vineri, 2 decembrie 2011

Statuia vie - Ed Silver, Salzburg


Cu siguranta toata lumea cunoaste "statuile vii", acele persoane ce încearca prin îmbrăcăminte, make-up si comportament, să creeze iluzia ca sunt manechine sau sculpturi.
Postate de obicei în centrul oraselor mari, pe stazile cele mai aglomerate, "statuile cu sânge cald" uimesc prin capacitatea lor de a sta ore în sir nemiscate. Persoanele ascunse în spatele ciudatelor costume nu clipesc şi se abţin să râdă, faţa lor "înmarmurita"prezinta minute în sir o expresie ce completeaza perfect rolul pe care îl joaca. Se însufleţesc brusc şi multumesc în momentul în care cineva le pune un bănuţ în castonaşul din imediata apropiere, dupa care îşi reiau pozitia inertă, oferind un excelent spectacol stradal de pantomimă!
Clovni, mumii, faraoni, cavaleri, Venus din Milo, Statuia Libertatii, printi sau printese... imaginatia tinerilor actori - profesionisti sau amatori, este fara margini! Sunt încurajati de primarii pentru a anima atmosfera orasului si sunt sponsorizati de obicei de asociatii caritabile.
Celebru este si Ed Silver - din Salzburg, care poate fi admirat din martie pâna la sfârsitul lui decembrie, între orele 11 si 16, pe strada Churfürststraße, colt cu Alter Markt.
Ed a lucrat timp de 13 ani ca sef de compartiment, din anul 2006 a hotarât sa devina "statuie vie" şi sustine ca nimic nu este mai plăcut decât să facă oamenii să râdă. Violonistul îmbracat în haine argintii împarte trecatorilor zâmbete fermecatoare. Va las sa ghiciti cum reuseste sa "pluteasca" în aer...

26 de comentarii:

  1. si eu am vazut astfel de statui in Barcelona, si unul era tot asa in aer, sunt tare curioasa care e smecheria :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu l-am vazut pe cel din Piata Cataluna. Smecheria este simpla. Mana care tine bastonul nu este mana lui, este facuta dintr-un metal, ca si bastonul iar sub haine are un suport pe care sta si care este din aceeasi bucata cu mana si bastonul. Suportul se mentine in consola fiind mentinut de "brat" si de catre baston. Stie si sa isi mentina echilibrul, pentru ca bastonul nu este infipt in pamant, este doar asezat astfel ca ramane in pozitia asta doar daca sta intr-un echilibru perfect.

      Ștergere
  2. Am văzut cateva statui vii la Roma, cateva la Viena, dar pe Rambla în Barcelona erau mult mai multe, foarte spectaculoase.Cred ca le place sa ii amuze pe oameni, dar ce condiţie fizica le trebuie...
    *Ai un ping la ARTE !

    RăspundețiȘtergere
  3. Alaturi de cei care fac pe statuile ,tu esti cea mai atragatoare !

    RăspundețiȘtergere
  4. Singura explicatie logica pentru asta (pentru ca am vazut si la Tv intr-un numar de magie) ar fi ca platforma de pe trotuar contine un magnet si are si el unul in fund cu aceeasi polaritate care face sa il respinga si automat sa se ridice. Altfel eu nu-mi explic. Oricum daca tu stii, te org sa nu ma lasi fara sa imi spui.

    RăspundețiȘtergere
  5. Daca-i amuzant, e bine.
    Smecheria fizico-mecanica? Zic si io ca Minoki: magneti, electromagneti...

    RăspundețiȘtergere
  6. Te invit sa citesti ceva, Carmen:
    https://gabryellehelen.wordpress.com/2011/12/02/stridiile-si-fasolea/ !

    Sa-mi spui, te rog, daca-ti place. Am trimis si ping-uri. Nu stiu, pe blogspot nu intra cele trimise de pe wordpress?

    O sambata si o duminica frumoasa-ti doresc! :)

    RăspundețiȘtergere
  7. pe mine ma uimesc de fiecare data...chiar ai nevoie de o conditie fizica exceptionala ca sa faci asa ceva...
    pana acum nu am vazut statui levitand...dar nici nu imi dau seama cum ar fi posibil :)
    un w-end excelent iti doresc...pup Carmen :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Eu cred ca reuseste sa leviteze cu ajutorul unui scaun pictat in culorile fundalului sau transparent... :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Spun si eu la fel ca Diverse...un scaun pictat

    RăspundețiȘtergere
  10. muncesc ca sa ne bucure pe noi; nu stiu care este smecheria :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Primele statui vii le-am văzut la Viena în urmă cu vreo şapte ani, iar ultimele la Barcelona, pe Rambla.
    La Viena era o moldoveancă sadea! :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Chiar, care-i smecheria ? Nu ne lasa prea mult, o sa ma obsedeze ideea asta toata simbata ...

    RăspundețiȘtergere
  13. Am vazut in Venezia cateva, una era o statuie vie "din marmura alba", abia observai ca e om, era incredibil! Am vazut si in Salzburg o astfel de statuie vie, am si ceva poze, sunt exceptionali cei care reusesc!
    Carmen, sa ai o zi frumoasa si un weekend plin de bucurii. Stiu ca esti la sala, noi am fost la patinaj azi! Si mergem si maine! :))

    RăspundețiȘtergere
  14. Cred ca este o smecherie cu stalpul ala si maneca lui...El de fapt sta pe un scaunel legat pe sub maneca de stalp... Zic si eu...

