duminică, 21 aprilie 2013

Amaryllis

pentru rubrica "Flori, fete, filme sau baieti"- tabel de înscriere la Anastasia
Am primit în ziua de Paste (31.03.2013) un fir superb de Amaryllis. Avea bobocii abia plesniti si timp de trei saptamâni s-au deschis pe rând, patru flori galbene, minunate!
În camera a fost cald si floarea nu a rezistat decât trei saptamâni. Cu ultimele forte, tulpina a mai sustinut o ultima floare, de culoarea untului.

Chiar si ultima floare, decolorata si fara tulpinita, este o adevarata bijuterie pentru casa mea.

Amaryllis este o planta deosebita, cu aspect exotic si tropical. Are flori mari, ce apar la vârful tulpinii lungi si drepte, într-o inflorescenta de doua, pâna la douasprezece flori. Planta înfloreste înainte de a forma frunze. Tulpina si floarea vor iesi primele, urmate mai târziu de frunze.
Culorile florilor variaza de la alb pana la rosu intens, dar exista si câteva specii cu flori pestrite. Amaryllis în limba greaca înseamna "stralucitor". Este exact ceea ce fac aceste flori frumoase, aducand stralucire si eleganta decorului din casa, într-o zi friguroasa de iarna sau primavara.

13 comentarii:

  1. Amaryllis este o floare deosebita!
    De obicei eu o am de Craciun, atunci aici o poti gasi din abundenta, cu tot cu radacina!
    Duminica faina, pupici Carmen!

    RăspundețiȘtergere
  2. o bucurie inflorita la tine in casa...cat de frumoasa poate fi! :)
    te pupacesc draga mea draga,draga,draga...

    RăspundețiȘtergere
  3. delicata, dar puternica - o floare deosebita!

    RăspundețiȘtergere
  4. Este foarte frumoasa floarea, doamna Carmen. Bine mai ziceti, ca o bijuterie foarte pretioasa. Seamana putin putin cu floarea de Crin. Mi-ar placea sa am una si eu in ghiveci.
    O duminica minunata va doresc, doamna Carmen!

    RăspundețiȘtergere
  5. E superbă! mulţumesc..., dar şi pentru sfaturi.
    Te îmbrăţişez cu drag! Duminică plăcută în continuare, draga mea. pupici

    RăspundețiȘtergere
  6. Bună Carmen!
    Este foarte frumoasă!
    Îți doresc o seară plăcută,Carmen!
    Cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  7. Florile pe care le alegi ca decoratiuni sunt semnificative nu doar din punct estetic, prin forma si cromatica, ci au si un cod aparte care poate transmite starile si sentimentele pe care le ai.
    Amaryllis este floarea frumusetii si a mandriei. Cea mai raspandita varianta este rosu dar si combinatia alb-rosu. Avand tulpina lunga este potrivita pentru aranjamente ample, asimetrice. Este originar din America de Sud, unde creste inca salbatic in anumite regiuni. In anii 1800, bulbii de amaryllis erau rari si costisitori. Persoane ilustre precum Josephine, sotia lui Napoleon Bonaparte colectionau avid aceste plante.
    Am si eu un exemplar rosu intens, in ghiveci, care culmea miracolului, mi-a inflorit anul trecut chiar in ziua aniversara a casatoriei (m-a sarbatorit in felul lui :) ).
    Carmen iti doresc o duminica frumoasa si o saptamana profitabila!

    RăspundețiȘtergere
  8. De cativa ani am cumparat la intamplare cativa bulbi de crini,zicem eu si le-am pus in gradina..Au florile descrise de tine,unii culoarea untului,altii o culoare, nu stiu sa o denumesc,cu un parfum ametitor.Toate cele bune!

    RăspundețiȘtergere
  9. A beautiful amaryllis! The little figure beside it looks so cheerful and happy :)
    Nina

    RăspundețiȘtergere
  10. Absolut superba! A simtit ca o iubesti si a inflorit pentru tine tare frumos!;)

    RăspundețiȘtergere
  11. Si eu am! Si eu am!;)
    Dar nu am nici galbene,nici albe.:(
    Sunt tare frumoasa aceste flori!
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  12. Frumoase flori! Am avut unul rosu cu putin alb-verzui pe mijlocul fiecarei petale...Mi-a murit...si mi-a parut rau. Il primisem cadou de la o prietena...
    Galben atat de frumos inca n-am vazut. Superb! :)

    RăspundețiȘtergere
  13. Minunată floare ne-ai prezentat !Eu n-am văzut „live” această floare !
    Cut s-o fotografiez și eu !
    Frumoase fotografii! Te-a răsplătit pentru grija ce i-ai purtat-o

    RăspundețiȘtergere