joi, 30 ianuarie 2014

"All you need is love. But a little chocolate now and then, doesn't hurt."

Înteleptele vorbe apartin lui Charles M. Schulz ("Dragostea este tot ceea ce ai nevoie, dar putina ciocolata din când în când nu strica.") si reprezinta deviza sub care Chocolaterie Müller îsi desfasoara activitatea. Acum doi ani, când s-a deschis aceasta cofetarie, în cartierul nostru a fost mare sarbatoare!

Unitatea functioneaza în regim de confiserie, laborator pentru ciocolata si patiserie, salon pentru brunch, expozitie cu vânzare de praline si ciocolata hand-made si raion cu idei pentru cadouri-designer. Laboratorul se întinde pe înca 300 m², raionul de vânzare ocupa 170 m² si este divizat pe câteva încaperi la parter si etaj, asigurându-se 195 de locuri la mese.

Am urmarit cu admiratie ridicarea treptata a cladirii si înca pe când nu era tencuita, mi-am spus ca seamana mult cu arhitectura Gaudi. Cât m-am bucurat când mi-a fost confirmata parerea! :) În compartimentul expozitional, exista un colt dedicat marelui arhitect Antonio Gaudi, cel care a inspirat acest palat al ciocolatei.




Legendele aztece spun ca mai marii triburilor consumau zilnic ciocolata fierbinte, pe care o numeau "Darul zeului Quetzalcoatl" Boabele de cacao reprezentau oficial un mijloc de plată ( exemplu: un iepure costa zece boabe , o suta de boabe era considerat prețul unui sclav).
Astazi se stie ca ciocolata stimuleaza hormonii fericirii, elibereaza corpul de stress si stari negative si scade tensiunea arteriala. Bineînteles ca orice excest aduce neplaceri, însa ciocolata consumata din când în când este un... rasfat sanatos ;) Noi mergem o data pe luna în acest Templu al ciocolatei si dupa ce servim o prajitura si bem câte un ceai, comandam o punguta cu 10-15 praline pentru acasa. Greu sa decizi care zece feluri sa alegi din zecile de sorturi, care mai de care mai apetisante  - doar gândul ca 100 g. praline valoreaza 533 kcal ne tempereaza poftele! ;)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
PING participantilor la MfC 5/2014: Roxana, Nicoleta, Gianina, Xaara Novack, Daurel, Ana, Andra, Raluca M., Leovi, Roz... sau nu!, Fairytale, KARMAPOLICE, Anca, Antoaneta, Antoaneta, Erika Price , Just Words, Kadia, Maria, Poteci de dor, LePetitPrince, kristi, bazarblog, ina, Sosete, CălinH, Constantin, Silvia, Cristi, Floarea, Liviu, anastasia, lichiresti, *ELENA*, OFZ, Nima, Vasile Dumitru, Andreea B, Mihaela Dămăceanu, Diana, Ileana, Lumea lui Alexandru, pandhora, Iulisa, Catalin, Pauza de ceai, Minnie, geanina, Leovi, zoltybogata, simfonia florilor, Sorin, DomnuIo si Steliana.

37 de comentarii:

  1. Cred ca miroase divin acolo in cofetarie! Nu stiu daca as avea curajul sa intru! :))
    Zi faina si pupici lipiciosi! (de la ciocolata) LOL

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu am stiut ca ai diabet :O Insa cred ca poti manca orice, daca maresti un pic doza de insulina, nu?
      Te pup si eu, dulce si lipicios :-D O zi minunata, draga mea!

      Ștergere
  2. Moaaaamaaaa! :)) E inadmisibil! :)) Inghit in sec! Si avem in casa doar papanasi cu mere si ciocolata amaruie! :)) Cred c-o sa dau iama in borcanul cu dulceata! Si o pun pe papanas, sa para ca-i prajitura sofisticata!
    E de vis ce-i acolo!!! Pana si cladirea pare ca-i buna de mancat! parca-i turta dulce! Superb! Pofta buna! :)
    Ziua minunat sa o petreci! Imbratisari cu drag! Am plecat! Dupa papanas cu mere si dulceata! Pfuuu! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi pare tare-tare rau ;) Dar si papanasi cu dulceata suna super-delicios!
      Pupici mamei cate ti-a pregatit papanasii. Imbratisari si ganduri bune intregii echipe :-☆

      Ștergere
  3. :)
    devii teroarea... blondă!
    bună dimineața!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ieri pozele cu prajiturile, azi cofetaria in intregime....vreau si eu, macar o ciocolata calda alaturi de o pralina sa savurez fix acolo :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai hai, ce mai stai pe ganduri?! :) te invit cu toata placerea - mai ales ca te cheama ca pe fiica mea cea mica ;)

      Ștergere
  5. M-aș face o călugăriță în templul ăsta, având în vedere că întrunește două dintre marile mele pasiuni: Gaudi și ciocolata. :) Mi-a făcut mare plăcere să-l vizitez, chiar și numai virtual, datorită ție. Mulțumesc !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu iubesc Barcelona cu toate semnele pe care le-a lasat Gaudi! :)
      multumesc pentru ca m-ai insotit in aceasta incursoune in palatul ciocolatei din cartierul meu.
      O zi dulce! pupici

      Ștergere
  6. Doar o dată pe lună? Eu cred că aş merge o dată pe săptămână :) şi nu neapărat pentru dulciuri, ci pentru bucuria locului şi momentului. Mulţumesc pentru foto, m-am simţit copil din nou pentru câteva clipe :)
    O zi minunată, draga mea! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tentatiile sunt mari, odata intrat aici, nu te poti abtine! O data pe luna e des destul :)))
      Te pup. O zi dulce!

