vineri, 11 mai 2012

Floarea cerului

Thunbergia battiscombei Turrill a fost descoperita în Africa tropicală de botanistul britanic William Bertram Turrill, în anul 1915.
Este o planta agatatoare, ce poate sa se înalte pâna la 2 metri.
Are frunze lucioase, în forma de inima.
Florile albastre au forma de pâlnie, inflorescentele sunt singulare si apar din luna mai pâna la sfârsitul lui august. Fructele au forma de capsule cu seminte împartite pe compartimente.
Este cunoscuta si sub denumirea de Blaue Susanne sau Floarea cerului si face parte din familia de plante Acanthaceae.
Prefera locurile însorite şi nu tolereaza temperaturile mai mici de +1 ° C.
Este o minunata planta decorativa.

8 comentarii:

  1. nu stiam ca se numeste asa dar de fiecare data cand o intalnesc o privesc cu placere...albastrul este culoarea mea preferata dupa verde :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sunt curioasa, tu sub ce nume o cunosti?
      Culoarea mea preferata este turcoaz, adica albastră-verzuie :))

      Ștergere
  2. Nici eu nu stiam ca se numeste asa, desi avem si noi acasa si e tare frumoasa si pe toata perioada verii are flori. Un week-end minunat va doresc! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sa-ti înfrumuseteze fiecare zi!
      weekend minunat si tie, multumesc!

      Ștergere
  3. Foarte frumusica floarea aceasta :)
    eu nu am vazut inca asa ceva pe viu niciodata
    si in foto acum e prima data cand vad :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. este delicata, ca toate florile, dar are un albastru atât de intens, mai rar! :)

      Ștergere
    2. as vrea si eu seminte daca se poate

      Ștergere
    3. :-D trebuie sa furam seminte la anu' din gradina botanica. Este o vorba, doar florile furate se prind!

      Ștergere