luni, 24 octombrie 2011

Serbarea "mare"

Sâmbata am fost toata ziua la sauna si piscina - cu toate ca duminica era anuntata serbarea cu ocazia zilei mele de nastere. Poate va întrebati cum poate functiona asa ceva?! Sincera sa fiu, nici eu nu am am fost sigura ca planul nu va da gres si un sentiment ciudat m-a însotit toata dimineata, însa anul acesta am experimentat o noua metoda, aceea de a ma lasa servita de o firma profesionala party-service.
Acum câteva zile am stabilit meniul si ora la care doresc sa aiba loc livrarea si... mie nu mi-a mai ramas decât sa decorez masa, sa pun vinul la frigider si sa astept. De câteva ori mi-am imaginat catastrofa ce-ar putea urma în cazul în care, firma nu si-ar respecta contractul: nici macar pâine nu aveam în casa! (plus ca la noi, nu exista nici un magazin alimentar deschis dumninica).
Punctuali la minut, doi angajati ai firmei catering au descarcat patru lazi cu pahare si castronase, continând zece feluri diferite de gustari si doua feluri de desert, portionate si ornate ca în fotografiile de reclama!
Putin timp mi-a ramas sa admir micile bijuterii gastronomice, ca invitatii mei dragi au si sosit, toti punctuali - "ca nemtii".
Dupa ce am servit câte un pahar de vin spumant cu aperol si zmeura - ultimele fructe din gradina de anul acesta - am declarat bufetul deschis. Am observat pe fetele tuturor reactia de surpriza placuta la vederea meniului, însa satisfacia cea mare a fost sa constatam ca bucatele sunt si deosebit de gustoase, nu doar foarte aspectuase. Am avut: file de carne de porc în sos de rosii, salata italiana de paste cu busuioc, cocteil de fructe de mare, parmesan-mousse cu ridichi, anti-pasti (legume calite), chiftelute de carne de vita si hrean, triunghi de pâine prajita cu crema avocado si file de somon si pasta crème fraîche cu garnele prajite, macaroane rotunde în sos picant de carne, cuburi de telemea cu sos de iaurt si smantana... din toate câte un pic! La cerere, am servit bere si vinuri. La desert: mascarpone cu miez de nuci caramelizate si smochine, spuma de limette si jeleu de fructe de padure, fursecuri si cafea - espresso sau cappuccino. Un meniu împaratesc! Recomand calduros un astfel de experiment!
Atmosfera a fost deosebit de placuta, conversatiile vesele, asa încât ultimii musafiri au plecat dupa ora unu, azi-noapte. Am dormit câteva ore si între 7 si 17 am fost la birou...
Firma party-service a venit dupa-amiaza, sa ridice recipientele (paharele si castronasele) nespalate, astfel încât acasa nu am avut mare lucru de ordonat. Am pus paharele în masina de spalat, am scuturat fata de masa si... sufrageria arata picco-bello, gata parca pentru o noua petrecere ;)
Multumesc înca o data tuturor celor care mi-au adresat felicitari cu ocazia zilei de nastere!
______________________________________________________________
Alina, Se-cret; Max, Ninu, Pandhora, Vera, Mirela, Rokssana, Anastasia, Ema, Mihaela, Mariana, St.O Victor, MarcoPolo, Kabea, Cristi, Simf, Adriana, Steliana, Lu, Gânguritu, Sorin, Iulisa, Geanina, Sara, Ada Pavel, Dan, Dream, Zina, Altcersenin, Tetris, Minoki, Cella, Liviu, Daurel, AngiIulia, Mircea, Costin, Acuarele, Roxana si Eliza, Andera Y, Jurnal albastru, Loredana, innerspacejurnal, Ana Thomas.

32 de comentarii:

  1. Îmi place foarte mult felul în care ai descris "marea serbare". Ai un talent aparte de a evoca evenimentele astfel incât le vad cu ochii mintii. Fotografia cu masa pusă e superba, am pasiunea meselor aranjate de sărbătoare, pentru petrecere cu prieteni sau familie! :)
    Incă o dată : La multi ani, sa fii fericita si vesela impreuna cu toti ai tai !

    RăspundețiȘtergere
  2. ţi-ai făcut cadouri minunate de ziua ta.
    bucurie!

    RăspundețiȘtergere
  3. Uneori, îmi pare că acolo-i o continuă sărbătoare...

    RăspundețiȘtergere
  4. felicitari! mi-a lasat gura apa la citirea meniului, multe bunatati

    RăspundețiȘtergere
  5. savuros si sanatos meniu...si mai ales variat....
    imi place mult de tot cum ai decorat masa...admirabila eleganta...eu sunt departe de acest talent...
    la birou nu pot vedea filmuletul dar il voi urmari acasa....
    cel mai mult mi-as fi dorit sa gust din acel mascarpone cu nuci caramelizate si smochine...mmmm...
    mai bine ies la o cafea si o tigara ca sa-mi revin :))

    RăspundețiȘtergere
  6. WOW! Citind meniul şi câte bunătăţi sunt acolo, mi s-a făcut o poftă nebună să comand şi eu ceva... Aşa-mi trebuie dacă sunt pofticios!
    Colegii mei de birou au hotărât că este cazul să punem mâna pe telefoane...

    RăspundețiȘtergere
  7. Eu cred ca te-ai putea face linistit event planner :)
    Ti-a iesit foarte bine totul, vad ca ai decorat masa cu motive din acest anotimp! Ce idee buna!
    Eu nu m-am lasat pe mana celor de la catering inca, dar cred ca voi face si eu asta intr-o zi. Astept niste recomandari prima data pt Cj :)

    La multi ani inca o data!