    RăspundețiȘtergere
  15. M-am săturat uitându-mă, dar tot nu-mi dau seama care e şmecheria... Te rooog... :)

    RăspundețiȘtergere
  16. Multi au fost foarte aproape :) cel mai aproape a fost Lukluk.
    Bara de otel este sudata pe coltul placii (de asemenea din otel) astfel încât centrul de greutate sa fie situat pe mijlocul scaunului pe care Ed sta asezat. Sub mantia cu care este Ed învelit, sunt mascate sacunul, ce este sustinut de doua bare de otel sudate la o alta bara - cea pe care Ed îsi sprijina bratul stâng si care se continua cu bara care este vizibila.
    Mai simplu spus, pentru cei care nu au imaginatie tehnica, scaunul e prins la o "spânzuratoare" :))

    Draga Alicee, Zina, Steliana, Minoki, Daurel, Gabriela Elena, Pandhora, Diverse, Adriana, Sophie, Tiberiu, Dani, Mirela, Lukluk, Max, va doresc un sfârsit de saptamâna minunat!

    RăspundețiȘtergere
  17. Deşi abia acum apar şi eu, adică "la închiderea ediţiei", nu pot să nu îmi exprim plăcerea cu care m-am tot uitat la aceste trei poze foarte bine realizate, dar tare curioase şi incitante pentru noi ca să ne gândim (mult şi bine!) la modul de susţinere al năzbâtiei care, după cum ne-a spus Carmen, este unul de tip "în consolă".
    Mulţumim pentru descrierea şi dezvăluirea secretului aparentei iluzii! Numai bine!

    RăspundețiȘtergere
  18. AHHH!!!! Si eu care mam gandit numai la minuni...
    Imi dau jos palaria in fata lui ED!

    RăspundețiȘtergere
  19. :) foarte faina ideea...eu ma gandeam la toate numai la asta cu atatea bare nu:)...bravo Ed:)

    RăspundețiȘtergere
  20. In orasul meu din Norvegia, cersetorii romani, care s-au mai rafinat intre timp, in ultimii ani, adesea joaca rol de statui vii la nivel ff profesionist, adica cu vopsea de tip metalic pe fata, package complet. NU fac misto. Chiar mi se par simpatici. Norvegienii, care au mai vazut chestii din astea, nu sunt asa de impresionati.

    RăspundețiȘtergere
  21. P.S. Norvegienii prefera acordeonistii. Zic asta just in case trece cineva pe aici interesat sa vina sa cerseasca in mod eficient in Norvegia, unde cersitul NU este ilegal, si unde, intr-adevar, e rost de bani daca esti cuminte, nu faci alte chestii ilegale, si nu iti depasesti dreptul de sedere turistica de 90 de zile si, MAI ALES, NU antrenezi minori in mod exploatativ in asa ceva.

    Alt TIP: mai lasati Oslo, si zona de coasta de sud si sud vest, de la Kristiansand la Bergen, ca e concurenta mai mare, plus ziarele se pregatesc din timp sa faca fata la sezonul cersetorilor, ca altceva nu se prea intampla si nu prea au ce scrie, deci e prea larg advertised, si e sanasa sa scoti bani mai putini. Eu personal recomand Kirkenes vara, desi e intr-adevar departe, dincolo de Cercul Polar, si e tocmai la granita cu Rusia, dar NU fac misto, vremea e chiar mai insorita acolo vara decat in Bergen, plus ca acolo se ingramadesc si turistii japonezi si americani bogati. E de retinut, pe bune. Daca Kirkenes e totusi prea departe, incercati zona Lofoten, si Tromso, adica ceva mai sus pe coasta de vest. E zona turistica misto, vin si turistii bogati din alte parti, populatia locala e si asa mai plictisita si abia asteapta sa vada si ei ceva interesant.

    Efectiv comunic asta ca serviciu civic, ca m-a facut unul sa ma simt vinovat ca nu fac si eu ceva util mai des pt. Romania, si chiar daca am scos Romania recent din lista statelor cu statut MFN fata de mine, totusi mai am ceva datorii economice fata de contribuabilii de acolo care totusi mi-a platit educatia. Repet, NU vorbesc la misto. Cine are urechi de auzit, sa auda, si efectiv sa-i fie de bine, ca daca esti cuminte si te pricepi poti sa castigi bine de tot, deasupra mediei, din cersit, in Norvegia.

    RăspundețiȘtergere
  22. foarte faine realizate pozele, ingenioasa ideea tipului!
    domnul cu sugestiile, dar cum sa muncim nu ne puteti sfatui, ca doar n-om fi toti o natie de cersetori!

    RăspundețiȘtergere
  23. aA,
    si eu am fost cam intrigata de comentariul pe care l-a lasat Rudolph Aspirant... dar pe blogul meu nu se face cenzura comentariile -sunt vizibile imediat dupa introducerea în casuta de comentarii...
    Nu te supara Anca draga, peste tot sunt tot felul de oameni... Românii însa nu mai sunt pusi in aceeasi oala cu cersetorii tigani, ca în anii '90
    Ceea ce vreau eu sa subliniez, este ca a fi statuie vie nu înseamna a fi cersetor!

    RăspundețiȘtergere
  24. si nici acordeonistii din metrou?

    Eu am intalnit in Bruxelles in metrou mai multi acordeonisti, tzambalagii decat in tot Bucuresti-ul.

    RăspundețiȘtergere