vineri, 14 octombrie 2011

Întâlnire de gradul patru (Paris 1)


Cred ca titlul va duce cu gândul la o întâlnire cu OZN-uri, cu rapiri si extraterestrii... Eu însa am sa povestesc despre întâlnirea noastra - a celor patru prietene în "orasul luminilor"... rapite si seduse de fascinantul Paris :)
Ne cunoastem din clasa a-ntâia, nu semanam deloc una cu alta, fiecare are o alta meserie, suntem trei inginere si o doctorita, ne completam si ne întelegem fantastic si de câtiva ani am hotarât ca pe lânga întâlnirile oficiale organizate de liceul pe care l-am absolvit cot-la-cot, sa ne întâlnim prin rotatie, la una din noi. De data aceasta a fost rândul parisiencei sa ne invite.
Daca pâna acum, în concediile petrecute cu familia în metropola de pe Sena am alergat cu harta în mâna si ghidul turistic în buzunar, încercând sa vedem cât mai multe din atractiile si obiectivele turistice, de data aceasta am savurat doar clipele petrecute împreuna, bucurându-ne automat si de decorul maiestuos oferit de orasul încarcat de istorie, arta si cultura. Fiecare zi a fost o încântare si nici macar ploaia si vântul iscate brusc în acest octombrie pâna acum generos, nu au reusit sa ne strice buna-dispozitie. Am râs cu hohote si nu ne-am putut opri decât pentru câteva ore ca sa dormim, ne-am plimbat pâna când nu ne-am mai simtit picioarele si primul lucru facut la întoarcerea acasa, a fost ca fiecare sa-si maseze talpile. Am vizitat galerii de arta, muzee, magazine de lux, ne-am lasat fermecate de atmosfera cafenelelor romantice, am mâncat în restaurante șic, știute doar de localnici, am admirat muzicienii de strada, ne-am amuzat probând parfumuri si haine în buticuri sau în marile case de moda. În Paris este imposibil sa nu te simti frumos/frumoasa! Parisul impresioneaza, impune, Parisul e glamour. Efervescenta orasului confera buna-dispozitie si pofta de viata.
Voi începe astazi serialul sejurului parizian - asa cum se cuvine, cu plecarea din gara Augsburg.
Linia trenului de mare viteza francez TGV, s-a extins în ultimii ani, legând direct orasul meu de Paris. Am avut astfel eleganta posibilitate de a parcurge distanta în doar cinci ore si jumatate, la bordul unui compartiment dotat cu tot confortul (inclusiv priza pentru conectarea laptopului). Viteza medie de deplasare, 300 km/h. M-am bucurat de compania Mihaelei, care a urcat în acelasi tren în Karlsruhe; Nicoleta a sosit cu urmatorul TGV, din directia Nürnberg.
Primul nostru drum cu metroul a fost spre inima orasului Châtelet - Forum des Halles - "le coeur de Paris" unde ne-am lasat cu placere înghitite de masa pestrita de oameni. Uriasul oras subteran, construit în anul 1860, supranumit de Émile Zola " le Ventre de Paris"(stomacul parisian) cuprinde astazi 160 de magazine, una din cele mai mari librarii din Paris, 26 sali de cinema precum si cea mai mare piscina pariziana. Centrul comercial les Halles este construit în adâncime pe 13 metri, dispus pe patru etaje subterane plus parter si este strabatut anual de 41 milioane de persoane.
Aflându-ne în apropierea Centrului Georges Pompidou - ciudata cladire futurista ce imita o rafinarie (si adaposteste cea mai mare expozitie de arta moderna si contemporana), ne-am îndreptat pasii spre Atelierul Brâncuși, pe care în sfârsit l-am gasit deschis. Este a patra oara când ma aflu în Paris, dar pâna acum nu am reusit sa vizitez expozitia artistului nostru conational. Micutul atelier este o adevarata bijuterie si tare ne-am bucurat sa recunoastem operele - încercari în diverse materiale de coloane ale infinitului, pasari maiestre, capete de copii dormind, domnisoare Pogany, mese porti si cocosi,. Dar mai ales ne-am bucurat sa vedem ca expozitia este plina de vizitatori. O frantuzoaica simpatica, auzindu-ne vorbind, ne-a privit admirativ si ne-a împartasit înalta ei prețuire și respect pentru artistul nascut în România.
Am facut o runda Fântânii Strawinski, fotografiind figurile miscatoare ale arhitectului Jean Tinguely si prietenei acestuia, Niki de Saint Phalle - artist plastic, renumita international prin Nanas, statuetele viu colorate, ce reprezinta femei grase, fara forma.
Am admirat biserica gotica Saint Merri si am coborât din nou la statia de metrou, trecând pe lânga minunatul palat al primariei Hôtel de Ville. (va continua)

Pingback:
andy, calin, lili, peter, alice, vania, gabi,adapavel, theodora, ragnar , gabi, mirela,cristi,Clipe de Cluj, Stropi de suflet, Iulisa ,Daurel,Gina,Supravietuitor, Napocel, Rokssana , Sara,Zina, redsky , tu1074, ganguritu.