    RăspundețiȘtergere
  8. Uau! Minunata inventie! Si ziua de sauna dinainte... Totul a mers snur, asa cum meriti. Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  9. mai da' ce desfatari...dar meriti!
    :)
    Imi place cum nu uiti sa faci loc in viata ta pentru ficare bucatica de ceea ce conteaza, cu tendinta de a mentine echilibru.

    RăspundețiȘtergere
  10. Zina,
    ma bucur mult ca ti-a placut. Si pe mine ma procupa mult felul în care pregatesc mesele, mi-am si cumparat o carte cu tehnica pliarii servetelelor :)
    Multumesc mult, Zina draga, pentru tot!

    RăspundețiȘtergere
  11. Anastasia,
    drept este! m-am cam rasfatat anul acesta :))

    RăspundețiȘtergere
  12. Vania,
    :)) asa este! eu caut tot timpul un motiv de sarbatoare.

    RăspundețiȘtergere
  13. Mircea,
    am avut noroc! a fost într-adevar totul proaspat si delicios.

    RăspundețiȘtergere
  14. Pandhora,
    eu, de mica sunt pasionata de decoratiuni. Îmi fac timp chiar sa decorez întreaga casa conform anotimpului. Îmi place mult!

    Tigara? o-o-o! sotul meu a renuntat total, când cardiologul i-a spus ca motivul general al infarctelor este: 50% predispozitie ereditara, 30% tutunul, si 20% alti factori (stress, alimentatie, sedentarism, etc). A fost fumator "de ocazie" (un pachet de cigarillos pe saptamâna/ 20 bucati, iar la ocazii deosebite, câte un trabuc). A FOST! Norocul lui ca toata viata a facut sport. Face si acu :))

    RăspundețiȘtergere
  15. Diverse,
    toata lumea s-a simtit bine, mâncarea a fost delicioasa :)

    RăspundețiȘtergere
  16. Max,
    sper ca ati gasit sa comandati ceva delicios! :)) noi la serviciu, am hotarât pentru mâine, sa comandam Döner/Kebab.

    RăspundețiȘtergere
  17. Alicee,
    recunosc ca, am ceva talent nativ. Îmi place si sa pictez :) dar... pentru ca din arta nu se poate trai, nu mi-am educat si dezvoltat acest talent, ce a ramas la stadiul "naiv" :) M-am orientat spre o meserie mai banoasa ;)

    În general, pun mare pret pe felul în care este aranjata masa; pun întotdeauna fata de masa asortata cu servetelele si mici obiecte decorative, lumânari si suporti...
    În fiecare anotimp, decorez casa, mai ales holul scarilor si usa de la intrare. Îmi face mare placere :)

    Multumesc înca o data!
    PS: aha! deci esti clujeanca? :)

    RăspundețiȘtergere
  18. Alina,
    am avut noroc, dar firma îmi fusese recomandata; teoretic eram pe mâini bune... emotii însa tot am avut :))
    Ziua de sauna a fost doriiiiiitaaaaa! a fost prima dupa operatia lui Helmut.
    Va pupam si noi, pe toti.

    RăspundețiȘtergere
  19. Cleo,
    asa am fost toata viata, preocupata de detalii, fara însa a ma pierde în amanunte ;)
    Ha-ha! echilibru spui? pai sunt BALANTA :))

    RăspundețiȘtergere
  20. Serbarea nare a fost o mare reusita! Am tinut minte meniul, dar mai ales am tinut minte ca nu ma voi mai agita de acum ininte, este si aici catering si chiar sunt cateva firme foarte bune, in Cluj. Avem multe de invatat, uite ce bine e sa fii fresh si sa te simti in forma, nu ostenita, atunci cand vin musafirii. Carmen, te felicit! :)

    RăspundețiȘtergere
  21. Mirela,
    exact asa gândesc si eu! si mult mai scump, ca daca ai fi cumparat si gatit singuta, nu iesi... Nu este rau de loc sa apelezi la firme catering :) Sa alasam profesionistii sa arate ce stiu sa faca mai bine!
    PS: Pentru povestea parfumata, m-am gândit la un titlu mai lung "Amintiri rascolite de parfumul fructelor exotice" :) ce parere ai? este o tema generoasa, la care poate oricine participa...

    RăspundețiȘtergere
  22. Alicee,
    :) chiar acum pomenea Mirela, ca sunt multe party-service în Clujul vostru. Ma bucur ca v-am inspirat :)

    RăspundețiȘtergere
  23. wow ce meniu gustos! sa stii ca ideea cu caterigul e fantastica...eu nu m-am gandit! inca o data la multi ani!:)

    RăspundețiȘtergere
  24. am citit pe fuga, sa nu pierd startul la tabelu...revin

    RăspundețiȘtergere
  25. Geanina,
    ;) niciodata nu e prea târziu!
    Multumesc mult! pupici

    RăspundețiȘtergere
  26. Adriana,
    :)) exact la ora 00:00. Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  27. Mi-a placut tare mult cum te-ai rasfatat in weekend-ul acesta. Pai daca este ziua ta, nu trebuie sa muncesti, sa gatesti, etc. Felicitari. Imi iau notite, sa invat si eu cum se face ;) Te pup.

    RăspundețiȘtergere
  28. Minunat! :)
    La vremea cand scriai aceste randuri te stiam doar "din auzite". :) Cati ani am pierdut! :) Ce noroc cu Miercurea fara cuvinte! :) La MFC am avut curaj sa plec in "calatoria online". :)
    Zile fericite iti doresc, cu drag! <3

    RăspundețiȘtergere