miercuri, 12 mai 2010

Ziua tatalui

În Germania, mâine este Ziua Tatalui si sarbatoarea nu are aceeasi semnificatie cu sarbatoarea americana din iunie ( wikipedia.ro se refera la SUA). Aici, traditia este veche, din 1936 când sarbatoarea religioasa "Înaltarea Domnului" - 40 de zile dupa Paste, a fost recunoscuta oficial ca zi nelucratoare. Si de atunci, barbatii au hotarât sa serbeze într-un stil masculin, organizând în grupuri de prieteni, drumetii în mijlocul naturii, nelipsit fiind un car de mâna sau tras de bicicleta, plin cu bauturi alcoolice, excursii care s-au terminat conform statisticilor vremii, mai totdeauna cu batai... A fost un obicei al sta-stra-sta-stranepotilor de razboinici si vânatori, de a-si manifesta barbatia...
În ultimii 20 de ani, aceasta sarbatoare "s-a înaltat" mult spre cer, astazi fiind traditional sa se organizeze iesiri cu familia, o zi pe care majoritatea familiilor mari o folosesc spre a se reuni.
Sotul meu are 3 frati, fiecare cu rostul lui în lume. Parintii s-au stins din viata si pâna anul trecut mama era cea care organiza aceasta întâlnire de familie. Anul acesta fratii împreuna, au hotarât sa ne întâlnim "la jumatatea drumului", sa petrecem doua zile cu familiile. Sunt tare emotionata si abia astept sa ne revedem! Va veni si matusa baietilor, singurul reprezentant în viata al generatiei trei.
Este totul organizat, hotel rezervat, bagajul împachetat... doar vremea nu tine cu noi! E frig si ploua în reprize :(

10 comentarii:

  1. Se va da si vremea pe brazda. Pana atunci, oricum voi aveti soarele si caldura in suflet.
    Va doresc zile minunate. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Calator draga,
    speram si vreme buna! multumim mult! distractie si voie buna vor fi, asta este clar :)
    Voua la fel, weekend minunat!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce frumos!
    Eu nu am frati!!!
    Uf!
    Distractie si vreme frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  4. Si in tara vremea face fitze,iubita mea! Aseara am avut o furtunaaaaa,plus ca se facuse intuneric in miezul zilei...Capricios anotimp!
    Foarte emotionant ce ne spui,draga Carmen! Nici eu nu am frati...Ma bucur pt voi,dragilor,si sper sa aveti zile tot mai frumoase alaturi!!!

    Am trecut astazi pe la tine pt ca e o zi de mare sarbatoare si tin cu mare drag sa-ti spun:Hristos S-a-naltat!!! Esti unul din oamenii la care tin si-am vrut sa stii asta!

    Te sarut cu mare,mare drag!!!!
    L'Automne

    RăspundețiȘtergere
  5. Deci, astazi esti undeva la jumatatea drumului... Sper sa petreceti bine!

    RăspundețiȘtergere
  6. Ce zici cand puneam de-o petrecere 12 frati si surori?Acum mai suntem 8....si ne intalnim mai rar.
    Va doresc ca vremea sa tina cu voi!

    RăspundețiȘtergere
  7. Draga mea L'Automne,
    Îti multumesc pentru gândurile calde, Hristos s-a înaltat pentru noi toti.
    Si mie mi-esti tare draga! te mai astept :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Giulia draga,
    acum o jumate de ora am intrat în casa, morti de oboseala dar deosebit de încântati dupa zilele petrecute cu neamul :)

    RăspundețiȘtergere
  9. EmaHategan,
    12 frati,ce frumoooos! si ce pacat ca nu începeti asa o actiune. Chiar daca primul an va vedeti doar 3, la anul vor veni mai multi si cândva...va doresc sa va întâlniti cu totii, sanatosi si voiosi, ca tare frumos mai e!

    RăspundețiȘtergere