Ștergere
  8. Buna idee! Este nevoie mare de miscare, mai ales dupa sarbatori cu atatea bunatati...
    Maine incepem si noi serviciul si, dupa atatea zile cu sarmale, carnati, torturi si alte bunatati, am constatat ca nu mai ma incap pantalonii pe care voiam sa-i iau maine!!! La sport cu "sarmalagiii"! :-)

    RăspundețiȘtergere