duminică, 19 ianuarie 2014

Lupul laudat!

pentru rubrica "Duminica la povesti (Flori fete filme sau baieti)" - tabel de înscriere la Anastasia
Ieri am fost la cinematograf si am avut de ales între The Wolf of Wall Street, 12 Years a Slave, Nebraska si Diana. Am ales "Lupul de pe Wall Street" pentru nominalizarea la Oscar a lui DiCaprio.
Am iesit din sala cinematografului  usor confuza... Nu, nu as putea spune ca am pierdut cele trei ore, însa filmul nu este genul care-mi place mie! Că povestea este fictiva sau inspirata din realitatile americane - nu stiu, însa atâta murdarie umana îmbracata în aur, nu mi-am imaginat sa fie în lumea brokerilo! DiCaprio joaca rolul agentului de bursă Jordan Belfort si filmul prezinta evolutia profesionala a acestuia dar si involutia, din punct de vedere umana.
În prima jumatate a filmului, actiunea este alerta, tensionata si bogata în faze care-ti provoaca fiori. Daca nu ar fi existat dialogurile amuzante si figurile simpatice ale actorilor, nu as fi rezistat sa vad atâtea scene vulgare! Decadenta, abuzuri sexuale, droguri, trivialitati si viata traita la granita cu nebunia este modul de viata adoptat de Jordan si cercul lui de prieteni. Grupul de actori Jonah Hill (Donnie Azoff), Matthew McConaughey (Mark Hanna), Jon Bernthal (Brad), Kenneth Choi (Chester Ming), P. J. Byrne (Nicky Koskoff), Margot Robbie (Naomi Lapaglia) si Cristin Milioti (Teresa Petrillo) este ales perfect, fiecare îsi joaca rolul cu autenticitate însa DiCapri îi depaseste pe toti, DiCaprio straluceste! Intra atât de bine în rolul demagogului, al impostorului cu talent oratoric deosebit si șarm înnascut încât nu ma mira faptul ca a fost nominalizat la Oscar, chiar daca filmul per total nu se ridica la aceasta calitate. Momentele de suspans se raresc în a doua jumatate a filmului si dupa parerea mea multe scene sunt lungite fara motiv.
Finalul filmului arata ca nu orice se poate cumpara cu bani, ca sarlatanii-geniali sunt rari, greu de demascat si pedepsit, dar ca dreptatea totusi exista! Rolul pe care l-a jucat DiCaprio impresioneaza atât de puternic, încât sunt sigura ca mi-l voi aminti toata viata si ca - deformata sau nu, imaginea pe care a transmis-o ma face ca de azi înainte sa privesc altfel brokerii pe care soarta mi-i va scoate în cale :))
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Saptamâna trecuta am vazut si "Buddy". Oh-vai! S-a facut atâta reclama si  trailerul promitea atât de mult!... Filmul însa mi s-a parut o copie trista sau mai bine spus o combinatie total nereusita a filmelor "The Mask" si "Ghost".  Tare m-a mirat faptul ca actori de talia lui Christian Berkel, accepta sa joace în astfel de filme!
Michael Bully Herbig semneaza regia, scenariul si joaca rolul lui Buddy, îngerul pazitor al eroului principal Eddie, interpretat de Alexander Fehling, un tânar care datorita faptului ca a devenit brusc mostenitorul unei averi colosale, este pe cale de a-si schimba negativ stilul de viata, lasându-se tras pe cai gresite de cercul de prieteni falsi, format în jurul lui. Rolul principal feminin Lisa, este jucat de Mina Tander. Dintre toti actorii, copilul Jann-Piet Puddu în rolul lui Sammy mi s-a parut cel mai autentic!

14 comentarii:

  1. In seara asta merg si eu sa vad The Wolf of Wall Street. Am auzit aceleasi lucruri despre care ai scris si tu, ca filmul nu ar fi cine stie ce, dar ca Di Caprio joaca execlent. Revin cu parerea dupa vizionare :).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) sunt curioasa ce parere vei avea tu! Vizionare placuta!

      Ștergere
    2. L-am vazut si eu aseara...Hmmm..Nu pot spune ca m-a dat pe spate filmul in sine, mi s-a parut ca nu are o actiune deosebita, sarea si piperul fiind de fapt scenele si limbajul vulgar, ceea ce nu pot spune ca m-a incantat :D. In plus, mi s-a parut putin tras de par, ar fi putut fi mai scurt. Totusi Di Caprio ramane un actor foarte bun, mi-a placut cum a interpretat rolul.

      Ștergere
  2. o samerg sa-l vad si eu, una dintre prietenele mele imi spunea cam ceea ce si tu povesteai aici despre aceasta lume "paralela" cu a noastra...sau poate ca nu...
    de cele mai multe ori unde banul castiga, omul pierde, la fel si omenia...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ah, draga mea draga, pentru psihologul din tine, acest film este precis interesant, m-as bucura sa-l vezi si sa ne împartasesti parerea. te pup. Duminica faina!

      Ștergere
  3. Nu mai am rabdare sa vad un film, cred ca începe astenia de primavara la mine! Vreau afara, e vreme supar frumoasa aici! :)
    pupici, o duminica frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. oh, cum asta?! la noi abia acum vine iarna cea cu zapada :) De o saptamâna încoace temperaturile scad zilnic si meteorologii spun ca precipitatiile se vor transforma în ninsoare. Chiar din noaptea aceasta - în nordul tarii (mai pe langa voi). La noi azi la ora amiezii a fost +1°C! Ceata este atât de puternica si apasa totul!
      Eu inca sunt in febra cinematografului, inca o luna buna! Din martie încolo ma voi pregati de primavara :)
      pup si eu. Duminica minunata!

      Ștergere
  4. Bună CARMEN!
    Nu am văzut filmul așa că nu comentez!
    Pot spune că la București este primăvară...și noi avem parte de ceață!
    O duminică cât mai frumoasă îți doresc!
    Pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E primavara?! Ooooo! la noi vine iarna... în cateva zile avem zapada precis.
      O dupa-amiaza placuta iti doresc, deasemenea. te pup si eu

      Ștergere
  5. Am văzut si eu un trailer cu The wolf...nu stiu ce sa zic, poate ca actorii fac tot filmul, nu neaparat actiunea. Te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. niciodata sa nu judeci un film dupa ce ai vazut trailerul! :) (citeste ce am patit eu cu Buddy. Dupa trailer, ar fi trebuit sa fie un super-film!) Te pup si eu

      Ștergere
  6. bineinteles ca o sa merg sa-l vad si eu!
    am tot citit ca di caprio face unul dintre cele mai bune roluri ale sale....
    am mai auzit ca are mari sanse la o stauie...
    sa ai seara faina!:)

    RăspundețiȘtergere
  7. Nu am vazut filmul, drept e ca nici nu ma prea omor dupa filme cu gangsteri, dar pe DiCaprio mai degraba mi-ar place sa-l vad jucand Hamlet!
    Seara placuta, draga Carmen si o saptamana cat mai usoara!

    RăspundețiȘtergere
  8. Pana sa vad "Aviatorul" am cam evitat filmele in care aparea L. DiCaprio... Acum stiu ca e un actor care stie bine ce face! :) Lupul de Wall Street nu l-am vazut si l-am cautat pe net, dar, inca, n-am dat de el - sigur, am cautat numai pe cele doua site-uri preferate. Avand in vedere ceea ce scrii tu si confirma Larisa ma gandesc ca n-as pierde nimic daca nu-l vad...
    Am vazut Blue Jasmine, dar numai pana la minutul 67, cand filmul se blocheaza si asa ramane... Am mai incercat si a doua zi si la acelasi minut s-a blocat; pe celalalt site preferat nu mai apare - a fost scos. :( Asa ca am vazut numai pana dupa momentul in care Jasmine pleaca de la prima vizita facuta la vila diplomatului (cand s-a dus pentru a o... evalua in vederea decorarii). Banuiesc cam cum se termina, dar nu-mi pot da seama daca el stia dinainte ca ea il minte (infrumuseteaza lucrurile ;) ) sau ea ii marturisete ceva mai tarziu (sau si una si alta). Si despre sora ei chiar nu-mi dau seama cu cine va ramane - sau daca va ramane cu vreunul dintre cei doi... :) Oricum, mai incerc sa vad filmul, dar sa mai treaca ceva timp. Urmeaza Viata secreta a lui Walter Mitty! :) La Buddy bine ca stiu despre ce e vorba...
    Iti doresc o saptamana frumoasa si de cat mai multe filme pe gustul tau sa ai parte!
    Imbratisari cu drag!

    RăspundețiȘtergere