sâmbătă, 27 aprilie 2013

Soare de primavara


Nu stiu cum se face, ca pe la noi, vremea este superba de luni pâna vineri - cât timp eu sunt câte zece ore la birou si apoi, când as putea savura timpul liber în mijlocul naturii... începe ploaia, care nu se mai opreste decât luni dimineata! În cursul saptamânii e soare si avem temperaturi de 23-25°C, iar în weekend, termometrul nu arata mai mult decât 15°C! La ora amiezii - ca seara... putem face foc în semineu, asa racoare este!
Pentru ca iarna a fost atât de lunga si primavara este atât de instabila, toate plantele au luat-o razna anul acesta! Florile au aparut alandala, copacii au înflorit concomitent - unii prea târziu, altii prea devreme si eu... aproape ca am ratat aceasta parada a inflorescentelor. Joi însa, în loc sa mergem la antrenament (clubul fitness) dupa orele de serviciu, am hotarât sa facem o vizita în gradina botanica. Si bine am ales! Feeria este de nedescris! Lalele, narcise, zambile, coroana-împaratului, ranunkel, panselute, nu-ma-uita, primule, anemone... fiecare floare zâmbeste parfumat într-o alta culoare, dintr-o alta forma!
Crengile copacilor atârna parca grele, încarcate de flori roz, albe, rosii sau galbene. Petale diafane, ca aripile fluturilor, se desprind gratios si danseaza-n aer, fericite parca sa aterizeze pe parul unei trecatoare. Dar lumea de basm a primaverii nu ar fi perfecta, daca nu ar exista magnolia! Superbele cupe în culori roz-antic, lila sau sângeriu, împrastie parfum tot atât de delicat, precum forma pe care o au...
Magnoliile sunt cele mai vechi plante de pe pamânt, singurele care au supravietuit din era dinozaurilor pâna în zilele noastre.


Asa cum japonezii au facut un adevarat cult pentru floarea de cires, tot asa au facut chninezii pentru magnolie, stapâniti de sentimente de admirație, de respect, de venerație, de adorație față de aceasta floare.

Magnolia denudata este cunoscuta înca din timpul Chinei antice sub numele de "YuLan" , adica "Orhideea de jad"; magnolia figo (magnolia fucsata) este numita pe chinezesta "Han hsiao hua" , adica "Floarea cu zâmbet secret", iar magnolia yulan poarta denumirea de "Ying Ch'un hua" - "Floarea care spune primaverii bun venit". Magnolia este asociata cu frumusetea si perseverenta, cu demnitatea si spiritul nobil. 

Performanta acestei primaveri este ca a facut posibil ca diferitele tipuri de magnolie (timpurii, normale si târzii) sa se întâlneasca anul acesta si sa-si etaleze frumusetea una lânga alta!
Am stat minute în sir sub crengile de magnolie într-o stare totala de beatitudine, fara niciun gând, fara niciun cuvânt, doar privind perfectiunea acestor flori... M-am desprins cu greu din acest loc de basm.

16 comentarii:

  1. Superbe magnoliile! Unde mai pui ca au si un parfum cuceritor. Iti sta tare bine langa ele. Imi inchipui ce festival de culoare si miresme in perioada asta in gradina botanica. Si la noi in curte miroase a liliac si lacramioare. Dupa o primavara intarziata, toate au explodat in culoare si parfum; ieri si azi am avut 30 de grade!!! Anormal de cald pentru aceasta perioada! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte foarte faine fotografiile!
    Si aici e cam la fel:cald in timpul saptamanii si rece si mohorat in weekend :(. Azi au fost 9 grade la amiaza.
    Weekend placut in continuare!

    RăspundețiȘtergere
  3. Parca esti Zana Florilor!:)
    Sa ai parte de o DUINICA de FLORII plina de miresme si culori de primavara!

    RăspundețiȘtergere
  4. Superbe fotografii! Iar tu, ca de obicei, eşti o frumoasă! :)
    O duminică minunată! pupici

    ps.
    nu ştiu dacă îţi doreai, dar te-am înscris la FFFB3

    RăspundețiȘtergere
  5. Tanara si frumoasa ca la 15 ani!;)
    Superb e acolo la tine! Pe la noi e vara de-a dreptul, deja... din pacate...
    O zi minunata!

    RăspundețiȘtergere
  6. Fffff frumos! Și eu mi-am făcut poză lângă magnlii. Sunt așa frumoase florile!

    RăspundețiȘtergere
  7. Exact aceeasi problema o am si eu! Toata saptamana e frumos iar in weekend ploua. Si asta se intampla de ani de zile. Zici ca cineva le calculeaza....:)
    Tare frumoase imagini ne-ai adus din gradina botanica....!
    Pop!

    RăspundețiȘtergere
  8. Superbe fotografii! Ce flori minunate! Îţi stă tare bine printre ele.
    Îţi doresc o Duminică a Floriilor minunată, dragă Carmen, alături de cei dragi! :-)

    RăspundețiȘtergere
  9. O Duminica a Floriilor , cu dragoste ! >:D<

    •**• •**• . *. **. *. •**• •**•
    ❀´¯).☆¸.✿¸.•°*”˜ƸӜƷ˜”*°•.•ღ¸☆´ ¸.✿
    ƸӜƷ ¸.•°*”˜ ƸӜƷ
    ¸.•°*ƸӜƷ

    RăspundețiȘtergere
  10. la noi de doua zile este vara,magnoliile aproape s-au scuturat asa ca m-am mai bucurat inca odata cu tine de ele...in plus,primavara asta te-a facut fericita,se vede! :)
    te imbratisez draga mea draga,inflorita sa-ti fie toata ziua! :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Imi pare rau ca la voi este vremea urata!
    Nici la mine nu este cald, asa în jur de 15 grade, dar e soare!
    Fotografiile tale sunt foarte frumoase, asa ca si tine! :))
    Te pup draga mea, o duminica faina!

    RăspundețiȘtergere
  12. Foarte frumoase sunt fotografiile si dumneavoastra sunteti foarte frumoasa si Magnolia. Si la noi Magnolia inca este inflorita in toata splendoarea ei. Va multumesc mult pentru ca ati impartasit cu noi atata frumusete.
    O duminica vesela si relaxanta va doresc, doamna Carmen! :)

    RăspundețiȘtergere
  13. Superbă exp lozia primăverii în jurul tău !
    Ce flori minunate vedem aici !!!
    Fotograful n-a neglijat niciun element și îi suntem recunoscători pentru asta !!!
    Sărbători fericite !

    RăspundețiȘtergere
  14. Pacat ca se trec prea repede cu caldura asta.Sunt o frumusete,alaturi de o distinsa doamna.

    RăspundețiȘtergere
  15. Eu n-am magnolii desi mi-as dori fiindca sunt foarte frumoase. Anul acesta nici n-am prins bine de veste cand au fost inflorite. Cred ca a durat ceva mai mult de o saptamana...apoi s-au trecut repede. De abia am reusit sa fac cateva foto...dar n-am apucat sa pun nimic pe blog...am facut prea multe foto in perioada aceasta cu alte si alte flori... :)
    Sunt superbe, fie albe, fie ciclame. Minunate!

    RăspundețiȘtergere