joi, 9 ianuarie 2014

Ieri am fost la cinematograf


Am vazut filmul "Der Medicus" si va recomand sa nu-l ratati!
Bazat pe romanul "The Physician" - scris de Noah Gordon, filmul transpune pe ecran o tulburatoare poveste petrecuta în secolul 11. Un copil orfan, aciuiat lânga un felcer ambulant din dorinta de a învăța arta tămăduirii bolilor, îsi dezvolta talentul nativ de a recunoaste maladiile si îsi urmeaza idealul, ajungând cândva un medic adevarat. Este practic povestea aparitiei medicinii în Europa.
Acțiunea filmului începe si se termina în Anglia, însa povestea face un drum lung prin Egipt si Persia. Întâmplari neprevazute si scene înfricosatoare se împletesc cu momente pline de gingasie si cu povesti despre dragoste pura si prietenie adevarata, oferind numeroase exemple de altruism si respect interuman.
Filmul este si istorie si drama si aventura, este o fresca a societatii, o dovada despre existanta valorilor profund omenesti, despre frumusețea sufletului, despre toleranta, religii si despre libertatea spiritului. "Der Medicus" este ARTA adevarata!
In rolurile principale: Tom Payne (Rob Cole), Emma Rigby (Rebecca), Stellan Skarsgård (Bader), Ben Kingsley (Ibn Sina), Olivier Martinez (Shah Ala ad-Daula),  Elyas M’Barek (Karim), Fahri Yardım (Davout Hossein). Premiera mondiala a filmului a avut loc în Prima zi de Craciun 2013.
Pe doi dintre protagonistii acestei capodopere cinematografice - actorii Olivier Martinez si Fahri Yardim, am avut ocazia sa îi vad în spectacolul live "Wetten dass...?" transmis pe data de 14 decembrie 2013 din Augsburg (promit sa revin cu detalii în legatura cu aces minunat spectacol).

PING BACK: cybershamans.blogspot.com, gramofon-gramofon.blogspot.com, inathread.blogspot.com, superblogulluimihnea.blogspot.com, fotodeinginer.blogspot.com, crisalexbc.blogspot.com, danvaideanu.blogspot.com, kadiavsd.com, http://blogu.lu/andra/, http://abbilbal.blogspot.ro/, http://fewstuff.blogspot.ro/, http://descoperatargovisteacumine.blogspot.ro/, http://www.inathread.ro/, http://pisicaneagra.com/, http://cristi-raraitu.blogspot.ro/, http://iulisa.blogspot.ro/, http://ancavrinceanu.blogspot.ro/, http://daurel.wordpress.com/, http://diana-kundalini.blogspot.ro/

13 comentarii:

  1. Imi place cum ai descris. Mai ales momentele de altruism, daruire pentru umanitate, povesti de iubire, pe care de altfel in viata noastra comuna si in societatea de azi, mai rar, gasesti.
    Sper sa vina filmul si la noi in tara

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anca draga, cu siguranta filmul va ajunge cat de curând in Bucuresti. Cu toate ca este productie germana si titlul original al filmului este "Der Medicus", precis în România va fi prezentat sub denumirea "The Physician" asa cum se intituleaza si romanul care sta la baza scenariului.
      Ma bucur ca ti-a placut descriere facuta de mine. Am cautat în câteva cuvinte sa spun mult si totusi sa nu ating elementele cheie, care odata dezvaluite ar putea duce la pierderea interesului pentru film.

      Ștergere
  2. zilele trecute am vazut trailer-ul acestui film.
    am vazut ca-i foarte ineresant... :)
    zi faina sa ai!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asa este! filmul este foarte bun, merita vazut integral.
      Noapte buna! ;)

      Ștergere
  3. Lansarea oficiala la Augsburg ? Imi place sala !
    Am fost si eu la cateva lansari (ultima: Pozitia copilului) si imi place sa ascult protagonistii povestind despre film.
    Multumesc pentru recomandare !
    Pup...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Coincidenta a facut ca, o saptamâna înainte de lansarea oficiala a filmului, în orasul meu a avut loc megaspectacolul "Pariati ca..?" si printre VIP-urile invitate la discutii pe scena, au fost si cei doi protagonisti ai acestui film, care bineînteles ca au facut anumite destainuiri în legatura cu munca pe platoul de filmare la Der Medicus. Filmul este prodicrie germana, cu participare actoriceasca internationala.
      Filmul va ajunge cat de curând si in Bucuresti, nu îl rata! pup si eu

      Ștergere
  4. bravo Carmen zi asa IBN SINA? clar o sa-l caut cu fervoare...multumesc pt info si pingback

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. subiectul filmului este o fictiune, însa povestea împleteste multe din realitatile vremii.
      Si, da :) Ibn Sina este de vazut si de admirat în acest film! :)

      Ștergere
  5. un subiect care nu poate decat sa ne incite curiozitatea, asa ca "raul" e facut :)
    pup draga mea draga :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. provocarea este justificata! ;)
      pup si eu, draga mea draga :-*

      Ștergere
  6. Din pacate n-am mai vazut un film la cinema de ani de zile! Nici nu stiu daca in Targoviste mai este vreun cinematograf! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. chiar PACAT! în cinematograf, impresiile sunt mult mai puternice decât daca vezi filmul acasa, la televizor...

      Ștergere
  7. Acum ma asez comod sa exprim. :)
    Ieri, cam imediat dupa ce ai publicat articolul, am citit si am dat fuga pe net, sa aflu daca a aparut pe unul dintre site-urile mele preferate. :) Nu l-am gasit... :( Dar tare mi-ar placea sa-l vad...
    La cinematograf am fost ultima data in anul 1989 (an pana in care am mers saptamanal si nu doar la un film). Apoi, incet-incet, cinematografele au inceput sa fie inchise si apoi destinatia imobilelor schimbata. Au aparut sali pe ici-colo, dar toate in cartiere unde nu-mi place sa merg (cele mai multe la "capat" de oras). Salile sunt curate etc dar pana ajung acolo - si mai ales la plecare - nu-mi place... Dar daca aflu ca va rula acest film ar trebui sa fac un efort (ideea filmului imi place foarte mult) si sa merg... :)
    Multumesc pentru info!
    Numai bine!
    Imbratisari cu drag!

    RăspundețiȘtergere