luni, 5 iulie 2010

Paris, avant-dernier jour

Cu harta în mâna am hotarât în timpul micului dejun (café, baguette fraïche, beurre et confiture à la fraise, prunes, cerise/ cafea, franzela proaspata, unt cu dulceata - à la Simona - de capsuni, prune, cirese) ce a mai ramas nevazut din ceea ce ne propusesem în urma cu o saptamâna :) Ce repede trece timpul!
Primul popas a fost în cartierul Montmartre, la basilica Sacré-Cœur. Situata pe colina Montmartre, biserica romano-bizantina lumineaza parca întreaga zona si reprezinta în Paris, al doilea monument de interes turistic (dupa catedrala Notre-Dame de Paris) - peste 10 milioane vizitatori îi trec portile anual! Este singurul edificiu vizitat de noi, unde fotografiatul este interzis. Dar intrarea libera! Superb, ca dealtfel toate monumentele Parisului!
La iesire am zabovit pe scarile ce reprezinta scena pentru multi artisti ai strazii si tarabe pentru comerciantii ambulanti. Apoi am coborât la metroul ce ne-a dus la remarcabilul amsamblu arhitectonic Belle Époque: Podul lui Alexandru III, legând pe o parte Le grand Palais (construit cu aceeasi maretie a templelor egiptene) si Palatul Yves Saint Laurent (o adevarata bijuterie, un giuvaier) iar pe cealalta parte a Senei, complexul Les Invalides, cu muzeul istoriei militare, azilul veteranilor de razboi si Domul Invalizilor, precum si cripte ale eroilor Frantei (ex. Napoleon Bonaparte). În parcul din fata este statuia lui Churchil -modelata dupa o fotografie a acestuia la o parada militara alaturi de generalul Charles de Gaulle.
Cautând statia de metrou, am ajuns din fericire la Muzeul Auguste Rodin si dupa ce am vizitat expozitia din curte, ne-am îndreptat spre ultimul obiectiv pe care-l aveam pe lista, Panthéon-ul, pentru ca acum câteva zile am mai ajuns odata aici, exact la ora închiderii. Nici de data aceasta nu am mai avut acces pe platforma superioara, dar ni s-a permis totusi plata tarifului întreg!! :( Din mijlocul salii somptuoase, pendula aurie a experimentului lui Léon Foucault atrage atentia în mod deosebit. La subsol, sunt cripte ale unor renumiti oameni de arta si cultura (Voltaire, Zola, Hugo, Dumas, Rousseau).
Piata Panthéon este cuprinsa pe partea dreapta de Facultatea de Drept si pe stânga (nu, nu de Facultatea de Stânga ;) ha-ha) de Prefectura.
La ora închiderii muzeelor, fara graba, ne-am deplasat spre statia de metrou. Pentru ca toate magazinele aveau înca deschis, mi-am cumparat o poseta si sandale :)
Acasa, am încheiat ziua ca de obicei, la un pahar cu vin, platou de brânzeturi si povesti.

2 comentarii: