vineri, 4 ianuarie 2013

Verona, ianuarie 2013

Lago di Garda este cel mai mare lac din Italia (perimetru 158,5 km, lungime 51,6 km, latime 17,2 km, suprafata 370 km², adâncime maxima 346 m). Direct pe malul lacului, exista peste 60 de localitati mai mari sau mai mici, pentru care turismul reprezinta cea mai importanta sursa de venit. Localitatea Pacengo, situata pe partea de sud-est a lacului, apartine comunei Lazise, ce apartine la rândul ei de provincia Verona. (Despre lacul Garda, am mai scris aici: Vacanta de vara Prt.1, Prt. 2, Prt. 3, Prt.4, Prt.5 si despre Verona aici: Visul îndragostitilor, Vacanta de vara-6, Cei 5 magnifici, Evadare.)
Din Pacengo pâna în orasul Verona sunt doar 25 de kilometri, de strabatut cu masina în 25-30 de minute. De data aceasta, am parcat masina lânga Arena di Verona si ne-am plimbat câteva ore în Piazza Bra. O interesanta lucrare în otel, reprezentând steaua ce a prevestit nasterea lui Iisus, ocupa luna aceasta piata, la intrarea în amfiteatru.
Nu ca am fi avut nevoie de motive în plus pentru a ne promite ca vara aceasta ne vom reîntoarce în Verona, dar consultând tabelul cu programul spectacolelor din stagiunea 2013 (14 iunie - 8 septembrie) am descoperit ca pe data de 4 iulie si 18 august, rolul lui Nabucco va fi interpretat de Placido Domingo! Am mai aflat ca anul 2013 este un an jubiliar deosebit! Vara aceasta se vor împlini 100 de ani de la redeschiderea amfiteatrului, cu spectacole de opera ce începând din 1913 au avut loc anual. Tot în 2013 va avea loc sărbătoarea aniversară solemnă a marelui compozitor  Giuseppe Verdi, de la a carui nastere, pe 10 octombrie, se vor împlini 200 de ani.

Am servit masa de prânz în aer liber, pe terasa unui local, privind amfitratul roman si lasând soarele blând sa ne mângâie obrajii. Am fi dorit ca timpul sa se opreasca, însa, odata cu trecerea orelor amiezii s-a scurs si timpul sederii noastre în Italia... Ciao Italia!

PS: Aceasta este ultima postare din Italia. Ne revedem peste 5 ore, acasa ;) Arrivederci a presto!

17 comentarii:

  1. Frumoasa vacanta! Acum mergeti acasa sa va odihniti? :)
    Drum bun si week-end placut!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumim! am ajuns acasa, odihniti, proaspeti si bine dispusi, gata de noi aventuri de weekend :)

      Ștergere
  2. Ati avut o vacanta superba in care ati vizitat locuri foarte frumoase.
    Cred ca deja iti pot ura "Bun venit acasa!" :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc Elly draga! am ajuns cu bine. Am plecat din insorita Italie si am gasit ploaie torentiala, in Bavaria :(

      Ștergere
  3. intre timp ai ajuns acasa,bine ai (re)venit!
    un oras de poveste cu adevarat :)
    sunt sigura ca Helmut viseaza frumos [entru la vara si tu alaturi de el :)
    te pupacesc! :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am ajuns acasa, draga mea draga, dupa cum ti-am spus in mail, în drum spre casa, am luat nepoteii din München. Maine avem in plan sa mergem la sanius. Sa vedem unde mai gasim zapada, ca la noi ploua torential!
      Acum, da, cei doi pitici dorm iar Helmut acum a închis televizorul.
      Te pup. Noapte buna!

      Ștergere
  4. Carmen, ai imbratisat un urs de aur? :) vad ca ati avut o vacanta minunata. Asteptam continuarea jurnalului de calatorie. Bine-ai revenit acasa! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca prin "ursul de aur" te referi la ultima fotografie - care se pare ca e prea mica si nu ai vazut detaliile importante - reprezinta însa Zeita Sekhmet, una din cele mai importante zeitati ale Egiptului antic. Uriasa statuie face parte din recuzita operei Aida, pusa în scena la Arena din Verona. Statuia este asezata acum, la intrarea in parcarea acoperita, de langa amfiteatrul roman, în centrul Veronei.
      Multumesc pentru întâmpinare. Pupici si imbratisari.

      Ștergere
  5. Cred ca ati ajuns... Bine ati venit acasa!
    Odihna maxima!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am ajuns, multumim!
      de la odihna venim :) multumim pentru gândul bun!

      Ștergere
  6. la bella italia!!
    frumoase zile de odihna ati avut si noroc de vreme faina! :)
    grija la sanius...:)

    RăspundețiȘtergere
  7. bine-aţi revenit!
    e frumos acasă, nu-i aşa? :)
    pupici

    RăspundețiȘtergere
  8. Trebuie să fi avut un revelion minunat! Ai putea să-mi dai adresa ta de e-mail?:)

    RăspundețiȘtergere
  9. Frumoasa vacanta ati avut! Va pupam!

    RăspundețiȘtergere
  10. Am o prietena care locuieste in Soave, un satuc de langa Verona. Imi spunea ca cea mai obisnuita invitatie pe care o fata o poate primi de la un barbat este sa iasa la o plimbare pe Lago di Garda. Dar ca nu este prea bine sa accepte invitatiile, daca nu au de gand sa ... mearga pana la capat. ;)

    RăspundețiȘtergere