      Ștergere
  7. Mama ce bine arata si ce gaudiana este arhitectura..multumesc pt pingback-tot despre ciocolata (de pe vremuri )am scris si eu azi-o zi dulce ca ciocolata iti doresc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa este :) total gaudiana :D ca bine ai spus!
      Te pup si eu. O zi faina

      Ștergere
  8. Că bine ai spus "palat al ciocolatei" întrucât nu văd descriere mai bună a acestui loc, de care nu am auzit decât într-unul din comentariile de miercuri-al Alinei cred. Este un lanţ de chocolaterii sau doar un magazin? Foarte interesant să se inspire de la Gaudi şi de asemenea, faptul că se vinde acolo şi ciocolată hand-made.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Alina a fost cu sotul ei in vizita la mine, la mijlocul lui noiebrie anul trecut. Am avut acasa o multime de dulciuri la felul III, dar ne-am dus la cofetaria Müller si am baut cate un ceai. Am scris atunci pe blog :) dar atunci am celebrat momentul revederii si nu m-am referit la locatie ;)
      Nu apartine niciunui lant de cofetarii. Ideea constructiei a avut-o propietarul acestei cofetarui. Pacat ca nu intelegi germana, ca am pus un link la un interviu cu fam. Müller la inaugurarea cofetariei.
      te pup. O zi dulce.

      Ștergere
    2. uite aici am fotografii de la vizita Alinei :)
      http://vis-si-realitate-2.blogspot.de/2013/11/pauza-de-ceai.html

      Ștergere
    3. Reţinusem că Alina a fost în vizită şi am remarcat că a identificat locul imediat. În cele trei oraşe germane vizitate de mine, am dat în fiecare, peste un maaare magazin de cosmetice ce se numea Muller şi m-am gândit că or fi făcut şi ciocolaterie. Îmi pare rematcabil, ca doar o familie să facă un atât de frumos "palat" într-o economie atât de concurenţială ca Germaniei. Şi asta spune multe despre respectiva economie. Te pup şi da, germană nu ştiu un cuvinţel! Mă duc să văd pozele de la vizita Alinei.

      Ștergere
    4. :)) da în Germania, numele Müller si Schmidt sunt atât de uzuale, ca si Ionescu sau Popescu în România :))

      Uite, sa iti spun ceva - special pentru limba germana: în cazul in care tastatura nu contine litere speciale ca Ä, Ö, Ü, ele se înlocuiesc prin AE, OE sau UE. Aceasta decizie este oficiala. Astfel, nu exista ambiguitate - pentru ca inlocuirea acestor litere cu A, O sau U simple, fara punctulete, modifica foarte mult sensul. La fel si pentru ß, care poate fi înlocuit cu ss.
      Te pup draga mea. Un weekend minunat iti doresc!

      Ștergere
  9. o camera de inchiriat nu au in aceasta prajitura utiasa?
    ca eu m-as muta acolo! :))
    tu ai mai plecat acasa sau tot la raionul cu praline esti? :P
    pop!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :))) eu am plecat urgent... e o nebunie acolo! Ai vrea sa gusti totul, pentru ca totul arata colosal! :)
      ( tortul pentru ziua mea la aceasta cofetarie l-am comandat si de cate ori vorbesc la telefon cu musafirii mei de atunci, isi amintesc cu placere gustul divin!)
      Nu cred ca as putea locui acolo... ca as manca in continuu! Culmea este ca toate angajatele din aceadta cofetarie, sunt suple! :) Te pup si eu

      Ștergere
  10. Visul oricarei fane chocolate. Deja salivez doar la gandul ca exista un rai al ciocolatii!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cu siguranta exista peste tot cofetarii frumoase care si ofera produse delicioase :) Eu sunt fericita ca am asa una, chiar în cartierul în care locuiesc :)

      Ștergere
  11. Oficial salivez :D Ma gandesc daca sa merg acasa si sa-mi cumpar pe drum o cutie mare cu bomboane de ciocolata :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) ti-ai cumparat bomboane de ciocolata? cred ca da :)))
      weekend fain îti doresc!

      Ștergere
  12. mda, e ca zona crepusculara...intri usor si iesi greu. Io, una, nu ma pot abtine. Ma abtin sa nu intru.

    RăspundețiȘtergere
  13. da, clar, maine dupa-amiaza te trezesti cu mine la usa ca singura nu stiu sa ajung la acel palat al zanei ciocolata :))
    off si iar off...noroc ca mereu am o tableta de ciocolata in casa...ca sa-mi indulcesc "amarul" :)
    foarte interesanta cladirea, e o dovada ca ceea ce fac acolo oamenii aceia este extrem de serios si de bun gust, adica ei fac arta...bravo lor!
    pup draga mea draga, somn usor, visele dulci le iau eu in seara asta! :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. candva vei ajunge in vizita la mine - ai promis - si atunci vom merge exact aici la Café Müller, sa bem o ciocolata fierbinte! Promit!
      pup si eu. Un weekend minunat draga mea draga!

      Ștergere
    2. cu siguranta asa va fi, de abia astept :)
      un w-end cum iti doresti sa ai, draga mea draga!

      Ștergere
  14. Sunt atat de multe,aspectoase si frumos colorate aceste dulciuri, ca mai bine ma uit.Raman cu o patratica de ciocolata amaruie.O seara buna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si eu prefer ciocolata amaruie. Cat mai amaruie. Dar pralinele... oooooo, pralinele raman marea mea iubire! :)
      un weekend fain!

      Ștergere
  15. Ce ambianta placuta, un templu al ciocolatei unde sa te inchini si apoi sa savurezi! O ciocolata calda....ah!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. intr-adevar ambianta este deosebit de placuta! Silvia draga, te invit cu drag la o ciocolata calda! pup

      Ștergere