33 de comentarii:

  1. Foarte frumos obiceiul vostru si sunteti norocoase ca aveti pe una dintre voi tocmai la Paris in capitala modei :).
    Eu cand am fost am avut ghinionul de a intra pe ultima suta de metri la Brancusi asa ca deabia am vazut in fuga cateva exponate, ca s-a si inchis :(((

    RăspundețiȘtergere
  2. Superb montajul! Multumesc mult pentru plimbare :) Atelierul lui Brancusi e complesitor cu atatea opere pe metru patrat. Mi-a placut si plimbarea cu TGV-ul; Maria a fost invidioasa :)))

    RăspundețiȘtergere
  3. mulţumesc frumos, carmen.
    eu am fost iarna în Paris şi ningea ca-n basme.
    n-am fost însă inspirată să fotografiez..
    o zi frumoasă!

    RăspundețiȘtergere
  4. si totul a fost cu multa bunadispozitie, n'est ce que pas?

    RăspundețiȘtergere
  5. In urma cu o luna si ceva scriam si eu pe blog experienta in minunatul Paris. Noi am avut cazare fix la Chatelet, in inima Parisului - am inchiriat un studio micut, la ultimul etaj, de unde puteam sa vedem pe geam centrul Pompidou. Nu stiu daca acum mai era, dar cand am fost noi era si in muzeu o aripa dedicata lui Brancusi pentru arta fotografica si cinematografica, asta pe langa atelierul de afara. Ce mai, a fost un moment in care ne-am simtit mandri ca suntem romani.

    RăspundețiȘtergere
  6. Patru prietene, paris, toamna, frumusete, moda, cultura, "staifuri" se pare ca este mare distractie pe voi :D
    Zi faina sa aveti :D

    RăspundețiȘtergere
  7. Credeam că numai eu mă mai întâlnesc (încă) cu colegii din şcoala generală... :)
    Îmi place "călătoria" şi abia aştept continuarea.
    O zi frumoasă şi un weekend excelent îţi doresc!

    RăspundețiȘtergere
  8. Eu fac pana la neamurile sotiei, la Alba Iulia, mai mult de 6 ore; cand m-am insurat, acum peste trei decenii, se ajungea mai repede si eram mai bine tratat...

    Daurel

    RăspundețiȘtergere
  9. Draga Carmen salut cu incantare initiativa voastra! Bravooo, apreciez in mod deosebit faptul ca va faceti timp pentru astfel de momente! Cred ca e un exemplu real de prietenie!
    Salutari in culori de toamna de la Sibiu!

    RăspundețiȘtergere
  10. Esti o NOROCOASA !!Asemenea prietenii sunt de invidiat.Eu nu te invidiez ci ma bucur pentru tine,pentru voi.

    RăspundețiȘtergere
  11. Superba excursia. Cate lucruri minunate vezi... Si cred ca este o adevarata binecuvantare sa le vezi impreuna cu cele mai bune prietene. Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  12. Am fost si eu pe acolo...cate amintiri....
    Frumoase imagini, Carmen!
    Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  13. Uite că am am călătorit și eu cu dumneavoastră și cu prietenele dumneavoastră la Paris!... Frumoase imagini! Mulțumesc! :) Un weekend cu mult senin și frumos în suflet! :)

    RăspundețiȘtergere
  14. Bonjour a tous! Paris!cred ca nu ai cum sa nu te indragostesti de acest loc ce emite o frumusete si o eleganta rar intalnita in aceasta lume.
    Un weekend de poveste CARMEN!

    RăspundețiȘtergere
  15. Felicitari,Carmen!
    Despre Paris poti vorbi zile intregi, fiind printre orasele cu cele mai multe obiective turistice,ce trebuie vazute in aceasta viata. O seara buna!

    RăspundețiȘtergere
  16. esti o norocoasa....cu prietenele la Paris!Ce poate fi mai frumos.....:)

    RăspundețiȘtergere
  17. Alicee,
    :) Parisul l-a vazut fiecare dintre noi, de multe ori, deci, indifferent unde ar locui fiecare dintre noi, bucuria revederii este aceeasi. Dealtfel am hotarât ca de la anul, sa stabilim traditionalele noastre întâlniri întruna din capitalele Europei. Vom începe cu tarile nordice.
    Nu l-ai vazut pe îndelete pe Brâncusi? Asa am patit eu la Panthéon! cu toate ca mi-a fost încasat costul biletului întreg (8euro/pers) n-am mai avut voie la etaj. Am vizitat rapid parterul si am alergat prin subsol, impresionata ramânând doar de numele "grele" citite pe placutele comemorative... Pentru arhitectura sau alte detalii nu a fost timp :( Dar, voi recupera si eu si tu cândva... Vreme e destula :)
    Weekend fain!

    RăspundețiȘtergere
  18. Alina,
    ma bucur ca m-ati însotit! La Brâncusi, camerele atelierului sunt închise în sticla, ceea ce mi s-a parut putin ciudat, dar... asa au economisit spatiu. Vorba ta "atatea opere pe metru patrat" mai rar!
    Spune Mariucai ca în tunele (si sunt o multime) a trebuit sa casc mai tot timpul, ca sa ajut reglarea presiunii in ureche :) Momentul în care trece un alt TGV pe lânga vagonul tau, creeaza senzatia ca te afli întrun role coaster ;)) Va pup, weekend fain!

    RăspundețiȘtergere
  19. Anastasia,
    eu am mai facut pâna acum trei alte concedii în Paris, dar toate vara, iunie-iulie sau august. Experienta aceasta de toamna mi-a placut :) marea de turisti s-a subtiat considerabil! Si practic, faptul ca seara se lasa mai repede, este doar un avantaj, aici în "orasul luminilor" :) Îmi închipui ca si iarna este superb în Paris. Cum nu ai facut fotografii? eu nu fac niciun pas din casa fara aparatul de fotografiat :))
    Weekend minunat!

    RăspundețiȘtergere
  20. LePetitPrince,
    :)) sa râzi cu gura pâna la urechi, de dimineata pâna dupa miezul noptii, nu mai poate fi încadrat la "multa bunadispozitie" :))
    une fin de semaine merveilleux! ;)

    RăspundețiȘtergere
  21. Lunabeteluna,
    fain! prietena mea locuieste într-un cartier rezidential, între Paris si Versailles.
    Noi anul acesta nu am mai intrat sa vizitam Pompidou (nici nu ma dau în vânt dupa arta moderna) am fi sacrificat muuuulte ore, si nu am avut la dispozitie decât patru zile.
    Dragut este ca un român (cu siguranta) a corectat numele marelui artist, completând direct pe perete, cu permanent waterproof marker pen - caciulita la â si virgula la ș, asa - sa stie tot francezul, cum se scrie corect Brâncuși! :)

    RăspundețiȘtergere
  22. Gânguritu,
    :)) am petrecut un sfârsit de saptamâna prelungit (joi-luni) SU-PERB!
    Multumesc, si tie un weekend minunat!

    RăspundețiȘtergere
  23. Max,
    de când am depasit etapa cu "copiii mici", avem mai mult timp pentru noi; parca dorinta de a revedea prietenii din copilarie este tot mai mare, pe masura ce înaintam în vârsta... Parca am capata senzatia ca suntem înca tineri, pentru ca ne vedem prin ochii copiilor de atunci :)
    Un weekend minunat si tie!

    RăspundețiȘtergere
  24. Daurel,
    tja! nu am avut experiente proaste; eu îmi tratez musafirii cu mult respect si s-a întâplat totdeauna reciproca.
    Problema soselelor în România, este o adevarata plaga!
    Sa ai parte de un sfârsit de saptamâna tihnit!

    RăspundețiȘtergere
  25. Aniela,
    asa este! suntem legate prin atâtea amintiri comune! destinul ne-a apropiat în numeroase rânduri... cu siguranta - nu degeaba,
    Povestea prieteniei nostre a început în Sibiu, la scoala generala nr. 21 din Hipodrom 1 :))
    Pupici. Te rog, saluta Sibiul din partea noastra.

    RăspundețiȘtergere
  26. Ema,
    asa a fost sa fie, sa am sansa sa cunosc persoane deosebite si sa recunosc la timp calitatile lor. Prietenia noastra este deosebit de frumoasa!
    Sa ai un weekend minunat, alaturi de cei dragi!

    RăspundețiȘtergere
  27. Angi,
    asa este! cu toate ca nu semanam de loc una cu cealalta, avem multe multe afinitati comune.
    Un weekend minunat!

    RăspundețiȘtergere
  28. Wind,
    ma bucur ca articolul meu ti-a rascolit amintiri placute.
    Sa ai un weekend minunat!

    RăspundețiȘtergere
  29. Sara,
    cânva vei reusi sa vezi Parisul cu proprii tai ochi, sunt sigura! Esti foarte tânara, ai toata viata înainte.
    Multumesc mult, si tie un weekend minunat!

    RăspundețiȘtergere
  30. Iulisa,
    perfect adevarat! nu mi-ar place sa locuiesc direct în Paris, dar câteva zile pe an, tare mi-as dori sa petrec... Parisul este superb!
    Te pup. Weekend minunat, deasemenea!

    RăspundețiȘtergere
  31. SoriN,
    asa este! fiecare pas în Paris este o încântare! fiecare cladire poate fi fotografiata, pentru ca fiecare are macar un mic detaliu de admirat!
    Sa ai un weekend minunat!

    RăspundețiȘtergere
  32. Geannina,
    :) a fost o experienta unica, pentru ca am fost pentru prima data doar noi fetele, fara soti si deci, am intrat muuuult în magazine :))
    Sa ai un weekend minunat!

    RăspundețiȘtergere
  33. Mulțumesc pentru link, am vizitat Parisul și Atlierul lui Brâncuși cu mare drag!

    RăspundețiȘtergere